bmwjohan
För farlig för allmänheten
Det är ju det som är EPC:n , dom slangarna hur du väll plockat bort?
Att 950 SM skulle vara strypt på tändningen på något sätt ,har jag aldrig hört.
Stickan
han på atv racing sa att det är två olika saker
jag har inte skruvat så mycket själv. det enda jag gjort är att montera slipon. ta bort sas och epc och plugga igen hålen samt höjt nålarna i förgasarna ett snäpp. jag har inte pillat mer på förgasarna än så. i mekboken står det inget mått på flotörhöjden utan man måste köpa ett specialktmmått för att kunna mäta flotörhöjden. jag tror att flotörhöjden kanske kan va fel på min.
jag känner mig rätt vass på att meka. jag bytte kolv på min fyrtakts honda crosshoj idag, dvs kamaxel och cylinder och allt sånt låg i högar på köksbordet och jag fick ihop allt igen helt utan problem. detta är ju mycket mer krångligt än att pilla lite på en förgasare.
det som är så jobbigt med 950in är att det är ett sånt jävla stort jobb att komma åt förgasarna. det tar så jävla lång tid att plocka av allt. blir lätt att hojen bara blir ståendes istället. på crossen kommer man ju åt förgasarenp å 1 minut.
Kanske är dags att låta nån som kan sin sak tar en titt på din hoj... ?
Jag har inte läst om någon annan på tråden som skruvat så mycket själv med sin SuMo som du, och jag har heller inte hört att någon annan har så mycket problem och är så missnöjd med den som du.
Jag säger inte att du inte vet vad du håller på med. Men jag kan inte låta bli att möjligen ana ett samband. Eller....?
Jag har inte mycket att komma med när det gäller nagellackets betydelse för ett sunt hojåkande. Även i övrigt har jag insett min begränsning vad gäller meckandet, som stannat vid att montera Akra-slipons, olja/filterbyten samt en smula ytligt pimp-pyssel.
Allt annat har Lelles fått ta hand om, med resultat att min hoj bjuder på sjukt mycket Fun Factor vilket i klartext betyder att den går så in i h-e, att jag snart kört 1400 problemfria mil (just nu 1835 på mätaren), att den som mest drar 0,85 lit/mil (under hård körning på bana). Alltså långt ifrån de 1,2 lit/mil som du uppger att din hoj gör.
Jag hoppas att du inte ser detta inlägg som något annat än vad det är avsett att vara: Ett försök att göra ditt SuMo-ägande lite mer positivt på vägen, och lite mindre problemfyllt i garaget
Last edited: