Ktm 950 sm

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu är jag så jävla förbannad :huvet
Jag hade lagt ett bud på bos-slipon på ebay.de och när det är fem sekunder kvar budar någon jävel över mig med 1 euro. så satans irriterande. får hoppas att det dyker upp några mer bos.

fick mitt 16 drev idag så ikväll ska den drevas ner.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nu är jag så jävla förbannad :huvet
Jag hade lagt ett bud på bos-slipon på ebay.de och när det är fem sekunder kvar budar någon jävel över mig med 1 euro. så satans irriterande. får hoppas att det dyker upp några mer bos.

fick mitt 16 drev idag så ikväll ska den drevas ner.

hehe.. så det är med auktioner.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
F*n vad skönt att man handlade i tid. Nu finns det inte många på Blocket till de pengar jag siktade på. Synd bara att det ska bli minusgrader till helgen...

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
F*n vad skönt att man handlade i tid. Nu finns det inte många på Blocket till de pengar jag siktade på. Synd bara att det ska bli minusgrader till helgen...

jag körde min till jobbet igår. när jag skulle köra hem den var den täckt i en litet snö och islager. kändes inte bra. tog moppen idag istället. får nog bli moppe imorgon också.

jag snackade med lelles idag om förgasarjustering och så och då såg han att det typ är körförbud på min hoj. det är tydligen det för att startmotorn och bakbromsen inte är åtgärdat på garantin. jag har inte upplevt något fel med dessa men dessa ska åtgärdas. han bokade in mig på en tid direkt. sånt här gillar jag. jag behöver ju inte betala en krona. fattar inte att dom håller koll på sånt här.

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Om jag tar upp den på tvåan på ganska lågt varv och sen kör tvåan ut, släpper ner och drar fullt på trean så tvekar den först. som att det blir något skumt i förgasarna. den blöddrar nästan lite som att den rensar sig lite och sen skjuter den fart... ska bli spännade att ta bort alla strypning, dreva ner, sätta på slipon och se hur stor skillnad det gör.

Tvekan/blödder beror helt klart på 2-3ans strypningar, min var exakt likadan innan jag fick SAS/EPC-eländet bortplockat.
Det jobbet gjort + 16-kugg + slipon = garanterat mycket mer Fun Factor på en hoj som redan från början har bussigt mycket av den varan:D
Vore som sagt kul att ses och babbla lite nån solig em.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Listade han ut på bara regnumret eller måste han ha ramnummer? Min kan leva om lite om den inte går igång direkt (slamrar om startmotorn). Lite osäker på om det är ok eller inte.

jag snackade med lelles idag om förgasarjustering och så och då såg han att det typ är körförbud på min hoj. det är tydligen det för att startmotorn och bakbromsen inte är åtgärdat på garantin. jag har inte upplevt något fel med dessa men dessa ska åtgärdas. han bokade in mig på en tid direkt. sånt här gillar jag. jag behöver ju inte betala en krona. fattar inte att dom håller koll på sånt här.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Tvekan/blödder beror helt klart på 2-3ans strypningar, min var exakt likadan innan jag fick SAS/EPC-eländet bortplockat.
Det jobbet gjort + 16-kugg + slipon = garanterat mycket mer Fun Factor på en hoj som redan från början har bussigt mycket av den varan:D
Vore som sagt kul att ses och babbla lite nån solig em.

jag träffas gärna och babblar lite. skulle vilja kolla hur det ser ut när strypningarna är borttagna. vad som sitter där istället liksom.

Listade han ut på bara regnumret eller måste han ha ramnummer? Min kan leva om lite om den inte går igång direkt (slamrar om startmotorn). Lite osäker på om det är ok eller inte.

han såg det på regnumret. min har knackat till lite en gång om startmotorn. det är allt. har ju dock bara kört på den i en timme än så länge.

Last edited:

Mooseman

Gick med
27 Apr 2006
Hoj
jag träffas gärna och babblar lite. skulle vilja kolla hur det ser ut när strypningarna är borttagna. vad som sitter där istället liksom.

Nemas problemas, jag kommer hem från Idre (som har sjukt mkt snö och perfekt skoterväglag:) efter påsk. Fixa gärna lite torra Sthlmsvägar till dess:D

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag ringde direkt till han tysken som auktionerar ut bosdämpare och man behöver inte delta i auktion. man kan köpa direkt av han. jag beställde bosdämpare av han idag för 4300kr inkl frakt. ska betala till hans konto ikväll så får vi se vad som händer.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag ringde direkt till han tysken som auktionerar ut bosdämpare och man behöver inte delta i auktion. man kan köpa direkt av han. jag beställde bosdämpare av han idag för 4300kr inkl frakt. ska betala till hans konto ikväll så får vi se vad som händer.

Grattis du har blivit blåst!!

Nä, kanske inte. Men det är inte rekommenderat att göra upp affärer utanför Ebay.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Grattis du har blivit blåst!!

Nä, kanske inte. Men det är inte rekommenderat att göra upp affärer utanför Ebay.

jag har inte betalt ännu. han har mailat mig bankinfo men jag förstår typ inte hälften av det. tänkte att jag skulle snacka med min bank om det.
varför är det sämre att köpa utanför ebay?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag betalt dom i alla fall. tog hjälp av banken. så fort han har fått in betalningen så skickar han. ska bli spännade att se om det dyker upp något. återkommer med rapport

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
jag har inte betalt ännu. han har mailat mig bankinfo men jag förstår typ inte hälften av det. tänkte att jag skulle snacka med min bank om det.

Du kollade väl hans omdöme innan?! Brukar ju vara ett hum om säljaren är pålitlig.

Mooseman

Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Nu har jag betalt dom i alla fall. tog hjälp av banken. så fort han har fått in betalningen så skickar han. ska bli spännade att se om det dyker upp något. återkommer med rapport

Samma upplägg som när man shoppar Wings-grejor således, och mina kompisar som gjort det menar att det funkat klockrent. Tänk efter, hur många prylar skulle våra europeiska vänner sälja om de blåste folk? Typ Inte Ett Skit inom 24 tim är svaret, så simma lugnt.
Bra pris förresten, var det inkl snabb/långsam frakt?

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06

Då kan du inte få hjälp av ebay om du blir blåst på grejerna. Står mer om det någonstans i deras regelverk.

Samma upplägg som när man shoppar Wings-grejor således, och mina kompisar som gjort det menar att det funkat klockrent. Tänk efter, hur många prylar skulle våra europeiska vänner sälja om de blåste folk? Typ Inte Ett Skit inom 24 tim är svaret, så simma lugnt.

Varför inte?

Last edited:

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Du kollade väl hans omdöme innan?! Brukar ju vara ett hum om säljaren är pålitlig.

jag kollade det och på ebay hade han sålt grejer till ca 6300 personer och hade typ 99,2% nöjda kunder

priset är inkl frakt. frakten skulle ta tre dagar. dock blir inte priset 4300kr, det blir 4500kr för jag hade räknat med att euron stod i 9kr och inte 9,5kr. räknade lite fel där helt enkelt.

Last edited:

Mooseman

Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Då kan du inte få hjälp av ebay om du blir blåst på grejerna. Står mer om det någonstans i deras regelverk.

Varför inte?

Därför att det tar max 24 tim via nätet att bli världskänd som en idiot/fuling v. Tänk efter igen; hur många av dina hojkompisar skulle du skicka varningsmail till om du blev blåst av en säljare av hojgrejor? Och dessutom är det knappast "good for business" att blåsa folk om man har en bra produkt som BOS.

"It takes at least 5 years to create a good brand, but less than 1 hour to trash it." Bill Gates

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Därför att det tar max 24 tim via nätet att bli världskänd som en idiot/fuling v. Tänk efter igen; hur många av dina hojkompisar skulle du skicka varningsmail till om du blev blåst av en säljare av hojgrejor? Och dessutom är det knappast "good for business" att blåsa folk om man har en bra produkt som BOS.

"It takes at least 5 years to create a good brand, but less than 1 hour to trash it." Bill Gates

Det finns ju iof folk som lever,och har levt flera år på att scamma folk, dessutom om jag ringer hundra kompisar och berättar att jag blivit blåst av en tysk firma så tror jag inte det påverkar så värst mycket :D

BMWJohan
tror nog du kan vara lugn om han har så bra omdömen. Men till nästa gång så är det bäst att be säljaren sätta upp en ny auktion med fast pris.
Och säga åt tyskjävlarna att ta betalt med Paypal som resten av världen använder ;)

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag hade tänkt att jag ska byta mitt framdrev nu. Jag är van vid att köra lättare motarder och crosshojar och då trampar man bara upp hela hojen på depåstöder, lossar bakhjulet, tar av kedjan från bakdrevet och sen kan man bara ta loss framdrevet. 950'in går ju inte att köra upp på depåstödet för den har ingen ram som är längst ner som man kan sätta depåstödet på. verkar som att man måste köpa ett sånt där sporthojdepåstöd som man sätter vid bakhjulet och så får man upp den i luften. är detta enda sättet att göra det på? det går ju inte att byta framdrevet utan att lossa bakhjulet och det går ju inte att lossa bakhjulet om det inte befinner sig i luften.
fråga två, var köper man ett depåstöd som passar till 950 till lägsta pris?

Edit: glöm fråga två. hittade denna http://www.jula.se/EsaImages/item/master/601030_d.jpg
kostar 399kr. blir ju perfekt.

en ny fråga dock. hur gör man för att använda ett sånt här stöd. man kan ju inte ha hojen stå på sidostödet och sen bara trampa upp den för då står den ju snett. om man har en kompis som kan hålla hojen upprätt och rak så är det ju inga problem, men jag mekar alltid själv så jag har inte den möjligheten. man vill ju inte göra sin första vurpa i garaget med nya hojen :D

Last edited:

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jodå, bara låta hojen stå på sidostödet medans du lägger depåstädet på plats. Sen häver du bara upp hojen på depåstödet medans du håller i hojen med andra handen. Inte så svårt som det låter..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA