Ktm 950 sm

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Tack för det...... ska bli så nice att hämta hojen....
Har lite funderingar kring ett däck som heter Pirelli Scorpion Sync, någon som testat det ?? ser ut att kunna funka både på grus och asfalt...

Som sagt, pirellidäcket sitter originalmonterat. Räkna inte med att få ut mer än 400 mil på det, rätt kort livslängd tycker jag.

Gillar att köra grus så nu har jag dunlop d616 på min hoj. Är nöjd med det men vet dock ingenting om livslängen ännu (är antagligen ungefär samma)

Bild : http://www.kneedraggers.com/image_storage/1/f6/1f6f2e9c25f26ae35a02b6718ddf79fe_rough.jpg

Ska köra lite bana i juni hade jag tänkt och till det köpte jag dunlop roadsmart, det blir mitt gata/sport-däck. Där är det utlovat över 1000 gatmil, men vi får väl se hur det blir med den saken. :D

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Som sagt, pirellidäcket sitter originalmonterat. Räkna inte med att få ut mer än 400 mil på det, rätt kort livslängd tycker jag.

jag kom 600 mil på mitt.Men då har jag inte böörnat med det.Eller a inte så mycket:D

När vi väl snackar däck, blir nog dags att byta snart. Vad är att rekommendera? Blir kanske 2-3 bankörningar per säsong och resten gata...

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Körde PilotPower på min höll tre bankörningar och hela sommaren :tummenupp
Börjar man bli riktigt snabb på banan så säger folk att man ska fundera på något annat däck..

/Freddan

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Körde sthlm-uppsala tur och retur idag för att införskaffa en ny kruka hos Lelles. Jag försökte få till en bra toppfart men jag lyckades inte toppa hojen och den något förnedrande slutsiffran blev 195.8 kph (uppmätt med Garmin Edge 705). Det var jobbigast med knän och lår i de hastigheterna, ett djävla sug ut ifrån hojen som var tröttsamt, nacke och armar var inget problem.

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
Jag har vart uppe i 211 men då kunde man nog pressat den lite till speciellt om man smetade sig efter tanken....

Är det någon som har lite uppgifter på vad det skall vara för moment på alla skruvar mm när man ska byta framdrevet? Kan inte hitta det i manualen fast jag kanske är blind :galen

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
KTM
230 har jag som toppnotering men då enligt den vanliga hastighetsmätaren och jag har ingen aning om hur korrekt den är.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Enligt hastighetsmätaren på hojen, så fick jag upp min i 224 km/h. Enligt Bike är ju hastighetsmätaren tämligen korrekt.

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Körde sthlm-uppsala tur och retur idag för att införskaffa en ny kruka hos Lelles. Jag försökte få till en bra toppfart men jag lyckades inte toppa hojen och den något förnedrande slutsiffran blev 195.8 kph (uppmätt med Garmin Edge 705). Det var jobbigast med knän och lår i de hastigheterna, ett djävla sug ut ifrån hojen som var tröttsamt, nacke och armar var inget problem.

Vad var mätarhastigheten då? Och har du drevat ner?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Idag provkörde jag KTM 990 SM på Bike-dagarna, och jösses vad den gick:yoparty .

Jag har ju fortfarande inte fått kört min egna 950 SM med strypningarna borttagna, GPR-pipor med rätt bestyckning och en kugge mindre framdrev, men om den går ungefär så bra som 990:n så är jag redan mycket nöjd med min hoj.

Är det någon som har kört båda som kan berätta om skillnaden är stor?

990SM

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
2008, KTM 990 Supermoto

Gillar att köra grus så nu har jag dunlop d616 på min hoj. Är nöjd med det men vet dock ingenting om livslängen ännu (är antagligen ungefär samma)

Bild : http://www.kneedraggers.com/image_storage/1/f6/1f6f2e9c25f26ae35a02b6718ddf79fe_rough.jpg

Ska köra lite bana i juni hade jag tänkt och till det köpte jag dunlop roadsmart, det blir mitt gata/sport-däck. Där är det utlovat över 1000 gatmil, men vi får väl se hur det blir med den saken. :D

Ja ibland är man lite förvirrad.... mycket riktigt satt det prirelli scorpion på vid gårdagens leverans....Dunlop d616 ser ju nice ut, du får återkomma med mer info när du kört några mil med dom......

Och igår var det ju Fredag och äntligen leverans av min nya 990.... mappad och klar med Acra pipor... gissa om den låter grymt nice...:yoparty

OOOOOOOO JJJJJAAAAAAAAAAAA.....

Har nu lagt ca 30 mil på mätaren och mer lär det bli innan helgen är slut...

Fan va nöjd jag är.....

Någon som ska till Vincents bike shop i Varberg nästa lördag ?

990SM

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
2008, KTM 990 Supermoto
Hej!
Några av sthlm finest motardåkare tänkte samlas upp till en första Onsdagsträff, vore trevligt att få se några fler sumo på dom här rundorna.
Länkar till tråden för dom som inte känner till det http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51018

Flyttade från stan i September förra året, men kommer att vara där en del under sommaren med hoj..... då ska jag givet åka med på en av era Onsdags rundor......

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Hoj
2006 KTM 950
Nån som kan ge mig lite uppgifter på moment på de skruvar mm som berörs när man byter framdrev?

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
990SM yepp blir att dra dit och tjöta lite med KTM folket :) är bra sugen på 990´n fasst kan inte bestämma mig om man ska ha den eller 950´n

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
När vi väl snackar däck, blir nog dags att byta snart. Vad är att rekommendera? Blir kanske 2-3 bankörningar per säsong och resten gata...

Är jättenöjd med Pilot Power CT2 (eller om det heter 2CT) som håller mer än bra skick efter ca 1000 mil, de allra flesta på gatan (inkl en del långturer t ex Sthlm-Norge t/r) och resten på Rörken/Tuvängens gocartbanor.
Kommer definitivt att sitta på denna säsong också, får se hur det känns efter storbaneåkning i maj:D

990SM

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
2008, KTM 990 Supermoto
990SM yepp blir att dra dit och tjöta lite med KTM folket :) är bra sugen på 990´n fasst kan inte bestämma mig om man ska ha den eller 950´n

Jag kan bara säga att 990 är GRYM... men har bara provat 950an lite kort så jag ska nog inte jämföra.......då kanske vi ses där, tror att jag är rätt ensam om att ha en 990 med acra pipor.....verkar inte som det är så många levererade ännu.............

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA