-Min SMR vibrerar och slamrar hårt i kedjan under ca 3000-3500 rpm.
Blev bättre efter drevning.
Man ska ligga nära vridmomentstoppen så mycket man kan.
På 990, om jag inte missminner mig, börjar det hända roliga sker runt 5000-6000 rpm.
Därmed inte sagt att det är praktiskt att ligga där.
Mycket av min drevning syftade till att få motorn att varva lite mer i stadstrafik pga det jobbiga området runt 3000 rpm.
Nu kör jag i ca 4000 rpm på andra eller tredje växeln i stan, och det funkar hur bra som helst för mig.
Antagligen går att mappa bort, men andra saker ligger på prio innan det.
Våra kåttar är tydligen individer, vissa är vansinnigt vresiga på låga varv och låter en verkligen veta det genom att ruska på sig ordentligt, medan andra är hur snälla som helst.
Visst är det så - det slamrar ordentligt när kedjan slår emot undersidan av svingen, särskilt vid påslag på hög växel och lågt varvtal. Jag arbetar på att lösa det problemet, eftersom jag starkt ogillar "missljud" av sån karaktär.
Jag upplevde också en skillnad när jag monterade 38t bak, dvs. att slamret nästan helt avtog.
Nära vridmomentstoppen? Nja, 7000 rpm är kanske inte särskilt bekvämt
Förstår precis hur du menar med att få upp varvtalet lite - jag brukar emellanåt växla ner för att nå samma resultat, vid stadskörning.
Mappning är säkert ett sätt att få lite bättre gång i motorn på våra kära Österrikare.
Jag följer med stort intresse den här sidan, för att få idéer och uppslag till förbättringar:
http://www.ktmsmt.com/
/H