Ktm 950 sm

stickan@950sumo

Kör hellre hoj än Arbetar
Gick med
15 Mar 2008
Hoj
KTM 950 Supermoto -06
Tack! Men priserna, stämmer det? Kollade hos den här tysken och det var ju inte gratis direkt... Ser ut som 130 EUR för den lilla och 160 EUR för den stora. Det blir nog den lilla för mig också.

Smidigast sättet att kolla pris på ktm grejjor är att gå in på www.ktmtwins.com
leta reda på den pryl man vill ha, kopiera art.nummret
Gå in på www.Lellesmc.se
gå till lelleshopen
klistra in art nummret och tryck sök.
artno: 62512019200 tank bag 950 sm 1646:- inkl moms
artno: 75012019000 tank bag superenduro 1258:- inkl moms
artno: 62512019100 tank bag 950 sm 453:- inkl moms

De borde vara uppdaterade priser.
jag håller med om att lilla 950 sm väskan verkar väl billig,:va
men det är ju bra om något är billigt ibland oxå :tummenupp

Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Lågfartsmunstycken....

Gav mig f-n och trot eller ej men jag har hittat ett ställe i Sverige som för någon timme sen hade tre uppsättningar lågfartsmunstycken strl 45 att sälja - 42 är orginal. Någon i Stockholmsområdet som är intresserad av ett samköp? Några kronor spar man ju alltid om man delar på frakten.

Jag vet inte egentligen om det behövs men alla andra hojar jag satt slipon/system på har jag behövt gå upp i lågfart både ett och två steg på så..... Och den bänkarguru jag snackade med ang. bänkning av min hoj sa bara - 'ta med en hög lågfartsmunstycken av olika storlekar så kör vi'.

Det kostar så lite så ett test är det ju värt i alla fall.

.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Dig var det fart i. Hehe.

Ordnade du med motstånd och så för att få till blink-raten? Fick inte till det riktigt på min, antar att motsåndet jag monterade var för klent...

Släng upp lite bilder btw!:tummenupp

Jag har inte börjat bråka med motstånd eller liknande ännu, då ett nytt batteri är beställt men han inte komma innan jag hämtade hojen i torsdags. Men jag kommer nog använda mig av ett belastnings-oberoende relä istället för motstånd tror jag.

Bilder kommer när jag har fått på min sadel (som är inlämnad för att få en ny klädsel på sig).

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Tog hojen till jobbet idag för första gången med 16 drevet på fram. Vilken jävla skillnad det gjorde. Jag vågade inte testa att wheela för jag kör utan skydd till jobbet, men vilken jävla skillnad det var. Alla vibrationer på lågvarv är helt borta och den drar hur bra som helst. Underbart.
Nu vill jag bara ha mina bospipor. Hoppas dom kommer idag.

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Tog hojen till jobbet idag för första gången med 16 drevet på fram. Vilken jävla skillnad det gjorde. Jag vågade inte testa att wheela för jag kör utan skydd till jobbet, men vilken jävla skillnad det var. Alla vibrationer på lågvarv är helt borta och den drar hur bra som helst. Underbart.
Nu vill jag bara ha mina bospipor. Hoppas dom kommer idag.

Som sagt, 16-kugg är Pure Fun Factor! Tänkte ta en sväng om en stund, ses och pladdra lite?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Som sagt, 16-kugg är Pure Fun Factor! Tänkte ta en sväng om en stund, ses och pladdra lite?

jag sitter på jobbet tyvärr. jobbar till sent ikväll. utanför mitt kontor står 950 och myser i den varma solen :)

Och här är det fortfarande snö, is och minusgrader...
vi har faktiskt kunnat köra hela vintern. det har knappt varit snö en enda dag här nere

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ska till Lelles imorgon. På min inköpslista står kraschpuckar och fälgstripes. Finns det något annat man borde/måste ha om man vill pimpa hojen lite?

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
jag sitter på jobbet tyvärr. jobbar till sent ikväll. utanför mitt kontor står 950 och myser i den varma solen :)

Lunchrepan till Vaxholm satt fint, trots lite kalla fingrar på hemvägen. Och ser man på, en SuMo hade vågat sig ut på samma repa så det blev såklart lite bilder i världsklass och lite pimpa-tjat:D

Bifogat

• DSC03935.jpg
    DSC03935.jpg
    182.2 KB · Visningar: 239

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jävligt nöjd med hojen! Körde en posörsväng när jag bytte garage idag. För kallt för aktiv körning.

Fråga: tjuter bakbromsen för er? Jag trodde fan att det var bussen bredvid mig först men sen insåg jag att det var jag :) Använder den nästan bara i stan men det var lite irriterande. Lät högt som fan och jag försökte bromsa järnet någta gånger så det skulle sluta men icket.

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Jävligt nöjd med hojen! Körde en posörsväng när jag bytte garage idag. För kallt för aktiv körning.

Fråga: tjuter bakbromsen för er? Jag trodde fan att det var bussen bredvid mig först men sen insåg jag att det var jag :) Använder den nästan bara i stan men det var lite irriterande. Lät högt som fan och jag försökte bromsa järnet någta gånger så det skulle sluta men icket.

Min tjuter icket. Men det har väl varit garantiåtgärd med bakbromsen på vissa sumos, vet dock inte om det handlade om något missljud. Tror att det var pga en "svampig" känsla.. :confused:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Oket ska vara bytt på min.

Min tjuter icket. Men det har väl varit garantiåtgärd med bakbromsen på vissa sumos, vet dock inte om det handlade om något missljud. Tror att det var pga en "svampig" känsla.. :confused:

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Hjälp

Ett lite instick i era diskusioner.
Sitter och funderar på att byta ut min hornet 07 till en 990sm eller en 950 sm då horneten är lite för liten och klen.
Ni som har dessa hojar, hur är dom att köra lite långre sträckor på? Är det något som är möjligt utan att behöva stanna vaje mil? Sen hur sitter passagerare? går ju skaffa gel sadel till den :D
Sen undrar jag vad det är för skillnad mellan dessa 2 utom cc och insprutar motorn. Skiljer det sig mycket på hojarna för dom extra 20-30 tkr man får ge?
Att det är ren körglädje har jag redan förstått och ska i veckan ut och prova 990sm :D
Vore tacksam för svar :D

:yoparty

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition

Min tjuter den me´.
Men inte lika mycket nu som när den va ny.

Ett lite instick i era diskusioner.
Sitter och funderar på att byta ut min hornet 07 till en 990sm eller en 950 sm då horneten är lite för liten och klen.
Ni som har dessa hojar, hur är dom att köra lite långre sträckor på? Är det något som är möjligt utan att behöva stanna vaje mil? Sen hur sitter passagerare? går ju skaffa gel sadel till den :D
Sen undrar jag vad det är för skillnad mellan dessa 2 utom cc och insprutar motorn. Skiljer det sig mycket på hojarna för dom extra 20-30 tkr man får ge?
Att det är ren körglädje har jag redan förstått och ska i veckan ut och prova 990sm :D
Vore tacksam för svar :D

:yoparty

Körde ca 15 mil i dag.
Inte ont i rumpan...
Stannade för korv i Waxholm o bensin i Vallentuna.

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Jag körde hem min från Örebro för 2 veckor sen. Låg i 140-150 i 20 mil i 2 plusgrader. Lite svalt men jag satt som en kung. Lär inte vara några probs att klämma 50 mil om dan om man har bråttom.

Är iofs van att toura med en R1:a. Man har ju mer vind och väderskydd. Kör man snabbare än 150 blir det nog lite jobbigt i nacken kan jag tänka mig.

Ni som har dessa hojar, hur är dom att köra lite långre sträckor på? Är det något som är möjligt utan att behöva stanna vaje mil?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...