KTM Problem/Kvalitet på HELT ny hoj ?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hur har det gått här då? Det är flera trådar på sista tiden som startats i samma genre men som försvunnit utan ett ord om varför. 2 bara sista veckan. Varför starta trådar för att sen ta bort dem?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hur har det gått här då? Det är flera trådar på sista tiden som startats i samma genre men som försvunnit utan ett ord om varför. 2 bara sista veckan. Varför starta trådar för att sen ta bort dem?

Den berömda KTM-maffian har cybersoldater som städar internet på allt som kan uppfattas som kritiskt mot den Orangea religionen… ;)

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
Den berömda KTM-maffian har cybersoldater som städar internet på allt som kan uppfattas som kritiskt mot den Orangea religionen… ;)
Hahaha! så är det nog... Tror mer på att folk fått kalla fötter och inte vågar outa firman det gäller eller så är det troll men de senaste har ju inte bara gällt KTM utan även Indian mm.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Tyska saker är oftast bra för första ägaren, men ändå en mardröm att äga när dom får några år på nacken. Som tex nyare bilar från mb och bmw. Även om kvaliteten är ok, så är dom inte konstruerade för att kunna repareras. Tex kan det kosta 100000+ att byta nån läckande 25 kr slang pga att man måste lyfta ur motorn och montera ner halva bilen för stt komma åt.
ja där har du rätt... en kund kom till verkstaden och frågade efter pris på byte ventilkåpspackningar (v8 turbo).
kund hade fått pris på bmw på ganska xakt 50.000kr för byta båda packningarna. och då var priset på packningarna ca 200kr styck.
vi gjorde jobbet för 37.000kr

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
ja där har du rätt... en kund kom till verkstaden och frågade efter pris på byte ventilkåpspackningar (v8 turbo).
kund hade fått pris på bmw på ganska xakt 50.000kr för byta båda packningarna. och då var priset på packningarna ca 200kr styck.
Tror jag behåller min Opel Astra.... :oops:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hahaha! så är det nog... Tror mer på att folk fått kalla fötter och inte vågar outa firman det gäller eller så är det troll men de senaste har ju inte bara gällt KTM utan även Indian mm.

Det KAN ju också vara så att vederbörande har insett att det är enklare att nå resultat med dialog och en konstruktiv diskussion. De flesta företag vill ju inte jävlas med sina kunder och om det blivit fel så brukar de flesta vilja ordna det så smidigt som möjligt utan att bli uthängda i sociala medier.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det KAN ju också vara så att vederbörande har insett att det är enklare att nå resultat med dialog och en konstruktiv diskussion. De flesta företag vill ju inte jävlas med sina kunder och om det blivit fel så brukar de flesta vilja ordna det så smidigt som möjligt utan att bli uthängda i sociala medier.
Och då kan ju ett företag som faktiskt löser problemet, trots lite gnabb mitt i det hela, förtjäna att få den goda lösningen presenterad här också.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hur fan kan det kosta 37k att byta två ventilkåpspackningar? Packningarna kan ju max kosta en tusenlapp eller två, så vadå, 35 arbetstimmar? På en BMW? Låter fullständigt vansinnigt ju... men jag är inte förvånad egentligen. BMW är ganska välkända för att lösa in sig själva rent mekaniskt.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Tror jag behåller min Opel Astra....

Hur fan kan det kosta 37k att byta två ventilkåpspackningar? Packningarna kan ju max kosta en tusenlapp eller två, så vadå, 35 arbetstimmar? På en BMW? Låter fullständigt vansinnigt ju... men jag är inte förvånad egentligen. BMW är ganska välkända för att lösa in sig själva rent mekaniskt.
som jag skrev kostade packningarna ca 200kr st och ej 1000kr.
så ja resten är arbetstimmar.... det är ej gjort på några timmar att byta dessa.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Higlands båge nån V2 krävde la att motorn skulle tas ur för att kunna justera ventilerna , lite osäkert hur det var - många timmar iaf...

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Vet inte om någon kan hjälpa mig med detta...
Köpte en 1290 GT för ca 3 veckor sen och ville så klart få en `Snygg` R&G Tail Tidy monterad innan jag hämtade ut hojen,
RG.LP0202BK-2.jpg
Döm om min förvåning När jag skulle hämta ut GT,n så satt en sån här (Bilden) på den annars vackra baken:zpy
Frågade vad i he#### dom monterat för ful plåtbit i röven...
Nu kanske det bara e jag som tycker att vissa saker bara ska se rätt ut...

Enligt handlaren så är det bara den som finns att beställa, ,Den gamla vanliga modellen /se bild/ Som jag ville ha! finns inte att få tag i längre.?

Nu min fråga efter mitt låååånga utlägg_
Om man nu ska jaga runt för att få tag i den gamla modellen är det samma hålbild för att fästa skruvarna på GT-16 och framåt?
Kanske även äldre skylthållare till 1290 Super Duke R passar??

Det är så här det ska se ut så Klart...(Bild på den jag syftar på). Ni fattar!

Hoppas någon vet,:Bugar (Eller kanske någon har någon liggandes som jag kan köpa Betalar BRA!) PM`a i så fall..

Undrar hur många som kommer surna när dom beställer som jag och får sånt fult skit jag fick Och 1800 spänn åt helvete:gnissla

(Jag vet varför dom gjort om Skylthållaren! Det är för att den är anpassad för att Blinkers ska synas bättre från sidan när sidoväskorna är monterade, Säkert något tryck från Tyskarna /Vet att dom gnällt på några gällande det, Och dom är ju rätt på med det mesta på hoj som inte följer deras reglemente.

RG.LP0202BK-1.jpg
Ktm 1290 Super Duke GT.jpg

Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det syns ju på bilden att det är andra fästen.
Gissningsvis har dom förlängt den för att inte skylten skall vikas in av däcket under full kompression av bakfjädringen.

Edit: Det är såklart för att man skall få plats med väskor som dom flyttat den.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan ju ha att göra med att någon vanbegåvad bestämt att skylten skall vara längst bak. Jäkla fjädringsväg du ska ha om den skall ta i däcket.

Men det är ju två skruvhål den sitter fast i.
Varför inte bara bocka till en bit aluminuminuminum?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka