Japp, ca 3,5 liter är det som gäller. Och absolut ingen fattar varför det står 2,4 i KTMs servicemanualer.
Hadde en 950sm förra året så jag vet hur dom går,,provade en 990sm för en vecka sen och säger bara det att dom går bra,,klämmer väl en fullkittad med ackra om mappad osv nästa veckagah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950
(finns ju ingen 990 sm tråd)
Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??
Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??
Den kritik jag hört mot 990 sm från dem som kört båda e ju insprutningen som med sin på/av-karaktär känns mer mekanisk och att förgasarmotorn på 950n skulle kännas bättre vid acceleration. Det antar jag dock är en smaksak och vilken hoj man än väljer lär man bli riktigt nöjd. Förgasarhojar e ju numera en utdöende art p g a alla avgaskrav, själv tycker jag det känns retro och kult att köra omkring med en av de roligaste förgasarhojarna man kan ha, en sådan fantastisk motor som LC8:an med förgasare kommer ju aldrig att tillverkas igen!![]()
Så sant som det är sagt. De 15 extra pållarna som 990sm ska ha är knappast nödvändiga och för en estet är 950sm det självklara förstahandsvalet. Om nån frågar mig![]()
Jag luktar avundsjukaHåller med där. 950:n är minst två hack snyggare.
Jag luktar avundsjuka
990 känns inte som av/på gasen tycker jag ,,går utmärkt o resa den på gas på 2:an lugnt o fint sen bara klonka i 3:an & segla vidare.
Nä, hade jag velat ha en 990, så hade jag inte köpt min 950 i höstas.
Nästa hoj blir en B-King.![]()
http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
Locken på cylindrarna är döenkla att göra själv av alubitar. 2lax för detta? Don't think so...
Jag köpte karosseripluggar på mekonomen för hålen, men har ju ändå sommer-doors på burken.
Karosseripluggar? Är det typ tjocka klisterlappar av något hårt material? Isf kan jag nog knycka ett gäng från jobbet. Jobbar på Volvo..
hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
Du får spänna ihop fjäderringen lite,,du lossar sexkantsskruven och sen snurrar du på ringen så fjädern spänns ihop (finns ett verktyg en sorts hake som man drar med,,slå inte runt den för den är i aluminium har jag för mej) sen får du kanske skruva på rebounce skruven så den går litta fortare tillbaka..
Hoppas det va till nån hjälp !!!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |