Ktm 950 sm

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Visst är det enkelt. MEN, man måste ju faktiskt ta bort slavcylindern till kopplingen åxå. Du glömde ju säkert bara det. Eller hur ? :pannkyss

.

hehe ja just det.. fast det var ju inte specielt svårt det heller :pannkyss

Det är den som sitter ivägen för drevet vid 3:an i bilden va? Knepigt eller bara att lossa och inte leka med kopplingen under tiden? Vad är det för nyckel till muttern som håller drevet (finns med i verktygskitet)?

/1000 frågor

det var bara å skruva bort den vad jag minns..
Humm minns inte exakt vilken storlekdet var.
men det var ganska stor :) typ 27

Last edited:

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Raslande avgas

Tjo!

Har haft ett raslande plåtljud från mitt avgas och jag fick tillbaka mc:n från service och dom konstaterade att det var defenetivt att det kommer ifrån avgasröret någonstans. Har kontrollerat att ALLT sitter fast, sitter även en värmeplåt på avgasröret och det är inte den som vibrerar. då e min fråga, kan det sitta någon plåtbit i avgaset som ska styra upp avgaserna så dom inte krockar med varandra? Skickar med en bild.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vafasen - Lelles hade varken tankväska eller 16t drev hemma så det blev 14 mil i onödan. Köpte kedjespray och en Scott T-shirt som tröst.

Var kan man handla KTM-tillbehör över nätet? Gärna nåt ställe någon redan testat och vet är snabba med leverans.

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
jippi på tisdag blir det provkörning av 990SM ska bli sköjj att se hur den går, can´t wait :)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Dagens enkla modifiering: plockade av gummit på fotpinnarna. Mycket skönare och bättre grepp, kändes fasen som man skulle halka av när man provar wheelies annars. Tog 1 minut och får tre tummar upp.

Wheelieövning går bra men jag kör bara på 1:an just nu och kan inte hålla den mer än en kort bit. OK höjd men jag går ofta ner ofrivilligt då jag kommer till varvstoppet. Måste lära mig att koppla upp på tvåan alt. om 16t drev gör sån skillnad att 2:an blir som 1:an. Tar det rätt lugnt, vill varken krascha eller vålda med hojen alltför mycket.

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
KTM
Jag får upp min på 4 an nu med "lite" provokation. Vilken skillnad det är om man bara flyttar baken 10 cm bakåt.

Med 17´s framdrev :)

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Tjo!

Har haft ett raslande plåtljud från mitt avgas och jag fick tillbaka mc:n från service och dom konstaterade att det var defenetivt att det kommer ifrån avgasröret någonstans. Har kontrollerat att ALLT sitter fast, sitter även en värmeplåt på avgasröret och det är inte den som vibrerar. då e min fråga, kan det sitta någon plåtbit i avgaset som ska styra upp avgaserna så dom inte krockar med varandra? Skickar med en bild.

Har samma high pitch-rassel nånstans i avgassystemet runt 4-6000 varv sen länge (både med originaldämparna och Akra-slipon) men alla KTM-gurus jag snackat med (inkl Ragnar på Lelles) menar att det inte är nåt att bry sig om och att det bara är att gasa. Efter dryga 1000 problemfria mil med en högpresterande Mr NineFifty är jag benägen att hålla med:D

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Tjo!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3524187#post3524187

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Jag får upp min på 4 an nu med "lite" provokation. Vilken skillnad det är om man bara flyttar baken 10 cm bakåt.

Med 17´s framdrev :)

Fan jag har försökt några gånger men det känns inte som att jag är direkt nära. Är det sittandes eller stående?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Har slaskat på orangea fälgstripes på hojen idag. Blev faktiskt riktigt snyggt. Matchade dekaler och kraschpunckarna perfekt!

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
tjena.
är det någon här som har opererat bort sina katalysatorer på original burkarna??

Finns en kille här på sh som har gjort denna manöver.Han kapade upp burkarna
i bakkant,vid svetsfogen ungefär.Rensade ut kattarna samt tigade ihop
skiten igen.Syntes ingenting efter ingreppet.

Föressten! Nån som har tips på en bra hoj till en mycket liten gumma.För att vara exakt-en 156cm lång gumma. Obs ej custom!

Last edited:

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Aprilia Pegaso Strada (stonka), eller Suzuki sv 650(v-twin), eller Suzuki rf 600(radfyra).

Får väl ta med mig henne och prova.Skulle ju vilja ha upp henne på en
motard eller liknande men det kanske man kan titta sig i stjärnorna efter.

Tack för tipsen iaf.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...