Ktm 950 sm

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Vad betalar ni i försäkring för eran 950/990SM?
Gärna också vilket bolag, ålder och var ni bor, tack :)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag betalar 7300 hos Bilsport & MC med lite SMC-rabatt. 36 år och Stockholms innerstad. Vad andra har i andra åldrar och andra städer hjälper nog inte så mycket.

Ring runt eller kolla pris på web (jag gav upp efter tre bolag som inte har offroadförsäkring). Här finns en lista att ringa:
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=22

Vad betalar ni i försäkring för eran 950/990SM?
Gärna också vilket bolag, ålder och var ni bor, tack :)
 
Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ni som har satt på fälgstripes på era hojar, hur har ni gått till väga? Har köpt KTMs uppsättning för Sumon o tänkte sätta på dem till helgen. Har inte möjlighet att plocka av fälgarna. Använde ni såpavatten på först eller e d bara att smacka på dem direkt? Skulle uppskatta lite stalltips så man inte klantar sig.


Inga fälgar behövs plockas av. Det är 3-4 "rundade" tejpbitar till varje hjulsida. Bara att rulla hojen en liten bit när man ska sätta på nästa del.
Jag gjorde rent fälgarna med lite vatten och diskmedel innan jag satte dit stripsen.
Tog c:a en timme att sätta på allting.

(edit: jag satt på hojen och sambon satte på stripsen. Men principen är densamma. :))

Flyttade upp min lite när jag byte till vector dojorna..
Den är lätt å flytta på..


/F


Men vaffan... Det verkade ju trångt och krångligt att flytta växelföraren. :confused: Eller så är jag bara kass. Vad är det för verktyg som behövs?
 
Last edited:

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Vad betalar ni i försäkring för eran 950/990SM?
Gärna också vilket bolag, ålder och var ni bor, tack :)

Kul med en till Umebo som väljer att köpa en riktig motorcykel! :tummenupp

Jag kan nog säga ganska bergsäkert att bilsport mc är det enda bolaget som har bra premier. Jag är under 24 och tecknar då en basförs som kostar 7500 halv/hel. Är du över 24 tecknar du offroadförsäkring som kostar mellan 4-5000 hel/hel. Väldigt billigt alltså! Observera att dessa ca priser gäller 950 och inte 990 som är något dyrare!
 

knutte_66

Jakob
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thunderbird
I går såg jag en 950SM med en liten toppkåpa, en så kallad flyscreen. Dum som jag var så kollade jag inte regnummret på hojen så jag kunde kontakta ägaren. Nu undrar jag om någon av er vet var jag kan få tag på en. Jag vill slippa lite av den värsta blåsten.
 

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2006 KTM 950
Men vaffan... Det verkade ju trångt och krångligt att flytta växelföraren. :confused: Eller så är jag bara kass. Vad är det för verktyg som behövs?

Inga problem alls, det du behöver är en 8 mm hylsa om jag minns rätt och en förlängare el dyl till ett mindre spärrskaft, eller 8 mm T-nyckel...

Bara att ta bort skruven så kan du flytta den ;)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Inga problem alls, det du behöver är en 8 mm hylsa om jag minns rätt och en förlängare el dyl till ett mindre spärrskaft, eller 8 mm T-nyckel...

Bara att ta bort skruven så kan du flytta den ;)


Det låter ju som något t.o.m jag borde klara av.
Tack så mycket för infon!
 

zimpan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 625-06 Såld KTM 950 SM-06
Ny hojj

Halloj!

Då har man gått och köpt sig en 950 SM -06. Var ner till Lelles i Uppsala nu i helgen. Blev lite godis också Acra pipor svart plast m.m. :gnissla

Jag har inte hunnit med så många mil än, men det lilla jag provat verkar den grymmt nice :D :D :D
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Halloj!

