Kul! Fälgarna är lackade i silver/svart, eller...? Och nu till nåt HELT annat.
Det stämmer det, fick inspirationen från Aprilia´s koncepthoj.
Kul! Fälgarna är lackade i silver/svart, eller...? Och nu till nåt HELT annat.
Det stämmer det, fick inspirationen från Aprilia´s koncepthoj.
Nu har jag provkört hojen. VILKEN JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA SKILLNAD!!!!!!!!!!!!!
När jag körde min hoj sist var allt på den orginal förutom att jag hade 16 drev fram. Då kunde jag inte få upp den på bakhjulet på bara gas på trean.
Nu har jag tagit bort sas och epc och monterat BOS-slipon. Nu får jag upp den på trean på bara gas varenda gång. Till och med från låga varvtal. Skillnaden är helt jävla enorm. På alla hojar jag ägt tidigare har den enda skillnaden blivit ljudet. På denna hoj känns det som att jag fått 15 hästar till. MINST.
Nu har jag bara ett problem med min. Den är fortfarande lite ojämt i motorgången när jag kör på bakhjulet. Särkskillt om jag gör höga wheelies på tvåans växel. Då blir den lite blöddrig. Vet i fan vad man kan göra åt det.
Kul! Fälgarna är lackade i silver/svart, eller...? Och nu till nåt HELT annat.
Det stämmer det, fick inspirationen från Aprilia´s koncepthoj.
Riktigt fresh och originellt! Vad fick du pynta för att lacka om fälgarna och hur satte du på dina fälgstripes (såpavatten och sen klistra på?) Har själv börjat kolfiberkitta min hoj och ska lägga upp lite bilder när den börjar arta sig!
Nu har jag bara ett problem med min. Den är fortfarande lite ojämt i motorgången när jag kör på bakhjulet. Särkskillt om jag gör höga wheelies på tvåans växel. Då blir den lite blöddrig. Vet i fan vad man kan göra åt det.
Har du ombestyckat förgasarna oxå? Själv har jag samma konfiguration som du fast med Akra, dock ej ombestyckad ännu. Ombestyckning kommer att ske vid 750-milaservicen och enligt mekanikern ska det göra bra skillnad när förgasarna är anpassade efter sliponen.
Riktigt fresh och originellt! Vad fick du pynta för att lacka om fälgarna och hur satte du på dina fälgstripes (såpavatten och sen klistra på?) Har själv börjat kolfiberkitta min hoj och ska lägga upp lite bilder när den börjar arta sig!
man kan väl inte kalla den en ombestyckning. jag har dock pillat lite i förgasarna. Jag höjde bränslenålen ett snäpp i förgasarna. det är det enda jag gjort. vet att det var någon här som skulle prova och byta munstycken också men jag vet inte om han testat det ännu.
Jävla I-landsproblem. Tänk på oss som inte kan/vågar köra på bakhjulet också. Fast snart ska jag kunna. Sitter bara i skallen. Blir "Gööööta petter, nu slår jag av på gasen!" varenda gång.
Vad är bästa nybörjartipset för en som bara vågar powerwheela just nu? Gas på-av-på på 1:an eller 2:an eller annat? Fattar hur man kopplar upp i teorin men går apdåligt när jag testat.
Kör inte på ettan. Det är så svårt att wheela på ettan för det blir så svajigt. Kör på tvåan då kommer den upp lite lugnare.
Gör så här:
gasa upp så att du har typ mellanvarv eller kanske lite till på tvåan.
släpp gasen i kanske en halv sekund.
slå på gas igen samtidigt som du rycker lite i styret.
framhjulet är i luften
i början kan det kännas som att det inte går. det gäller att ha riktigt bra tajming på av och på slaget med gasen. detta lär du dig efter ett tag. jag kommer ihåg i början när jag hade min R1'a. jag kunde inte få upp den på bakhjulet på tvåan i början. på slutet fick jag upp den typ från 3000 varv på tvåan på bara gas. kunde inte fatta då hur jag inte kunde få upp den i början.
Jävla I-landsproblem. Tänk på oss som inte kan/vågar köra på bakhjulet också. Fast snart ska jag kunna. Sitter bara i skallen. Blir "Gööööta petter, nu slår jag av på gasen!" varenda gång.
Vad är bästa nybörjartipset för en som bara vågar powerwheela just nu? Gas på-av-på på 1:an eller 2:an eller annat? Fattar hur man kopplar upp i teorin men går apdåligt när jag testat.
Tackar för tipsen! Jag har sett alla slangskolor men ska kolla på dem igen. Lekte lite förra helgen och tyckte att det kändes enklare att testa i svag uppförsbacke. Nån idé om i vilken fart ca ni tar upp den på tvåan?
Vi kan väl boka in ett par lunchträningar du och jag
Samling i fri-hamnen för oss som har sumo och vill lära oss köra på bakhjulet så tar vi med en filmkamera så vi kan se hur pass lite framhjulet egentligen lyfter och så vågar vi kanske mer och mer tills vi också kan!
Roller sitter ju i en lagerlokal runt hörnet så han kanske kan komma ut och ge oss lite tips...
Det får vi göra! Bäst att se till att man inte har nåt viktigt på eftermiddan om det går dåligt... Synd bara att föntren lär skallra sönder på kontoret med två 950 med Acra på varvstoppet
Apropå det. Kör ni med dB-killers monterade? Jag körde utan ett tag i höstas men har bestämt mig för att det lever om för mycket. (tyckte dock att den gick lite bättre utan) Vad tycker ni?
Här är en inspirationsfilm
Som jag gjorde när jag övade på min gamle 950 !!
http://videos.streetfire.net/video/ktm950sm-wheelies_120386.htm
Är det enkelt att byta till 16-drev själv och kan jag göra det utan att behöva ta isär kedjan? Ser ut som att man bör kunna slacka på kedjan och lossa drevet och byta. Nåt annat att tänka på?
Visst är det enkelt. MEN, man måste ju faktiskt ta bort slavcylindern till kopplingen åxå. Du glömde ju säkert bara det. Eller hur ?Japp det är enkelt och det går bra att bara slacka kedjan!
/Freddan
MEN, man måste ju faktiskt ta bort slavcylindern till kopplingen åxå.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |