Ktm 950 sm

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
jo det är insprutning på 990´n

frågar igen: är det samma drev på 950´n som på 990 sm ?

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Är det någon vänlig själ som kan tala om vad
för kedja , drev fram respektive bak man ska ha till 950 sm-06
Hur lång ska kedjan vara och vad den har för spec.
Har letat men inte hittat info...
Tänkta prova 16 fram när jag byter.

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Slirkoppling 950 SM

Ska iväg till USA och funderar på att införskaffa en slirkoppling hos KTM Twins, vi snackar denna: http://www.ktmtwins.com/950supermoto/t17103.html

Någon som har erfarenhet av att mecka koppling och slirkoppling hos Sumon? Hur ska man gå till väga och är det någon som har monteringsmanual för originalkoppling (monteringen av slirkopplingen ska va identisk som att montering av vanlig koppling)?

tacksam för hjälp!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har koll på när/om/hur 990 SMR kommer? Fälgarna ska sitta på Hertigen, så är det bara! Snackat med Ragge på Lelles men han hade ingen koll.

KTM_990SMR_left-1.jpg

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
...är det någon som har monteringsmanual för originalkoppling (monteringen av slirkopplingen ska va identisk som att montering av vanlig koppling)?

tacksam för hjälp!

Titta i min signatur, visseligen -07 men dom borde vara lika.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Nån som har koll på när/om/hur 990 SMR kommer? Fälgarna ska sitta på Hertigen, så är det bara! Snackat med Ragge på Lelles men han hade ingen koll.

Premiär nästa vecka på milano mässan, då får vi veta mer om pris och releasedatum, men det ryktas om mars/april på nätet och min lokala KTM handlare gissade på ett pris runt 118K. Han fick besked om att beställa en så fort han bara kunde oxå ;)

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
990 Sumo goes Touring!

Nu i pendlar- och långtursversion (lär ju lätt bli roligaste touringhojen på marknaden):

Specifikationer:
Motor: 2-cylindrar, 4-takt, v 75°
Slagvolym: 999 cc
Borr x Slag: 101 x 62.4 mm
Effekt: 115 hästar (85 kw) vid 9000 varv
Vrid: 97 Nm vid 7000 varv
Kompression: 11.5:1
Växellåda: 6 växlar
Sitthöjd: 855 mm
Bränsletank: 19 Liter
Vikt: 196 kg (utan bensin)

Saxat från: http://www.hojnyheter.se/?p=3661

Bifogat

• ktm_990_smt_1.jpg
    ktm_990_smt_1.jpg
    50.3 KB · Visningar: 113
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Bar-end mirrors?

Nån som funderat eller slagit till på några snygga samt funktionella speglar till sin 950? Man kan ju inte säga att original speglarena e snygga direkt. Typ Ducatis Hypermotard speglar e ju sjukt snygga men funderar om det finns några som skulle passa å se bra ut på 950:n. Annars dessa nedan. Dom svarta om man monterar så dom pekar neråt å bakåt, borde bli rätt anonyma då. Vilken inner diameter har 950 på original styret?

Bifogat

• bemLg1.jpg
    bemLg1.jpg
    30.8 KB · Visningar: 75
Last edited:

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Ducati
Nån som funderat eller slagit till på några snygga samt funktionella speglar till sin 950? Man kan ju inte säga att original speglarena e snygga direkt. Typ Ducatis Hypermotard speglar e ju sjukt snygga men funderar om det finns några som skulle passa å se bra ut på 950:n. Annars dessa nedan. Dom svarta om man monterar så dom pekar neråt å bakåt, borde bli rätt anonyma då. Vilken inner diameter har 950 på original styret?

speglarna på hypern e ju fuan helt rötna. det är inte många som åker runt med dem i utfällt läge!
den svarta du har på bilden ser klart intressant ut däremot! som ducce-åkare kör man ju alltid med styrändsspegel (original e alltid juefligt fula o helt kassa).

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
speglarna på hypern e ju fuan helt rötna. det är inte många som åker runt med dem i utfällt läge!
den svarta du har på bilden ser klart intressant ut däremot! som ducce-åkare kör man ju alltid med styrändsspegel (original e alltid juefligt fula o helt kassa).

Speglarna på Hypermotarden e kanske inte dom snyggaste då dom sticker ut på sidorna men dom e snyggt formade å passar hojen+handskydden grymt bra. Jag gillar inte dom runda speglarna till 100% då jag tycker dom e lite åt custom hållet (Sorry alla customåkare) å det tycker jag inte passar på en Supermotard. Runda musöron speglar hade man ju typ på moppen för 13 år sen. Men dom borde ju bli rätt anonyma när dom e monterade neråt så man kanske inte tänker på det.

Eyeflow

Brooom
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
990SD -07
Nu i pendlar- och långtursversion (lär ju lätt bli roligaste touringhojen på marknaden):

Specifikationer:
Motor: 2-cylindrar, 4-takt, v 75°
Slagvolym: 999 cc
Borr x Slag: 101 x 62.4 mm
Effekt: 115 hästar (85 kw) vid 9000 varv
Vrid: 97 Nm vid 7000 varv
Kompression: 11.5:1
Växellåda: 6 växlar
Sitthöjd: 855 mm
Bränsletank: 19 Liter
Vikt: 196 kg (utan bensin)

Saxat från: http://www.hojnyheter.se/?p=3661

utan tvivel min næsta hoj. massor med bus men också lite touring.
måste høra med min leverantør nær jag hæmtar gammeln.
glædjer mig som ett barn. :hoppa

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj

KTM Twins har lite speglar som ska passa till Sumon, dock runda:
http://www.ktmtwins.com/950supermoto/controls.html

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Jag funderar på att sälja sumon till våren. Har haft den i tre år och vill prova något annat. Vad ska man välja??

Om någon vill köpa, skicka ett PM. -06:a på 1300 mil

Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Alla nya KTM med specs finns nu på deras hemsida, SMT, SMR, RC8R, Adventure R, Enduro R...alla utom superducken R.

Edit: Och nu har jag pratat med min handlare. Han kollade vad som fanns tillgänligt (nått ÅF knep) och dom nya cyklarna finns inte ute riktigt än.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...