KTM 990 Superduke -09 ombyggnad...

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tänk ekerfälgar på den.. vore stenhårt.
bakdelen.. svetsa ihop en fackverksram och låt den synas. en liten kort en.
framdel.. så liten tight lampa som möjligt. :tummenupp

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Skulle det ha varit jag så skulle jag satsa på ett motard-stuk.
Bak typ KTM 525-530 eller liknande.
Samma fram, stänkskärm och lykta från en KTM 530 kanske?

Ekerfälgar och hasplåt och enkelpipigt system, sen är det bara att ge dig ut på en motardbana :tungan

Edit: By the way, har en bakfälg till en 660 liggandes om det skulle vara intressant.
Vet dock inte om det passar.

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
En S1000rr bakdel kanske?

Ja den är fan inte dum alls!

Har ett set R1 -06 fälgar blå eloxerade...
Att jag inte tänkte på det! :eek:)

Då måste man ju fixa andra skivor och drev eller finns det också? Vad är det för pris för dem? Har du bild också?

Ska du köpa nya fälgar så köp Galespeed. En uppsättning går på 14000kr och är lika bra och lätta som vilket annat märke som helst. Sen har du ju även amerikanska Carozzeria som är ganska fräna. Dom finns i diverse olika färger också, inte bara standard guld, grå svart och vit. :)

Hursomhelst, ska bli kul att se vad du hittar på med den. :tummenupp

Jag kommer köpa begagnade fälgar då jag tycker det är lite dyrt att köpa nytt. Detta kommer att bli ett budgetbygge utan bling bling. Tänkte bygga ihop en rå fighter för en skaplig peng. Får jag ihop den tills isen lagt sig så blir det självklart isdäck på också!

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Jag gillar pasers idé! En övermotoriserad motard hade vart ballt! :yoparty

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Denna tråden ska jag följa, kommer nog bli grymt bra.

Ska bli spännande o se hur den blir.
Mvh Per

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ja den är fan inte dum alls!

Då måste man ju fixa andra skivor och drev eller finns det också? Vad är det för pris för dem? Har du bild också?

Jag kommer köpa begagnade fälgar då jag tycker det är lite dyrt att köpa nytt. Detta kommer att bli ett budgetbygge utan bling bling. Tänkte bygga ihop en rå fighter för en skaplig peng. Får jag ihop den tills isen lagt sig så blir det självklart isdäck på också!

Jag själv kommer nog välj en S1000rr bakdel till mitt nya bygge som står o väntar:) om inte annat så är det inte många som byggt med den OCH den är fräck:yoparty Så det gör inget om du väljer en annan bakdel:tungan

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Jag själv kommer nog välj en S1000rr bakdel till mitt nya bygge som står o väntar:) om inte annat så är det inte många som byggt med den OCH den är fräck:yoparty Så det gör inget om du väljer en annan bakdel:tungan

Har kollat runt på massa bilder på den bakdelen(Bmw). Den går ju inte hela vägen förbi sadeln utan slutar i slutet av sadeln där den går ihop med en annan kåpa som kommer framifrån. Kan bli lite knepigt att få ihop. Bakkåpan från cb1000r är inte så dum heller tycker jag, men bmw:ns har lite mer annorlunda design vilket är häftigt.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Café racer! Eller? Har den potential?

Det har den säkert men det kommer inte bli så stora förändringar. Vill först och främst få dit en ny bakdel och framlykta med ett snyggare stuk. Sen ska jag bygga ett eget avgassystem, så får vi se vad det blir av resten.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Glömde kolla fälgarna idag men det kommer en ny dag i morgon.
Eller börjar du bli klar?

He he, nej jag börjar inte bli klar... Man har ju lite fullt upp med hus, 2 ungar och en invalidmoppe som ska vara färdig till Speedweekend i Orsa i mitten på Mars. Förhoppningsvis hojen också så jag kan tävla med den med. Har bara letat delar för fullt på nätet efter delar och det enda jag hittar begagnat är en bakfälg på ebay.de. Framfälgen kan gå att rikta om jag har tur för den är omöjlig att hitta begagnad verkar det som. Jag försöker ju komma så billigt undan som möjligt så jag kanske kör på originalfälgarna. Men jag har en kompis som håller på med en R1 fighter -98 och där kanske det passar?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
He he, nej jag börjar inte bli klar...

Ok.
Jag kollar på dem i morgon. (Om minnet funkar.)
Skönt att du har att göra!

Vad ska du ha för drivkälla i Moppen?
Har en Blackbird snurra sprut med 1195 cc borr och Matte Bohlin portad och plastad topp och WebCams kammar av värsta sorten.
Platt tråg för låg montering.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Ok.
Jag kollar på dem i morgon. (Om minnet funkar.)
Skönt att du har att göra!

Vad ska du ha för drivkälla i Moppen?
Har en Blackbird snurra sprut med 1195 cc borr och Matte Bohlin portad och plastad topp och WebCams kammar av värsta sorten.
Platt tråg för låg montering.

Jag var och hämtade en komplett gsxr 1100 -91 i Tyskland som jag ska använda motor, tändsystem, förgasare, sving och bakhjul från. Men du har nog sett byggtråden här på sporthoj. 149 hk får väl räcka i en moppe....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor