Kom ut en annons på en 950 sm 05 nu med sebringdämpare för 61.000!!! blev såld på en halvtimme och det var tyvärr inte jag som var snabbast. det var ett bra pris!! hade gått 1600 men det tycker jag är skitsamma.
Hur som helst.
Det här med servicarna undrar jag lite mer om. Jag är extremt emot att lämna in bilar och hojar på verkstad. Jag vill göra själv. Vad gör dom på en service? Typ byter olja + filter samt ställer ventiler eller? Kostnad typ 3-4000kr.
Om man gör det själv kostar det ju kanske max 200kr för oja och filter. Ställa ventiler kan väl inte va nå svårt, har gjort det själv på fireblade, gixxer 750, husa 650, ktm 525, ktm 660, yamaha 450. Jag vill serva själv helt enkelt.
Förlorar man garanti eller något på att göra själv?
Om den 950 jag köper inte har slip-on så måste det inhandlas direkt. jag har läst hela denna tråd och det verkar som att bos är ett bra val tycker jag. ganska billiga jämför mot de andra och lika bra effekt. köper man dom biligast från tyskland eller?
När man sen har monterat slipon, räcker det med att flytta brickan på nålen i förgasaren något snäpp eller måste man lämna in den för bänkning?
Edit:
Sökte lite på ebay.de på bos och där verkar man kunna köpa för ca 4800kr inkl frakt, känns som helt ok pris.
Funderar lite på vad dom skiljer ett slipon från orginaldämpare? Kan man inte bygga om orginal på något sätt så att man får lika bra effekt ut dom?
I fredags fick man äntligen hem en sprillans ny 2006 års Sumo hoppas det blir bra väder nästa helg så man kan börja övningsköra
I fredags fick man äntligen hem en sprillans ny 2006 års Sumo hoppas det blir bra väder nästa helg så man kan börja övningsköra
I fredags fick man äntligen hem en sprillans ny 2006 års Sumo hoppas det blir bra väder nästa helg så man kan börja övningsköra
1 Garantin ryker om du inte servar på KTM-verkstad.
2 Service omfattar betydligt mer än olja/filter/ventiler (de sistnämnda behövs inte på varje service), varför inte be att få ett serv-protokoll från KTM och kolla själv. Men det är klart, allt har inte helt livsavgörande betydelse och att kolla bromsbelägg är ju inte direkt Rocket Science
Vad är det mer som ingår i servicen? Jag kör ju motocross och det finns väl inga hojar man servar mer än crosshojar. På dom kollar man ventilerna var tioende timma och byter olja och filter var femte timma. Allt annat tittar man ju bara på regelbudnet som tex bromsbelägg, drivpaket, känner på skruvar, luftar dämpare osv. Jag förstår inte vad det kan finnas mer som man måste göra på en 950?
Gäller 2-årsgarantin från det datum man tog ut hojen? Om startmotorn är bytt/upptaderad på den hoj jag köper tycker jag nästan att det känns som att jag skiter i garantin och servar själv. Det är väl ingen som haft något motorhaveri eller växellådehaveri. Jag har läst hela denna tråd och ingen som har haft det som har skrivit i denna i alla fall.
Mikael Lings lillebror eller? han sa nått om att brorsan hade köpt en ktm.
känner han från RA
"Övningsköra med en Sumo"...? Bah! Patetiskt.
Jepp Mikaels bror det stämmer. Jobbade själv på RA sommaren 2006 så om det var du som hade en Sumo då så har jag både sett den och pratat med dig
Haha och varför skulle det vara patetiskt???
Hur ska man se på detta dock. Är detta ett problem som kommer att återkomma?
Nu så e det pipor, ny bakdel, nya blinkers å fälgstripes på
För en hel eller halvförsäkring? Jag är ju äldre än dig och bor i stockholm så att jag kan ha 30+ försäkringen. Ger smc mycket rabatt?
Edit:
Jag ringde till bilsport och mc nu och nu fick jag ett helt annat pris!!
På hemsidan kunde jag bara få pris på en 30+ försäkring. När jag försökte räkna på offroad stod det att det var för stor kubik så att det inte godkändes, men när jag ringde dit så sa han att det visst går att köra offroadförsäkring och då blev priset 5724kr/år eller 5165kr/år om jag går med i smc. Nu är jag glad igen
Hur fan kan det skilja så mycket, jag bor också på Kungsholmen. Jag får 7231kr i helförsäkring. 36 år, kort sen 2002, årsmodell 2006, 950 kubik, postnummer 11240, offroadförsäkring, med i SMC... Ska ringa dem nu. Nähä, inte öppet på helgen.
Jag vill också har orange tejp runt hjulen! Var har du köpt dem samt var de svåra att sätta på?
Ja köpte dom på Lelles för typ 250 kr har ja för mig. Nej dom va faktiskt mycket lättare att sätta på än va ja trodde. Framhjulet när ja väl fått av det så tog det bara tio minuter. Men då hade ja ju tränat på bakhjulet först
Nej jag gjorde det minsann utan att ta av några hjul.
View attachment 226107
Och jag monterade styrhöjare också när jag ändå var i farten, kommer nog att bli gött mos till gruskörningen!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |