Ktm 950 sm

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Någon som köpt den här skylthållaren och har lite bilder? Eller bilder på andra snygga lösningar.
http://www.ktmtwins.com/950supermoto/lp0057bk.html

Råkade på en tysk snubbe (som kallar sig Pretender) på ett brittiskt KTM-forum som gör en tail tidy som enligt mig e snyggare, billigare o verkar mindre komplicerad att sätta dit än R&G's motsvarighet, han skickade mig lite bilder, vilka jag tyvär inte lyckas lägga upp då de e för stora. Här e i a f en länk till tråden där man får en idé av hur skylthållaren ser ut och hur den monteras:
http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=17647

Vill man beställa så behöver han veta dimensionerna för svensk nummerplåt och han tillverkar nya i serier om 10 eller 15.
Pris är:
Tail Tidy 100,-€
Seatlock Kit blank 10,-€ or black powdercoated 15,-€

Shipping to sweden 15,-€

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Råkade på en tysk snubbe (som kallar sig Pretender) på ett brittiskt KTM-forum som gör en tail tidy som enligt mig e snyggare, billigare o verkar mindre komplicerad att sätta dit än R&G's motsvarighet, han skickade mig lite bilder, vilka jag tyvär inte lyckas lägga upp då de e för stora. Här e i a f en länk till tråden där man får en idé av hur skylthållaren ser ut och hur den monteras:

Vill man beställa så behöver han veta dimensionerna för svensk nummerplåt och han tillverkar nya i serier om 10 eller 15.
Pris är:
Tail Tidy 100,-€

Shipping to sweden 15,-€

Riktigt snyggt :tummenupp

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
fick testkört både 950 och 990SM idag satan vilka roliga hojjar, 950´n var det akra monterat på och den gick som en klocka, men tyckte 990´n känndes goare i kurvor man satt mycket närmare hojjen på den, och pulver fanns där ju :)

Dämpningen svalde gupp och hålor i marken väldigt bra tyckte jag med.

Känns som det kommer bli en KTM 990SM inom en snaaaar framtid :D

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar

Pris är:
Tail Tidy 100,-€

Shipping to sweden 15,-€

Den var fin! Jag har beställt och leverans om typ två månader så jag får väl återkomma då med hur det blev :) tack för tipset!

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
fick testkört både 950 och 990SM idag satan vilka roliga hojjar, 950´n var det akra monterat på och den gick som en klocka, men tyckte 990´n känndes goare i kurvor man satt mycket närmare hojjen på den, och pulver fanns där ju :)

Dämpningen svalde gupp och hålor i marken väldigt bra tyckte jag med.

Känns som det kommer bli en KTM 990SM inom en snaaaar framtid :D

Har själv precis testkört 990SM med akrapipor utan insatser. Vilket monster och vilket ljud! Den gick som fan, vet dock ej om den var mappad.

För att jmf med min 950 Sumo så har 990n bättre ergonomi (sadel och tank gör att man sitter bättre) och den kändes mera lättstyrd. Att dra upp den på bakhjulet var inga problem med bara gas på trean.

När man accelererar med 990n känns det som den bara drar och drar (den går som satan och slutar inte acca) och insprutningen är väldigt direkt. Det gör dock att den har en något hackig gång, att puttra på låga växlar är inte att tala om. Insprutning vs förgasare är väl en smaksak, men jag föredrar det mer smekande förgasardraget framför den mer direkta insprutningen som känns vid min jämförelse känns lite sporthojshetsig på 990n.

För att summera, 990n är mer genomtänkt, den har bättre chassi och ergonomi och det är mer krut i den (en original 990 drar nog dock jämnt med en 950 med akrapipor, 16-drev och ombestyckning), insprutningen är en smaksak. Själv trivs jag så bra med min 950 att jag inte ser nån anledning till att byta. Jag gillar förgasaraccet o tycker att 950n ser bättre ut. Står man i valet o kvalet mellan 950 o 990 skulle jag säga att det är en fråga om pris och tycke.

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
vem är det som kör sumo jag sett två ggr nere vid teliahuset i Gårda ??

ska köra upp på fredag och om det går vägen kommer även min sumo finnas i närheten om dagarna :)

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Svart 950 i Möndal/gbg

Hej!
Finns det någon i Mölndal/Gbg som har en svart 950 sm?
Skicka gärna ett pm till mig, jag behöver lite "hjälp"!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
R&G tycker jag ser lite snyggare ut och den har man väl hemma mycket snabbare för ungefär samma stålar. Eller är jag ute och far nu igen?

Den var fin! Jag har beställt och leverans om typ två månader så jag får väl återkomma då med hur det blev :) tack för tipset!

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
R&G tycker jag ser lite snyggare ut och den har man väl hemma mycket snabbare för ungefär samma stålar. Eller är jag ute och far nu igen?

Jo, den är fin den med men på produktbeskrivningen så står det "Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust" vilket betyder att den funkar dåligt för mig... samt att den kanske var lite "pilligare" att installera men det kollade jag inte så noga.

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
950 sm
Finns r&g hållaren att beställa hos lelles eller annan svensk åf? Hittar inte åt den på lelles sida. Hittar dock till 690:in, kanske är samma?

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag ser det nu på R&G's egen sida men är inte det här Acrapovic High Level eller är jag onykter?

...I had no problems with the fit or quality of the RG item personally, and I liked their smaller light with it's integrated numberplate illuminator.
TailTidyNoLight.jpg

I like the plate being held a bit higher too. It's all more tucked-under the plastic bodywork.
KTM950sml.jpg

Jo, den är fin den med men på produktbeskrivningen så står det "Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust" vilket betyder att den funkar dåligt för mig... samt att den kanske var lite "pilligare" att installera men det kollade jag inte så noga.

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Jag ser det nu på R&G's egen sida men är inte det här Acrapovic High Level eller är jag onykter?

...I had no problems with the fit or quality of the RG item personally, and I liked their smaller light with it's integrated numberplate illuminator.

I like the plate being held a bit higher too. It's all more tucked-under the plastic bodywork.

Jo, det ser ut att vara samma pipor som på min hoj, men jag ville inte ta risken att behöva mecka själv eller be svärfar plocka fram svetsen för att lösa eventuella problem - den tyska snubben verkar schysst och hade koll på läget så det är säkert en bra produkt. Jag har ju inte bråttom heller, hojen går nästan lika bra utan en tail tidy ;)

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
På tal om hjälp: Nån i Stockholmsområdet som har kraschpuckar – till sving och gaffel – till SuMo som ligger och skräpar?

2 timmar senare: Puckar fixade, no need to mobilise!:D

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad