Ktm 950 sm

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Tack för det! Ska ringa Lelles och se om de har hemma.

EDIT: De hade flera kit hemma så jag köper nog ett imorgon. Täckplatta för SAS-ventil ingår.

Köpt kittet? Vad heter det och vad ingår mer exakt?

Ringde Lelles idag ooch försökte förklara vad jag sökte, han pratade om ett "SAS Disassembly Kit", är det både till EPC och SAS avstrypning?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Artikelnummer: 600 05 022 244

Tjena, jag hann tyvärr inte. Han jag ringde sa att "allt" skulle ingå och att artikelnumret är 600 05 022 244. Googlar man på det så ser man bara två täckbrickor/plattor. Svinigt dyrt men det är ju KTM logga och så... Nån annan som köpt och vet vad "allt" är?

Köpt kittet? Vad heter det och vad ingår mer exakt?

Ringde Lelles idag ooch försökte förklara vad jag sökte, han pratade om ett "SAS Disassembly Kit", är det både till EPC och SAS avstrypning?

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Nykomling här på forumet.
Har ägt min svarta 950 -07 i en vecka nu och är sjukt nöjd! Monterade på mitt Akra idag och satte även dit den orangea dekoren på fälgarna och det blev inte tråkigare.:tummenupp
Ska lägga upp lite bilder senare i veckan.
Är det någon som har lust att sammanställa dom "vanliga" modsen för lite extra mos? Är lite drygt att läsa igenom all text i tråden, även om jag väl kommit igenom en tredjedel av den.

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Tjena, jag hann tyvärr inte. Han jag ringde sa att "allt" skulle ingå och att artikelnumret är 600 05 022 244. Googlar man på det så ser man bara två täckbrickor/plattor. Svinigt dyrt men det är ju KTM logga och så... Nån annan som köpt och vet vad "allt" är?

Då fick vi samma svar iaf, 600 05 022 244 är SAS disassembly kit som han nämde när jag ringde. Blir att beställa ett sånt då.. men behövar man inga grejer att täppa till med då man tagit bort EPC:n också eller ingår det, nån som vet?

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Nykomling här på forumet.
Har ägt min svarta 950 -07 i en vecka nu och är sjukt nöjd! Monterade på mitt Akra idag och satte även dit den orangea dekoren på fälgarna och det blev inte tråkigare.:tummenupp
Ska lägga upp lite bilder senare i veckan.
Är det någon som har lust att sammanställa dom "vanliga" modsen för lite extra mos? Är lite drygt att läsa igenom all text i tråden, även om jag väl kommit igenom en tredjedel av den.

Bläddra en eller ett par sidor bakåt bara så har du en alldeles utmärkt sammanställning! :tummenupp

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Kom att tänka på en sak..

Garantin som följer med hojen(2år) antar jag inte gäller om man modifierar motorn, ex. genom att ta bort SAS/EPC (Kanske även ett slip-on räknas?)

Hursomhellst, tror ni det kan bli strul vid ev. framtida garantijobb som en krånglande startmotor eller liknande om man modifierat hojen innan?

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
(Kanske även ett slip-on räknas?)

Hursomhellst, tror ni det kan bli strul vid ev. framtida garantijobb som en krånglande startmotor eller liknande om man modifierat hojen innan?

Jag hörde av någon ( vet ej om det stämmer) att man fick bara ha
acra slipon om garantin skulle gälla, för det är godkänt och säljs ju av ktm

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Har en fråga!

Hur ska man dra fast framfälgen igentligen? Man drar igenom axlen, skruvar i den stora insex bulten, klämmer fast axeln i motsatt sida. hur vet jag hur den ska sitta då? verkar inte som det fungerar likadant som på en bakfälg som man drar ihop med hjälp av bulten?

Någon som förstår?

Mvh Ola

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Kom att tänka på en sak..

Garantin som följer med hojen(2år) antar jag inte gäller om man modifierar motorn, ex. genom att ta bort SAS/EPC (Kanske även ett slip-on räknas?)

Jag tror inte det ska va nåt problem i praktiken. Har haft inne min hoj på ovannämnda garantijobb och det var inga konstigheter.

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
slipon

Hej,
är det någon som på rak arm kan säga om ett slipon från en superduke passar på en 950 supermoto?? kan tänka mig att fästen och sån inte är helt samma och det går ju alltid att flytta på!
mvh markus

dukeIIfbg

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
KTM 950 SUMO
kraschpuckar

finns det andra kraschpuckar till sumon förutom dom man sätter på hjulaxlarna??
alltså typ sånna som finns till superduken??
mvh markus

Snipern

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
KTM 950 SM -07,zx-6r
När man beställer wings ber de att man skall skicka pengarna i förväg. Är detta något att lita på? Någon med erfarheter av wings?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...