Pfff autokorrekt. Självklart skall det vara "reklamationer "....Det borde vara mycket få reklamationer på nya motorcyklar 2024
menar du väl ? "rekommendationer" är väl tyckfel ?
Men det är ju tvärtom. Ju mer elektronik som trycks in (av mobiltelefonkvalite dvs livslängd lika med avbetalningstiden ) dessto fler allvarliga fel.
Citat: "the highest single area of malfunctions or repairs centered around the electrical systems of the motorcycle, with 24% of repairs occurring here. This is likely a trend that will continue, as more and more electronic rider aids become the norm in today’s motorcycles."
från
När det gått ett år sedan Microsoft's senaste säkerhetsuppdatering av Windows,The 10 Most Reliable Motorcycle Companies
Information from more than 11,000 riders was analyzed to find out which major motorcycle manufacturer makes the most reliable motorcycles.www.motorcycle.com
ja då har elektronikbranschen börjat får ordning på sina produkter !
Vilket år tror du det blir ?
(Och företagsnedläggning, försäljning av MS, o.s.v. räknas inte ....)
Slavcylindernr fortfarande säkert vanligaste reklamationen - närmsta grannen är inne på sin tredje på sin 23:a 890 adventure r men tröttnat nu å fyller bara på och sagt att dom får byta en gång till innan garantin går ut sen byter han till en oberon som löser bekymretÄr det elektroniska fel som orsakar återkallelser på de hojar vi pratar om?
Min bild är snarare att det är mekaniska fel och haverier.
Du har förståss rätt. Men har du provat med egen mjukvara ?Pfff autokorrekt. Självklart skall det vara "reklamationer "....
Men inte egentligen, när är senast en massproducerad elektronikpryl behövt reklameras pga tillverkningsfel?
Mjukvara ok, där pallras det en hel del, men annat än att batterin blir gamla, eller något blir sönderslaget, så fungerar ju allting, alltid.
Här ett exempel, jag valde med avsikt motorfordonPfff autokorrekt. Självklart skall det vara "reklamationer "....
Men inte egentligen, när är senast en massproducerad elektronikpryl behövt reklameras pga tillverkningsfel?
Mjukvara ok, där pallras det en hel del, men annat än att batterin blir gamla, eller något blir sönderslaget, så fungerar ju allting, alltid.
Jag är inte hundra på att jag förstår vad du menar.Du har förståss rätt. Men har du provat med egen mjukvara ?
Om du inte provat med egen mjukvara så är alltså mjukvaran det stora problemet.
Lite som att ha en utmärkt motor men det finns bara rapsolja och smörja den med.
Nej, så är det inte.Här ett exempel, jag valde med avsikt motorfordon
2024 What Car? Reliability Survey: Britain's most and least reliable cars
In our annual Reliability Survey, we ask readers to rate the dependability of cars aged up to five years old. Here are the latest results based on the experiences of nearly 30,000 ownerswww.whatcar.com
eftersom fel i prylar under X kr är sånt man bara ignorerar och köper nytt.
Tex min nya Vattenkokare (50 kr på rea, ursnygg) som slutade bryta bort elen efter 2 år när vattnet kokade, gick bara till återvinningen. (Jag valde att inte ta reda på vad som hände när den kokat torrt, fegis som jag är och slöseri med min tid, som jag ser det)
Och jag som kör både KTM och Porsche 718. Ett under att jag ens tar mig till jobbet....Här ett exempel, jag valde med avsikt motorfordon
2024 What Car? Reliability Survey: Britain's most and least reliable cars
In our annual Reliability Survey, we ask readers to rate the dependability of cars aged up to five years old. Here are the latest results based on the experiences of nearly 30,000 ownerswww.whatcar.com
eftersom fel i prylar under X kr är sånt man bara ignorerar och köper nytt.
Tex min nya Vattenkokare (50 kr på rea, ursnygg) som slutade bryta bort elen efter 2 år när vattnet kokade, gick bara till återvinningen. (Jag valde att inte ta reda på vad som hände när den kokat torrt, fegis som jag är och slöseri med min tid, som jag ser det)
Så jag köpte en ny "vanlig och dyrare" vattenkokare på Biltema.
View attachment 497005
från qwant hittade jag den härmost reliable motorcycles – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
View attachment 497009Ultimate List: Top Motorcycle Brands for Reliability Ranked
Here are the top 10 most reliable motorcycle brands and honorable mentions that offer excellent performance, quality construction, and durability.bikepics.com
KTM har kortaste livslängden, i genomsnitt 50000+ miles dvs ca 8000 mil.
Varför ?
Man undrar ju när de kommer fram till att hälften av exemplaren har något fel.Och jag som kör både KTM och Porsche 718. Ett under att jag ens tar mig till jobbet....
Förklaringen till att vissa produkter har mycket fel skulle beror på produkterna drar dumma kunder !Man undrar ju när de kommer fram till att hälften av exemplaren har något fel.
Har de korrigerat den undersökningen för "kundenärdumihuvudet-faktorn"?
Du har köpt en 718 som tillverkades före lunch, 53% har problem => 47% har inga problem.Och jag som kör både KTM och Porsche 718. Ett under att jag ens tar mig till jobbet....
Där har vi olika syn på saken.Och man skall absolut inte skylla på återförsäljarna. Dom gör det som står i deras "recall" / "to do" och får dessutom betalt för det.
Osannolikt. Jag har läst på diverse forum att ktm med organisation gör allt för att du ska hata KTM och aldrig mer köpa deras produkter.Min erfarenhet av garantiärenden på KTM 690 är ganska bra.
Ibland har inte handlarna "makten". Ett typexempel på det när mååååånga slavcylindrar till kopplingen började läcka på 690 årsmodellerna 19-20. I början fick man monterat en "ny" av samma dåliga kvalité (packningarna tålde inte bromsvätska vilket dom gått över till vid dessa årsmodeller). Andra gången eller om man inte fick raset i början så ersattes slaven med en ny uppdaterad modell som håller och fungerar.
Att man skulle behöva byta motorolja vid bytet från en trasig till en hel fick några igenom, andra inte. Bromsvätskan läckte ju rakt in i motoroljan så dete var egentligen inte snack.
Själv är bäste dräng. det gick bra att byta ut den dåliga packningen mot en EPDM o-ring, gärna innan haveri!
Så visst står dom för sin garanti och mina ärenden har varit hyffsat smärtfria.
Och man skall absolut inte skylla på återförsäljarna. Dom gör det som står i deras "recall" / "to do" och får dessutom betalt för det.
Du kan ju inte komma och skriva i en sådan här tråd utifrån egna erfarenheter!Min erfarenhet av garantiärenden på KTM 690 är ganska bra.
Ibland har inte handlarna "makten". Ett typexempel på det när mååååånga slavcylindrar till kopplingen började läcka på 690 årsmodellerna 19-20. I början fick man monterat en "ny" av samma dåliga kvalité (packningarna tålde inte bromsvätska vilket dom gått över till vid dessa årsmodeller). Andra gången eller om man inte fick raset i början så ersattes slaven med en ny uppdaterad modell som håller och fungerar.
Att man skulle behöva byta motorolja vid bytet från en trasig till en hel fick några igenom, andra inte. Bromsvätskan läckte ju rakt in i motoroljan så dete var egentligen inte snack.
Själv är bäste dräng. det gick bra att byta ut den dåliga packningen mot en EPDM o-ring, gärna innan haveri!
Så visst står dom för sin garanti och mina ärenden har varit hyffsat smärtfria.
Och man skall absolut inte skylla på återförsäljarna. Dom gör det som står i deras "recall" / "to do" och får dessutom betalt för det.
Precis vi som faktisk ägt ktm och har god erfarenhet av garantin är inget att lyssna påDu kan ju inte komma och skriva i en sådan här tråd utifrån egna erfarenheter!
Uppgifter som jobbarkompis syssling fått i tredje hand är däremot okej...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|