KTM has continued to expand its presence in Asia with the opening of a new factory in the Philippines, which it says will strive to produce 10,000 units per year.
KTM Philippines plant will produce four of the firm’s Street models – the 200 Duke, 390 Duke, RC 200 and RC 390. The plant will begin operation by producing 6,000 bikes for the Asian market, before increasing production up to five figures.
This latest facility is part of KTM global expansion, which is also part of its objective to meet demand in varied markets - both local to the plant and as far away as China.
Nu vet jag inte var i Filipinerna, men i flera områden (t.ex Cebu) finns frihandelszoner med väldigt låg skatt för exportvaror för att locka utländska företag. Lägg till att lönen är lägre än i t.ex Indien och att många är välutbildade och pratar bra engelska (till skillnad från Indien) så blir det attraktivt att lägga produktion för asiatiska marknader där. Tyvärr har jag bytt jobb så jag har inte längre någon anledning att besöka mitt gamla outsourcingprojekt, vars kontor råkade ligga 3 km ifrån resorthotellen.
Om det bara är frakten som bromsar dig, så kan du få lite kontakter för att samlasta i container om du vill![]()
Kruxet är som jag förstår det att Indien och nog även Kina kräver aktiv arbetsledning då arbetarna inte har känsla för kvalitet och initiativförmåga.
Ja, tack!
Eller någon som har nåt dom vill ha producerat så kan jag fixa produktion och kvalitetskontroll när jag är där under vintern.
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X