Vad betalar ni i försäkring för eran 950/990SM?
Gärna också vilket bolag, ålder och var ni bor, tack
Ni som har satt på fälgstripes på era hojar, hur har ni gått till väga? Har köpt KTMs uppsättning för Sumon o tänkte sätta på dem till helgen. Har inte möjlighet att plocka av fälgarna. Använde ni såpavatten på först eller e d bara att smacka på dem direkt? Skulle uppskatta lite stalltips så man inte klantar sig.
Flyttade upp min lite när jag byte till vector dojorna..
Den är lätt å flytta på..
/F
Vad betalar ni i försäkring för eran 950/990SM?
Gärna också vilket bolag, ålder och var ni bor, tack
I går såg jag en 950SM med en liten toppkåpa, en så kallad flyscreen. Dum som jag var så kollade jag inte regnummret på hojen så jag kunde kontakta ägaren. Nu undrar jag om någon av er vet var jag kan få tag på en. Jag vill slippa lite av den värsta blåsten.
Men vaffan... Det verkade ju trångt och krångligt att flytta växelföraren. Eller så är jag bara kass. Vad är det för verktyg som behövs?
Inga problem alls, det du behöver är en 8 mm hylsa om jag minns rätt och en förlängare el dyl till ett mindre spärrskaft, eller 8 mm T-nyckel...
Bara att ta bort skruven så kan du flytta den
Men vaffan... Det verkade ju trångt och krångligt att flytta växelföraren. Eller så är jag bara kass. Vad är det för verktyg som behövs?
Halloj!
Då har man gått och köpt sig en 950 SM -06. Var ner till Lelles i Uppsala nu i helgen. Blev lite godis också Acra pipor svart plast m.m.
Jag har inte hunnit med så många mil än, men det lilla jag provat verkar den grymmt nice
Halloj!
Då har man gått och köpt sig en 950 SM -06. Var ner till Lelles i Uppsala nu i helgen. Blev lite godis också Acra pipor svart plast m.m.
Jag har inte hunnit med så många mil än, men det lilla jag provat verkar den grymmt nice
Hur är 950/990SM jämfört med Super Duken när det kommer till motorkaraktär och hantering? Någon som testat båda?
Far på Ride och testa demohojen. Enklaste (roligaste) sättet! Den går fint.
Hur är 950/990SM jämfört med Super Duken när det kommer till motorkaraktär och hantering? Någon som testat båda?
950:in e smidigare måste jag säga.
lite lättare å busa runt med.
Duken e lite stabilare å har lite mer kraft på toppen.
990sm var riktigt trevlig som en 950 med lite extra
det är lite större spjällhus å en annan kam i den motorn (jämfört med duken)
Tack för infon!
Super Duken kändes ganska vass vid både gaspådrag och motorbroms, blev lätt lite ryckig körning då man inte är van. Äre detsamma för 950:n och 990:n? Märks det någon skillnad att 950:n inte har insprut?
Haj, är det du som jobbar på Hedensbyn?
Har iaf sett en svart 950 där, men med orginalpipor...
Tror det var dig å 2 av dina polare jag å Brännström var ute å körde lite med förra eller förrförra sommaren när man körde 660?
Jag har iaf nyss köpt en orange 950, bara hunnit med drygt 100 mil...
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |