Ang motorn och rolig effekt så rek jag de prisvärda vings slipons eller bygg om org dämparna till raka rör om du är händig (mycket jobb). Du måste dock göra de jobbiga skruvandet att byta munstycken i förgasarna om du mont slipons men de är klart värt jobbet den blir skitkul och rapp. Du måste även skruva lös ett eller bägge locken på sidan av luftburken, de är trekantiga lock. De ger otrolig rappare svar och mer kusar klart bästa modden efter man bytt dämpare och bestyckat fuggarna. Ta inte bort sidolocken innan bestyckning och slipons!
Kompisaren 06a ktm 950sm har exakt dessa moddar även epc och sas borttaget och den går sjukt bra och stenfint i registret, jag får gasa satan med min 990 för att hänga på den.
Hej!
Tack för svar
Jag råkar faktiskt ha dubbla uppsättningar orignaldämpare, då tidigare pedant ägare fått en repa på och köpte nya.
Hittade en tråd där detta var utfört, är det bara den rödmarkerade delen man skall ta bort?
Såg det fanns att köpa bestyckningskit från ebay, vad tror vi om dessa?:
https://www.ebay.com/itm/KTM-950-Supermoto-Super-Motard-6-Sigma-Custom-Carburetor-Carb-Stage-1-3-Jet-Kit-/252256237824?hash=item3abba4b900:g:LK8AAOxy-W9SRLwI&vxp=mtr