Ktm 950 sm

MC Alex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Ny-06 950SM
Nya modellerna!

Tjenixen dem nya modellerna kommer inte förrän nästa år... dem kommer att börja producera dem i januari! Sa dem på fabriken när jag var där i tisdags!
Ps. Tips: Vi har ett antal billiga och helt nya 950 SM -06or på lager på Johans MC.

Ballitifar

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
Skepp o' hoj!
Kan det inte bli sommar snart? Blev så gryyymt sugen att köra i helgen då jag var i Edinburgh. Där var det fortfarande ett par plusgrader och torr asfalt. Var ute och gick runt på stan i lördags då jag hörde ett skönt muller i fjärran som snabbt närmade sig. Uppför en brant och krokig gatan kommer en Superenduro plötsligt dånande, det bara vibrerade mellan husväggarna i sten..tror bestämmt att några revben bytte plats pga. ljudvågorna :rock . Dock så var jag tvungen att vända åter till minusgrader och ett par decimeter snö här hemma på söndagen. Ska försöka ta en runda runt i garaget i helgen för att dämpa lustarna :D

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Såå e dax för oljebyte då vintern lagt sig över Sthlm. Ett pappers filter e införskaffat samt ny oljan. Hur får ni rent dom andra 2 andra filtren? Enligt en KTM säljare använder han Motorex Break Clean för att rengöra dom. Ska tydligen inte vara nån fara för filter/olja när man monterar tillbaka sakerna efter rengöring.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Såå e dax för oljebyte då vintern lagt sig över Sthlm. Ett pappers filter e införskaffat samt ny oljan. Hur får ni rent dom andra 2 andra filtren? Enligt en KTM säljare använder han Motorex Break Clean för att rengöra dom. Ska tydligen inte vara nån fara för filter/olja när man monterar tillbaka sakerna efter rengöring.
Vilken bromsrengöring som helst funkar utmärkt - den dunstar ju bort på ingen tid alls så spår av den lär ju inte finnas kvar när du monterar. Jag brukar även blåsa rent med tryckluft för att vara på säkra sidan - kan vara svårt att få ur sista skiten ur nätmaskorna annars. Lite överkurs kanske men har du luft så - varför inte.

Och du vet väl om att oljemängden som står i instruktionsboken (i alla fall i min) inte stämmer. Köp på dig 4L eftersom du får i typ 3.6-3.7.

.

Last edited:

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SM -08
Tror ni jag behöver göra något för installningen av hojen? Det är en -08, 250 mil kanske, kommer inte ihåg vad mätaren står på:) Inte så länge sedan den var på service ju. Den kommer stå i garage hela vintern.

Känner mig lite lat just nu och orkar inte göra något helt enkelt. Dock kan den känslan vara borta snart, men kan vara bra och veta ändå.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tror ni jag behöver göra något för installningen av hojen? Det är en -08, 250 mil kanske, kommer inte ihåg vad mätaren står på:) Inte så länge sedan den var på service ju. Den kommer stå i garage hela vintern.

Känner mig lite lat just nu och orkar inte göra något helt enkelt. Dock kan den känslan vara borta snart, men kan vara bra och veta ändå.

sätt på en batteriladdare och tvätta av den:tummenupp

/Freddan

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Tror ni jag behöver göra något för installningen av hojen?

Batteriladdare = topptips. Gel-batterier är lite mesiga, har de en gång laddats ur kommer de aldrig tillbaka, vilket jag fick erfara 3 veckor efter jag köpte min 06:a (sjukt pedantskött och 480 mil på mätaren).

1650:- (maj 2007) för ett originalbatteri är typ 2,5 x pengen jfr med en CTEK Multi XS 3600 på OK... Låt batteriet sitta kvar i hojen, skruva dit anslutningsprylarna (följer med laddaren) på batteriet, jacka i och låt stå hela vintern så har du max power när våren kommer.

Hoppas på en tidig sådan:D
/Lars

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
Om pris sänkningen bara gäller KTM Kan jag nog inte hålla med om. Tycker många sänker priset på höst vinter. Läget kan ju också förändras till nästa år. Jag köper alltid ny hoj på våren då får man ju det senaste:tummenupp

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Nej alla, eller i alla fall de flesta, sänker ju priset en aning mot hösten. Men jag tycket att KTM har varit extrema, särskilt med 950 sm. De kostade väl 104 eller om det var 108k ordinarie. De sålde nya, förvisso 06or, för 82000 i somras.

Om pris sänkningen bara gäller KTM Kan jag nog inte hålla med om. Tycker många sänker priset på höst vinter. Läget kan ju också förändras till nästa år. Jag köper alltid ny hoj på våren då får man ju det senaste:tummenupp

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Leverans i slutet av Februari.

Kommer bli en jobbig vinter att önska en massa snö och kallt så man kan köra med spikdäckad husa och samtidigt att allt smälter bort och det blir barmark...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln