Ktm 950 sm

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Är det jäkligt cleant ;-)

Ser riktigt bra ut med rensad häck, svänger gärna förbi vid nåt tillfälle för att se hur du fått ordning på monteringen av tail tidyn, manualen var ju hyfsat omfattande för en med tummen mitt i handen...

Som påpekades i tråden står det att tail tidyn inte passar med Akra? Stämmer det? Från bilden ser det inte ut att va nåt problem, eller?:confused:

Priset för tail tidyn ligger väl på £ 85 exkl frakt, har jag för mig...

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Kör eget stuk

Har inte köpt någon tailtidy, tyckte inte om den riktigt. Håller på att fixa en egen variant. Titta gärna förbi om du vill kollla som sagt ;-)

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Okay. £85 lät lite matigt tycker jag. Ett annat alternativ är ju att helt enkelt kapa läppen som sitter där nu och sätta skylten högre upp. Såg en som hade gjort det och det såg ju inte så dumt ut, och är dessutom gratis. :)

b-man, lägg gärna upp någon till bild från andra vinklar också när du är färdig. :tummenupp

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Okay. £85 lät lite matigt tycker jag. Ett annat alternativ är ju att helt enkelt kapa läppen som sitter där nu och sätta skylten högre upp. Såg en som hade gjort det och det såg ju inte så dumt ut, och är dessutom gratis. :)

b-man, lägg gärna upp någon bild när du är färdig. :tummenupp

Skall göra det.

Man behöver inte ens kapa om man inte vill. Förra säsongen skruvade jag av den delen som "sticker ner", fäste baklampa och ett par små blinkers med två vinkelfästen. Det blev helt ok. Dock fick man skita i nummerskyltsbelysning.

Bifogat

• IMG_0335ss.jpg
    IMG_0335ss.jpg
    145.9 KB · Visningar: 210
Last edited:

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Skall göra det.

Man behöver inte ens kapa om man inte vill. Förra säsongen skruvade jag av den delen som "sticker ner", fäste baklampa och ett par små blinkers med två vinkelfästen. Det blev helt ok. Dock fick man skita i nummerskyltsbelysning.

Ser Najs ut!

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Skall göra det.

Verkligen snyggt!
Var det omständigt att snickra ihop?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Tänkte dra ner på däckkostnaderna i sommar........
Dom är kanske på omlack serru ;-)

Har du inte fått bakfälgen ännu. Den har ju varit på lagning hur länge som helst isf.

Jag har nu lämnat min SXV i utbyte mot en KTM 950 SM -05 hos Superbike. Får väl min "nya" har i dagarna. Då ska det pimpas:yoparty .

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Jodå

Har allt fått den men nu är dom på lackering, får se hur det blir.
Hörde rykten om ett sådant byte ;-)

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Lämnade in min 950 på 750 mil:a service idag.Lämnade den på Superbike.Tog la 2 tim så ringde det på mob.Det va från Superbike tydligen hade dom hittat en del av slitbanan från ett kulager i botten på oljesumpen(heter det va?)och antagligen kom det från växel lådan men det kunde dom inte laga då dom hade sålt alla verktygen i konkursen.Så det va bara åka dit med cross bussen och frakta upp den till Bike Trollhättan.Ingen av verkstäderna hade någonsin vart med om ett liknande problem.Nån annan som haft samma probem här?

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Lämnade in min 950 på 750 mil:a service idag.Lämnade den på Superbike.Tog la 2 tim så ringde det på mob.Det va från Superbike tydligen hade dom hittat en del av slitbanan från ett kulager i botten på oljesumpen(heter det va?)och antagligen kom det från växel lådan men det kunde dom inte laga då dom hade sålt alla verktygen i konkursen.Så det va bara åka dit med cross bussen och frakta upp den till Bike Trollhättan.Ingen av verkstäderna hade någonsin vart med om ett liknande problem.Nån annan som haft samma probem här?

Hoppas inte behöva råka ut för ditt missöde, har ett par hundra mil till 750-milservicen o hoppas slippa såna överraskningar.

För framtida serviceärenden e ju Johans MC numera återförsäljare för KTM i Gbg. Kan va skönt att inte behöva ta sig upp hela vägen till Trollhättan så fort nåt strular...

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Hoppas inte behöva råka ut för ditt missöde, har ett par hundra mil till 750-milservicen o hoppas slippa såna överraskningar.

För framtida serviceärenden e ju Johans MC numera återförsäljare för KTM i Gbg. Kan va skönt att inte behöva ta sig upp hela vägen till Trollhättan så fort nåt strular...

Pratade med dom i Trollhättan idag.Dpm hade gått igenom hela motorn utan att hitta nått fel.Men dom bytte ju startmotorn i sommran och dom trodde att det va därifrån som stål bitarna i oljan kom ifrån plus att dom hittade lite små bitar på andra ställen i motorn också.Känns ju skönt att veta att det inte va så farligt som dom trodde från början:tuttar

clw

Handyman
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
ktm 990 sm-09
ktm

Pratade med dom i Trollhättan idag.Dpm hade gått igenom hela motorn utan att hitta nått fel.Men dom bytte ju startmotorn i sommran och dom trodde att det va därifrån som stål bitarna i oljan kom ifrån plus att dom hittade lite små bitar på andra ställen i motorn också.Känns ju skönt att veta att det inte va så farligt som dom trodde från början:tuttar

vad hände med din startmotor?

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
vad hände med din startmotor?

Det är en garantiåtgärd, i a f på 06:eek:rna. Startmotorn rasslar en del vid start och är svårstartad på många modeller o behöver därför bytas ut, om inte jag är helt felinformerad.

Finns även en garantiåtgärd på bakbromsen som ska åtgärdas på samma årsmodell, så sitter ni på en -06:a, ta kontakt med aukt. verkstad.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Kollade upp försäkring på blivande sumon idag.

Hu-je-da-mej vad det skiljde mycket i pris.

Bilsport & Mc Offroadförsäkring (självrisk 10000 kr för stöld och 5000 kr vid olycksfall) skulle kosta 4671 kr/år, och en vanlig gatförsäkring (självrisk 2000 kr vid stöld och 3000 kr vid olycksfall) 6132 kr/år.

Medans den som var dyrast var if... med 28600 kr/år.

Lite svårt val där:va :tungan

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Kollade upp försäkring på blivande sumon idag.

Hu-je-da-mej vad det skiljde mycket i pris.

Bilsport & Mc Offroadförsäkring (självrisk 10000 kr för stöld och 5000 kr vid olycksfall) skulle kosta 4671 kr/år, och en vanlig gatförsäkring (självrisk 2000 kr vid stöld och 3000 kr vid olycksfall) 6132 kr/år.

Medans den som var dyrast var if... med 28600 kr/år.

Lite svårt val där:va :tungan

LF där jag bor skulle ha 57 000:- hel/helår.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Det var bland det sjukaste jag har hört.

14800 kr/år ville dom ha av mig för en helförsäkring, och då har vi ändå hem, villa och olycksfall på oss båda hos dom sedan innan.

Ja, jag trodde först att han skojade. Sedan berättade han att priset var så högt mest för att avskräcka folk från att köpa försäkringen. Jag frågade honom då varför de erbjöd en tjänst som de inte ville att någon skulle köpa och att han lika gärna kunde ha sagt att försäkringen skulle kosta en miljon. Jag hade ju ändå inte köpt den. "Ja, så kan man faktiskt också se det", sa han.
Jag bad honom vänligt med bestämt dra åt Helsingfors.

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Är det jäkligt cleant ;-)

Ser sjukt bra ut! Såg din hoj till salu i höstas (tror jag det var), köpte du den då? Koolt med grönt, själv har jag en svart -06a som just fått ett par Akra slip-on på plats. Samma som du alltså, och nu återstår frågan hur du gjort med ombestyckning etc? Har hittat/tittat på en uppsjö forum, soe.se AdvRider etc och blir inte klokare av det...:-(
Enklast är kanske att köra upp till Uppsala/Lelles/Ragnar? Nån vet nåt om andra som är vassa på att få till det, typ bänka/mäta/testa för att få bästa resultat?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0