Fråga mig inte varför men.... Lelles är superhemliga med vad dom gör när dom justerar 950's för slipon. Jag försökte fiska/muta/smöra/.... utan att lyckas. Nu när jag haft isär min hoj efter dom gjort jobbet så är det alltså så jag har fått reda på vad dom gjort - reverse engineering helt enkelt.
På min hoj gjorde dom inte ett dugg åt blandskruvarna i alla fall. Sen stod jag och smygkikade lite på när dom skurvade på en annan 950 och dom lossade aldrig förgasarna/bryggan tillräckligt för att kunna vända den och komma åt blandskruvarna. Så......
Sen finns det ytterligare en modd dom gör på SMRen utan att tala om. Denna modd skall enl. Ragnar inte göras på den vanliga SMen och har att göra med att luftburkarna är olika utformade (SMRen har ju SEns luftburk). Modden löser ojämn gång vid byig vind och/eller sidvind. Det blir inte helt bra trots detta men mycket bättre.
.
Har precis varit ute och kört med min riktigt ordentligt för första gången.......
Lugn å fin nu - slappna av. Döm inte hojen med allt skrot du har sittandes på den. Det blir en dj-la skillnad efter tuningen. Min gick också så dåligt att jag var flera gånger på väg att lämna tillbaka den men efter mycket om och men så..... Nu är den typ 90% bra så lite finns nog att göra.