Då har man gått och köpt sig en 950 SM -06. Var ner till Lelles i Uppsala nu i helgen. Blev lite godis också Acra pipor svart plast m.m. :gnissla

Jag har inte hunnit med så många mil än, men det lilla jag provat verkar den grymmt nice :D :D :D

Grattis till köpet! Och den är grymt nice :D
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Halloj!

Då har man gått och köpt sig en 950 SM -06. Var ner till Lelles i Uppsala nu i helgen. Blev lite godis också Acra pipor svart plast m.m. :gnissla

Jag har inte hunnit med så många mil än, men det lilla jag provat verkar den grymmt nice :D :D :D

Haj, är det du som jobbar på Hedensbyn?
Har iaf sett en svart 950 där, men med orginalpipor...
Tror det var dig å 2 av dina polare jag å Brännström var ute å körde lite med förra eller förrförra sommaren när man körde 660?

Jag har iaf nyss köpt en orange 950, bara hunnit med drygt 100 mil...:yoparty
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Hur är 950/990SM jämfört med Super Duken när det kommer till motorkaraktär och hantering? Någon som testat båda?
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Far på Ride och testa demohojen. Enklaste (roligaste) sättet! Den går fint. :)

Testade den faktiskt idag, Super Duken alltså, riktigt rolig sak det där! :tummenupp. Tyvärr får de inte in nån 990sm på Ride den här säsongen så det blir lite svårt att jämföra, därför täntke jag att det kanske fanns nån ktm-fantast här inne som hunnit med båda..
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hur är 950/990SM jämfört med Super Duken när det kommer till motorkaraktär och hantering? Någon som testat båda?

950:in e smidigare måste jag säga.
lite lättare å busa runt med.
Duken e lite stabilare å har lite mer kraft på toppen.
990sm var riktigt trevlig som en 950 med lite extra:tummenupp
det är lite större spjällhus å en annan kam i den motorn (jämfört med duken)
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
950:in e smidigare måste jag säga.
lite lättare å busa runt med.
Duken e lite stabilare å har lite mer kraft på toppen.
990sm var riktigt trevlig som en 950 med lite extra:tummenupp
det är lite större spjällhus å en annan kam i den motorn (jämfört med duken)

Tack för infon!

Super Duken kändes ganska vass vid både gaspådrag och motorbroms, blev lätt lite ryckig körning då man inte är van. Äre detsamma för 950:n och 990:n? Märks det någon skillnad att 950:n inte har insprut?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tack för infon!

Super Duken kändes ganska vass vid både gaspådrag och motorbroms, blev lätt lite ryckig körning då man inte är van. Äre detsamma för 950:n och 990:n? Märks det någon skillnad att 950:n inte har insprut?

Jag upplever duken som lite ryckigare.
990sm var inte alls lika elak mot mig.
Finns ett annat gasreglage å köpa till duken (passar iofs på 950:in oxå) som gör den lite snällare.
950:in är en fruktansvärt skojig hoj iallfall.
Hypermotard e en trevlig rackare den med.
 

zimpan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 625-06 Såld KTM 950 SM-06
Haj, är det du som jobbar på Hedensbyn?
Har iaf sett en svart 950 där, men med orginalpipor...
Tror det var dig å 2 av dina polare jag å Brännström var ute å körde lite med förra eller förrförra sommaren när man körde 660?

Jag har iaf nyss köpt en orange 950, bara hunnit med drygt 100 mil...:yoparty

Tjena!

Jo det var vi ni körde me! Nopp jag jobbar mitt i Staan, min hojj blev svart först sent igår kväll. Tror jag såg samma kille som dig i Kåge hamn igår, svart med orginalpipor. Jag har montat på mitt Acra redan (med insats):yoparty

Har du skaffat dig nån uppfattning om hojjen än...??
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Pendlarkompis?

Jag kom iväg lite sent till jobbet idag, typ 9.05, och en orange 950 sm med buckligt avgasrör, fälg-stripes och en fin tail-tidy dök upp vid SEB/Rissne och visade lika dåligt omdöme i trafiken som mig fram till Bergshamra. Någon som känner sig skyldig? ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top