Japp, ca 3,5 liter är det som gäller. Och absolut ingen fattar varför det står 2,4 i KTMs servicemanualer.
Hadde en 950sm förra året så jag vet hur dom går,,provade en 990sm för en vecka sen och säger bara det att dom går bra,,klämmer väl en fullkittad med ackra om mappad osv nästa veckagah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950
(finns ju ingen 990 sm tråd)
Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??
Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??
Den kritik jag hört mot 990 sm från dem som kört båda e ju insprutningen som med sin på/av-karaktär känns mer mekanisk och att förgasarmotorn på 950n skulle kännas bättre vid acceleration. Det antar jag dock är en smaksak och vilken hoj man än väljer lär man bli riktigt nöjd. Förgasarhojar e ju numera en utdöende art p g a alla avgaskrav, själv tycker jag det känns retro och kult att köra omkring med en av de roligaste förgasarhojarna man kan ha, en sådan fantastisk motor som LC8:an med förgasare kommer ju aldrig att tillverkas igen!
Så sant som det är sagt. De 15 extra pållarna som 990sm ska ha är knappast nödvändiga och för en estet är 950sm det självklara förstahandsvalet. Om nån frågar mig
Jag luktar avundsjukaHåller med där. 950:n är minst två hack snyggare.
Jag luktar avundsjuka
990 känns inte som av/på gasen tycker jag ,,går utmärkt o resa den på gas på 2:an lugnt o fint sen bara klonka i 3:an & segla vidare.
Nä, hade jag velat ha en 990, så hade jag inte köpt min 950 i höstas.
Nästa hoj blir en B-King.
http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
Locken på cylindrarna är döenkla att göra själv av alubitar. 2lax för detta? Don't think so...
Jag köpte karosseripluggar på mekonomen för hålen, men har ju ändå sommer-doors på burken.
Karosseripluggar? Är det typ tjocka klisterlappar av något hårt material? Isf kan jag nog knycka ett gäng från jobbet. Jobbar på Volvo..
hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
Du får spänna ihop fjäderringen lite,,du lossar sexkantsskruven och sen snurrar du på ringen så fjädern spänns ihop (finns ett verktyg en sorts hake som man drar med,,slå inte runt den för den är i aluminium har jag för mej) sen får du kanske skruva på rebounce skruven så den går litta fortare tillbaka..
Hoppas det va till nån hjälp !!!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |