[
Jo då denna skulle man kunna leva med
Kolla här, den e sjukt snygg btw: http://www.hojnyheter.se/?p=3827
Vilken bromsrengöring som helst funkar utmärkt - den dunstar ju bort på ingen tid alls så spår av den lär ju inte finnas kvar när du monterar. Jag brukar även blåsa rent med tryckluft för att vara på säkra sidan - kan vara svårt att få ur sista skiten ur nätmaskorna annars. Lite överkurs kanske men har du luft så - varför inte.Såå e dax för oljebyte då vintern lagt sig över Sthlm. Ett pappers filter e införskaffat samt ny oljan. Hur får ni rent dom andra 2 andra filtren? Enligt en KTM säljare använder han Motorex Break Clean för att rengöra dom. Ska tydligen inte vara nån fara för filter/olja när man monterar tillbaka sakerna efter rengöring.
Tror ni jag behöver göra något för installningen av hojen? Det är en -08, 250 mil kanske, kommer inte ihåg vad mätaren står på Inte så länge sedan den var på service ju. Den kommer stå i garage hela vintern.
Känner mig lite lat just nu och orkar inte göra något helt enkelt. Dock kan den känslan vara borta snart, men kan vara bra och veta ändå.
sätt på en batteriladdare och tvätta av den
/Freddan
ska du säga som inte ens orkat sätta på en laddare på din egen hoj
Tror ni jag behöver göra något för installningen av hojen?
Batteriladdare = topptips. Gel-batterier är lite mesiga, har de en gång laddats ur kommer de aldrig tillbaka, vilket jag fick erfara 3 veckor efter jag köpte min 06:a (sjukt pedantskött och 480 mil på mätaren).
1650:- (maj 2007) för ett originalbatteri är typ 2,5 x pengen jfr med en CTEK Multi XS 3600 på OK... Låt batteriet sitta kvar i hojen, skruva dit anslutningsprylarna (följer med laddaren) på batteriet, jacka i och låt stå hela vintern så har du max power när våren kommer.
Hoppas på en tidig sådan
/Lars
122 900 för en 990 SMR.
Beställt.
Om pris sänkningen bara gäller KTM Kan jag nog inte hålla med om. Tycker många sänker priset på höst vinter. Läget kan ju också förändras till nästa år. Jag köper alltid ny hoj på våren då får man ju det senaste
Och nästa höst rear de ut dem för 89000. No offense, men jag skulle aldrig betala fullt pris för KTM som de håller på.
Och nästa höst rear de ut dem för 89000. No offense, men jag skulle aldrig betala fullt pris för KTM som de håller på.
Leverans i slutet av Februari.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |