Vad kostar det att göra en förgasarjustering?
Måste man köa länge för att få tid till det?
Blev det mycket bättre drag i hojen nu jämfört mot orginal nu när alla dessa grejer sitter på?
Jag fick tid inom en vecka hos Lelles i Uppsala och betalade 1100 pix inkl moms (ca 2 timmars jobb).
Förutom det goa vakna-alla-tanter-i-Nissan-Micra-här-kommer-det-nåt-mullret nu när insatserna är ur känns hojen mycket smidigare i o m att ca 6 högt placerade kilon försvunnit (nästan märkligt att en så relativt liten viktminskning är så kännbar). Den känns också hel del rappare med mer power på mellanvarv och mer klipp på topp, vilket motsvarar de effektkurvor som Akra och div tester uppger.
Med 16 kugg fram, SAS/EPC borta och Akra på plats har i alla fall jag exakt vad jag vill ha – och lite till
Förresten, du som har erfarenhet av skogsåka kanske känner till den speciella kylarvätska som fläktlösa, vattenkylda cross/endurohojjar ibland kör med? Har blivit rekomenderad att ev byta till sån eftersom motortempen verkar ha ökat i o m förg.justeringarna+tji insatser (se mitt tidigare inlägg idag). Eller är det bara en skröna, som vissa av mina SuperDuke-polare tror....?
Vad kostar det att göra en förgasarjustering?
Måste man köa länge för att få tid till det?
Blev det mycket bättre drag i hojen nu jämfört mot orginal nu när alla dessa grejer sitter på?
Jag fick tid inom en vecka hos Lelles i Uppsala och betalade 1100 pix inkl moms (ca 2 timmars jobb).
Förutom det goa vakna-alla-tanter-i-Nissan-Micra-här-kommer-det-nåt-mullret nu när insatserna är ur känns hojen mycket smidigare i o m att ca 6 högt placerade kilon försvunnit, nästan märkligt att en så relativt liten viktminskning är så kännbar. Den känns också hel del rappare med mer power på mellanvarv och mer klipp på topp, vilket motsvarar de effektkurvor som Akra och div tester uppger.
Med 16 kugg fram, SAS/EPC borta och Akra på plats har i alla fall jag exakt vad jag vill ha – och lite till
Förresten, du som har erfarenhet av skogsåka kanske känner till den speciella kylarvätska som fläktlösa, vattenkylda cross/endurohojjar ibland kör med? Har blivit rekomenderad att ev byta till sån eftersom motortempen verkar ha ökat i o m förg.justeringarna+tji insatser (se mitt tidigare inlägg idag). Eller är det bara en skröna, som vissa av mina SuperDuke-polare tror....?
Jag får 7231 helförs/helår på Bilsport&MC:s offroadförsäkring. Det känns grymt prisvärt då jag bor i Stockholms innerstad. Min gamla R1:a kostade ca 36000 hel/helår...
Fråga: är det ens lönt att lägga ned tid på att kolla med andra bolag? I så fall vilket?
Bättre än så blir det inte. Men jämfört med 36 papp så är det rätt schysst att få så mycket gött mos för en femtedel, eller vad säger du?