Rasorblade
Ny medlem
Helvete vad 990SM går bra. Har inte kört 950Sm ännu. Bara Superduke och Adventure.
Helvete vad 990SM går bra. Har inte kört 950Sm ännu. Bara Superduke och Adventure.
jepp. jag har samma problem.
Koppla 2st värmebeständiga slangar på piporna och led ner dom vid svingen och fäst dom där,,så problemet löstOK... och det är inget man kan göra något åt ???
Koppla 2st värmebeständiga slangar på piporna och led ner dom vid svingen och fäst dom där,,så problemet löst
Eller så e det bara o gasa mer så att du kör ifrån avgaserna så att säga
Koppla 2st värmebeständiga slangar på piporna och led ner dom vid svingen och fäst dom där,,så problemet löst
Eller så e det bara o gasa mer så att du kör ifrån avgaserna så att säga
Glömde fråga, har du fått din 990 ???? om du har det vad tycker du ????
Av dom två bra förslagen tar jag det andra tror jag ...... detta verkar vara ett känt problem här.....
Det blir rullen i botten och blåsa ifrån dom jävla avgaserna...
Glömde fråga, har du fått din 990 ???? om du har det vad tycker du ????
Men upp med lite bilder på hojen nu då
En liten fråga bara?Satte dom på Slip-on när hojen var ny?Jag pratade med Ragnar på lelles å då sa han att dom sätter på Slip-on först efter 100mila servicen iallafall var det så på 950
Fick den torsdags förra veckan//Tycker den går som faan det e svårt att hålla ner framhjulet om man säär så,,den har jy ackrapipor + om mappad och 16 drev så den går jy bättre än orginal.När hojen e om mappad så tas spärren som begränsar fullgas på 1:an o 2:an bort via mappen.(bara så du vet så du inte börjar rycka kablar fall du ska mappa)
Kattarna sitter jy i orginalpiporna så dom e väck,,mina insatser är oxå urtagna(du menar rören i ackrapiporna va) min går jämnt och fint under 3000 varv men nu har jag 16 drev,har hört att den ska gå jämnare med det.Ända som jag tycker med min är att tomgången e litta för hög(1700-1900 varv) dom ska titta på det på 100 milaservicen för man kan jy inte ställa ner den utan o gå in i ECU´n och ändra.Bilder är på g.... har precis kommit in från en tur på ca 6mil vrav ca 3mil grus....i hällande regn... och fy fan skoj man kan ha med ett regnställ och en rolig hoj.....
Jo dom satte på slip-on direkt vid leverans...Vincents där jag köpte den kollade med KTM Scandinavia och dom sa att det var helt ok, givetvis så mapades den om innan leverans...
Nu är det 100 mils service som gäller på onsdag, och montering av Larm...
Min är mappad och klar..... när dom monterade Acra piporna så fick dom mappningen att funka bäst när dom tog bort katalysator och insattser.....
Hur var det med din mappning fick dom den att fungera med kat och insatts eller är det borttaget på dina pipor med ???
Tycker min är ganska ryckig i gången under 3000 varv......
Kattarna sitter jy i orginalpiporna så dom e väck,,mina insatser är oxå urtagna(du menar rören i ackrapiporna va) min går jämnt och fint under 3000 varv men nu har jag 16 drev,har hört att den ska gå jämnare med det.Ända som jag tycker med min är att tomgången e litta för hög(1700-1900 varv) dom ska titta på det på 100 milaservicen för man kan jy inte ställa ner den utan o gå in i ECU´n och ändra.
Annars rockar den fett asså
Kattarna sitter jy i orginalpiporna så dom e väck,,mina insatser är oxå urtagna(du menar rören i ackrapiporna va) min går jämnt och fint under 3000 varv men nu har jag 16 drev,har hört att den ska gå jämnare med det.Ända som jag tycker med min är att tomgången e litta för hög(1700-1900 varv) dom ska titta på det på 100 milaservicen för man kan jy inte ställa ner den utan o gå in i ECU´n och ändra.
Annars rockar den fett asså
Bilder är på g.... har precis kommit in från en tur på ca 6mil vrav ca 3mil grus....i hällande regn... och fy fan skoj man kan ha med ett regnställ och en rolig hoj.....
Jo dom satte på slip-on direkt vid leverans...Vincents där jag köpte den kollade med KTM Scandinavia och dom sa att det var helt ok, givetvis så mapades den om innan leverans...
Nu är det 100 mils service som gäller på onsdag, och montering av Larm...
Min är mappad och klar..... när dom monterade Acra piporna så fick dom mappningen att funka bäst när dom tog bort katalysator och insattser.....
Hur var det med din mappning fick dom den att fungera med kat och insatts eller är det borttaget på dina pipor med ???
Tycker min är ganska ryckig i gången under 3000 varv......
Du hade väl en 950 innan 990:n?Kan du beskriva skillnaden mellan dessa hojar då du borde ha an rätt bra uppfattning om det?
Vad fick du betala för hojen med Acra å mappning osv?
Utan att vara otrevlig ska jag säga att priset är en sak mellan mig och Vincents bikeshop i Varberg, men jag kan rekomendera dom varmt........Har inte träffat på några trevligare Mc säljare än dom grabbarna...
Ok killen nej då du e absolut inte otrevlig.Jag har gått i tankarna på att köpa en 950 ett tag nu.Var hos lelles innan vintern å provade en 950 som jag blev riktigt imponerad av men 990:n måste ju vara ännu grymmare.Det enda e ju det att det skiljer en hel del i pengar för man lär ju inte hitta en 990 begagnad till denna sommar tyvärr
Håller med om att du nog får det svårt att hitta en beggad 990 den här sommaren, har provkört 950 innan jag bestämde mig för 990, att jag valde 990 berode mycket på att jag satt mycket bättre på den..... kan inte säga exakt vad det var som gjorde att det blev så.... Priset skiljer ju ganska rejält på en bra beg 950 med pipor och en ny 990 med mappning, pipor mm.....
Du hade väl en 950 innan 990:n?Kan du beskriva skillnaden mellan dessa hojar då du borde ha an rätt bra uppfattning om det?
Vad fick du betala för hojen med Acra å mappning osv?
990´n känns smidigare mer lätthanterlig(den har jy annan gaffelvinkel än 950 bla) och man märker jy av dom extra hästarna mot 950´n.Kan ändå säga att 950´n är en rolig hoj och passar en som är 1.90 skulle igentligen klämt en billig 950r men fick en bra deal på 990´n med ackra,map,drev,100mila service,,gav 112 000 för detta.Kan rekommendera J.Engdahl som jag handlat 2 hojjar av nu,,bra bemötande och bra deals.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |