Vet inte om detta är rätt forumdel men postar här så får vi ser.
Jag är sugen på tuningkittet till min KTM så jag ringde min lokala handlare Carlbarks och pratade med en Niklas där. Frågade efter pris då detta inte står angivet i KTM's Powerpartskatalog. Han uppgav det men sa att kittet var slut och att det nog inte kommer att tillverkas fler detta år. Tänkte då tacka för mig men passade på att fråga om han hade uppgifter på hur mycket effekt detta kit ger men det hade han inte. Berättade då att jag hade mailat KTM Scandinavia med den frågan men att man inte behagat att svara. Då började han berätta om hur svårt det är att komma i kontakt med KTM trots att man inte ligger långt från företaget. Han sa att det ofta tar 4-7 dagar för dom att få tag i KTM och ibland har dom fått åka dit och frågat vad som ska göra vid reparations- och garantiärenden då man inte svarat via telefon eller mail. Han sa också att man har ett par hojar som stått nedplockade sedan förra året i verkstaden då garantiärenden inte lösts ännu.
Blir lite mörkrädd när jag hörde detta då detta är min första KTM. Hur blir det om min hoj pajar under garantitiden? Kommer det ta månader eller år som i dessa fall?
Vi har ju regler och lagar här i Sverige som säger att reparation ska ske inom skälig tid vilket brukar vara upp till 3 veckor. Hur kan man acceptera att vänta så här länge? Jag hade anmält KTM direkt.
Någon här på detta forum som råkat ut för otrevligheter med KTM?
Jag är sugen på tuningkittet till min KTM så jag ringde min lokala handlare Carlbarks och pratade med en Niklas där. Frågade efter pris då detta inte står angivet i KTM's Powerpartskatalog. Han uppgav det men sa att kittet var slut och att det nog inte kommer att tillverkas fler detta år. Tänkte då tacka för mig men passade på att fråga om han hade uppgifter på hur mycket effekt detta kit ger men det hade han inte. Berättade då att jag hade mailat KTM Scandinavia med den frågan men att man inte behagat att svara. Då började han berätta om hur svårt det är att komma i kontakt med KTM trots att man inte ligger långt från företaget. Han sa att det ofta tar 4-7 dagar för dom att få tag i KTM och ibland har dom fått åka dit och frågat vad som ska göra vid reparations- och garantiärenden då man inte svarat via telefon eller mail. Han sa också att man har ett par hojar som stått nedplockade sedan förra året i verkstaden då garantiärenden inte lösts ännu.
Blir lite mörkrädd när jag hörde detta då detta är min första KTM. Hur blir det om min hoj pajar under garantitiden? Kommer det ta månader eller år som i dessa fall?
Vi har ju regler och lagar här i Sverige som säger att reparation ska ske inom skälig tid vilket brukar vara upp till 3 veckor. Hur kan man acceptera att vänta så här länge? Jag hade anmält KTM direkt.
Någon här på detta forum som råkat ut för otrevligheter med KTM?