Vet ej om en eventuell rc 690, men om du vill ha 690 maskinså finns ju www.mototech.de/index.php?page=news, de har ju kit till generation 3 och kommande till generation 4 duke 690.Ingen som hört ifall det är något liknande på G fast med 690 motorn?
Idag kom priset på raceversionen, med en bitter eftersmak..
KTM har på något mystiskt sätt lyckats sätta prislappen på strax över en halv miljon. (!!)
Hur man motiverat denna prissättning är väldigt oklart, återkommer om jag får tag på någon mer info.
Det lättaste var helt enkelt bara att lägga till en nolla
True dat!
Fick nyss reda på att det kommer byggas ca 50 exemplar som ska släppas till den allmänna pöbeln, resten kommer gå direkt till diverse "proffsstall"..
Där fick man för att man hade förhoppningar om en budgetserie!
Och jag menar... Skulle man ha råd att lägga 500k på en hoj, är det inte lite mer attraktivt med en Ducati Superleggera?
Du har inte råkat läsa om Moto3:an? Dvs RC250R? Den kostade 45.000 euro + moms 2013.
Infon kommer från Johans MC, eftersom dem är återförsäljare av KTM.
Så om han specade RC250R vet jag inte, ska höra efter.
Det låter som han menar den riktiga Moto3:an och isf är han info ett år gammalt!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?259301-Ktm-RC-250-R
Och ja man köper hellre en sån än en Superleggera om man tänker köra proffisionellt i Moto3. I tävlingssamanhang så vet man att man får valuta för dom pengarna med en RC250R.
43hk/massor av pengar = dyr fjollmoppe!
En urgammal RD350 YPVS skulle köra åttor kring den.
Men den här hojen som du har fått pris på är väl en Moto3-racer och då kan väl en Ducati Superleggera aldrig vara ett alternativ. Så har jag förstått det i alla fall. Jag tycker för övrigt att RC390 verkar vara en riktigt fin liten hoj. Säkert är den överlägsen sporthojar på 1000 kubik på typiska kurviga mc-vägar. Höger, vänster, höger, vänster. Funderar faktiskt på att köpa en som komplement till min ordinarie finåkarhoj.Skulle man ha råd att lägga 500k på en hoj, är det inte lite mer attraktivt med en Ducati Superleggera?
Hade kunnat tänka mig en som banhoj
Jag med.
Inte jag.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|