Jag hade tänkt att jag ska byta mitt framdrev nu. Jag är van vid att köra lättare motarder och crosshojar och då trampar man bara upp hela hojen på depåstöder, lossar bakhjulet, tar av kedjan från bakdrevet och sen kan man bara ta loss framdrevet. 950'in går ju inte att köra upp på depåstödet för den har ingen ram som är längst ner som man kan sätta depåstödet på. verkar som att man måste köpa ett sånt där sporthojdepåstöd som man sätter vid bakhjulet och så får man upp den i luften. är detta enda sättet att göra det på? det går ju inte att byta framdrevet utan att lossa bakhjulet och det går ju inte att lossa bakhjulet om det inte befinner sig i luften.
fråga två, var köper man ett depåstöd som passar till 950 till lägsta pris?
Edit: glöm fråga två. hittade denna http://www.jula.se/EsaImages/item/master/601030_d.jpg
kostar 399kr. blir ju perfekt.
en ny fråga dock. hur gör man för att använda ett sånt här stöd. man kan ju inte ha hojen stå på sidostödet och sen bara trampa upp den för då står den ju snett. om man har en kompis som kan hålla hojen upprätt och rak så är det ju inga problem, men jag mekar alltid själv så jag har inte den möjligheten. man vill ju inte göra sin första vurpa i garaget med nya hojen
du behöver inte lossa helt på bakdäcket bara slacka kedjan,men du måste plocka av hydralkopplingen först.