Låter som en plan! vore grymt att dra ihop ett gäng för lite samåkning.
Klart vi ska åka ihop nån dag! Vilka är på?
1. robbanh
Låter som en plan! vore grymt att dra ihop ett gäng för lite samåkning.
Klart vi ska åka ihop nån dag! Vilka är på?
1. robbanh
Tja
Hade gixxern på service i fedags på mc-kompaniet. Medas jag och en poolare vänta fick jag provaköra, hör och häpna ktm990. Drog fan på smile banden hela tiden under hjälmen. På g med byte nu, gixxern ligger på blocket.
Nu till lite frågor. Skillnad på årsmodellerna? Och då tänker jag främst på 950 modellerna,990 kom först i va? Vanliga fel?
Jag har ingen egen praktisk erfarenhet av problemet men har för mig jag läst något om det på Advrider.com - kolla i Orange crush forumet. Den gången var flottörjustering lösningen. Om jag nu kommer ihåg rätt vill säga...... vad ska jag göra? är det bara jag som har detta problem? om någon annan har haft det, hur löste ni problemet?
Jag lackar ur totalt på min 950 nu. var ute och smiskade skiter ur den nu ikväll och den är så jävla ostabil i kraftleveransen. jag drog flera stycken accelerationer från stillastående till 200 och det känns som att det går på 10 sekunder ibland och 25 sekunder nästa gång. ibland blir det värdens jävla klipp i den när man matar igenom växlarna och ibland så böar den bara.
den dog kanske 10 gånger när jag körde höga wheelies på tvåan så att man bara slog ner hårt. på trean började den blöddra flera gånger också och tappade kraft så att det inte gick att hålla den uppe.
jag vet inte var jag ska felsöka.
följande har jag gjort.
monterat bos-slipon.
tagit bort alla epc och sas strypningar och pluggat alla hålen
höjt nålen i förgasarna ett snäpp.
som det är nu känns det som att den går 90% bajs och 10% nice. när den går nice, ja då är det jäääävligt nice. så länge man inte kör bakhjul så går det bra nästan hela tiden, men jag kan inte hålla nere framhjulet en enda raka så därför blöddrar man bara runt hela tiden och den går piss.
vad ska jag göra?
är det bara jag som har detta problem? om någon annan har haft det, hur löste ni problemet?
Tjena Johan!
Hade i princip exakt samma beteende på min. Gick som ett as med bägge däcken i backen men så fort jag slangade var det som om någon vred av soppakranen. Drog i backen efter några sekunder och sen gick den blöddrigt ytterligare några sekunder innan den "hämtade sig"!
I mitt fall var det flottörerna i förgasarna som läckte och följdaktligen sjönk.
I mitt fall innebar det väl att förgasaren flödade vilket stämmer bra med att den var svårstartad när det var varmt ute men startade väldigt enkelt utan choke när det var kallt. Luktade mycket soppa också vid start!
Så mitt tips är:kolla inställningen på flottörerna samt att de inte innehåller nån soppa!! Den kan ju gå som tåget!
Lycka till!
/Jocke
min luktar aldrig soppa, den startar alltid lätt med choke. startar inte alls om jag inte använder choken. min går dock även ofta dåligt även om jag inte slangar. känns som att den blöddrar med hela tiden. jag ska pilla ur förgasarna ikväll och kolla flotörerna. jag är dock så jävla dålig på förgasare men jag antar att det borde va rätt lätt att kolla flottörerna tar in bensin.
Edit: kan tillägg en sak till. kollade förbrukningen på min och den drar 1 liter milen. det tycker jag är jävligt mycket. alla hojar jag haft innan har dragit mycket mindre.
1l/milen låter lite väl mycket. Min drar kring 0.65-0.7 när man kör som vanligt. Dvs lite glida och lite gasa. En kompis har en SE och den drar litern när han är ute och kör grus, men det är ju en helt annan körning..
Det där med att den dör på slangen var väl ett problem iaf på de första modellerna. Jag har ju en 05a och jag tror att min är åtgärdad. Är inte helt 100 på hur men har för mig att det var nån bränsleslang som drogs om så att den fick soppa även "kl 12". Kolla med KTM-handlare så vet de säkert vad det gäller!
Lycka till. John
1400 inlägg var lite för mycket för att läsa igenom så med risk för att ta en favorit i repris:
Jag har sneglat lite på KTM's 950/990 Supermoto. Vad är skillnaden mellan dessa och vilken rekomenderas? Kommer 990 ersätta 950? Begagnat finns det en del 950's men inga 990's?
Byter från en Ducati Monster då den var lite för liten till min längd(190cm)
1400 inlägg var lite för mycket för att läsa igenom så med risk för att ta en favorit i repris:
Jag har sneglat lite på KTM's 950/990 Supermoto. Vad är skillnaden mellan dessa och vilken rekomenderas? Kommer 990 ersätta 950? Begagnat finns det en del 950's men inga 990's?
Byter från en Ducati Monster då den var lite för liten till min längd(190cm)
Den största skillnaden är att 990, som är ny för i år. Har insprut i stället för förgasare och 15 hk mer. Sen skiljer det ju lite i utseende också.
Jag tror att du får mer roligt/krona om du köper en ny/lätt beggad 950, de är ruggigt prisvärda tycker jag.
Jag ser det nu på R&G's egen sida men är inte det här Acrapovic High Level eller är jag onykter?
...I had no problems with the fit or quality of the RG item personally, and I liked their smaller light with it's integrated numberplate illuminator.
I like the plate being held a bit higher too. It's all more tucked-under the plastic bodywork.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |