"FUBAR"
Måste lära mig bromsa på slangen..
Imorgon köper jag en 950 06'a
Hur gick/går det då? Är du med sumo nu?
Imorgon köper jag en 950 06'a
Jäklar vad schysst hoj! Köpte en begagnad 06:a igår. Den var som ny, bara 95 mil på mätaren. Har bara kört motorväg hem 20 mil så nu får det gärna bli varmt och torrt snart.
Jag är lite kort för den här, 178 cm, och får välja vilken fot som ska vara i backen vid stopp. Finns det nåt sätt att sänka den 2-3 cm utan stora ändringar? Annars får det vara som den är.
Hur gick/går det då? Är du med sumo nu?
Nu är den hemma i garaget. Den var fin. Gick inte att hitta några skavanker alls på den. En 06'a som gått 1300mil. Helt orginal tyvärr så jag måste skaffa ett annat framdrev samt slipon.
Najs. Köpte själv min i början på veckan.
1300 mil, då var den välanvänd. Min -06:a har bara rullat 250 mil. hur mycket fick du slanta för den då?
Har Team 10 på min SXV, hade det även på min 525. Ser likadana ut som Acerbis fast utan trycket och mkt billigare. Finns på Duells så kolla deras åf-lista
Snyggt! MEN: Team 10 med alu-skena passar INTE på 950. Köpter ett par häromdagen (båda skydden var för övrigt höger-skydd, se upp!) men när jag monterat fästena i styrändarna var avståndet mellan de inre beslagen och styret 2-3 cm för långt. Och man börjar liksom inte bråka med rörtången/städet när det handlar om gjuten aluminium....
Så det blev "back-to-the-ktm-stuff" utan skena från Lelles (395 pix, tror jag) som jag redan hade.
Nu vet ni det.
jag slantade 67 laxar. tycker det känns som ett helt ok pris.
man måste ha distanser på styrändarna.ca 1cm på höger och 1,5cm på vänster.så har jag det på min iaf.när jag köpte mina så sa dom att det va universal grejor och att man måste ha distanser.
man måste ha distanser på styrändarna.ca 1cm på höger och 1,5cm på vänster.så har jag det på min iaf.när jag köpte mina så sa dom att det va universal grejor och att man måste ha distanser.
Fine, men med symmetriska distanser blir vinklar/avstånd ännu mer fel. Anläggningsytorna på ytterändorna behöver vara vinklade ca 30-40° grader för att de inre fästena ska nå styret, men då skulle å andra sidan koppling/handbromshandtag ta emot skydden/skenan. Det enda som funkar är att förlänga inre fästena med 2-3 cm, och om du får till det – berätta hur du gjorde...
Alternativa lösningen på problemet är helt enkelt att bestämma sig för att inte klota/välta/tappa hojjen. Fan, man e en sjukt smart typ
Åkej killar/tjejer, börjar fatta vad ni snackar om ang distanser – på innerändarna.... Tänker lite segt efter onödigt mycket vin på lördagskvällen... AVA hade definitivt inga distanser i lådan, var hittar man såna?
Jag kollade på min motor och det ser ut som att jag har kvar alla sac och epc och allt vad det heter. det sitter en massa jävla skumma slangar där det normalt inte sitter några slangar på en fyrtaksmotor. om man plockar bort alla dessa delar själv, måste man då köpa något litet kitt med saker som man kan plugga igen hålen med?
ska bli spännade att ta bort alla strypning, dreva ner, sätta på slipon och se hur stor skillnad det gör
Kom på en sak till, nu när dirt bike har konkat så vet jag inte vart jag ska få tag på ktm delar. hur gör ni? beställer ni på nätet eller? jag måste ha tag på ett 16 drev fram. om ni beställer på nätet, vilken webbutik beställer ni från? jag orkar inte åka till lelles i uppsala bara för att köpa ett drev.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |