KTM SMC-R 690 MC mässan 2012

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Var köpte du den?

Bergmans motor i Borås. Tog kontakt med dom redan på mässan och bad om ett fint mässpris. Och kan ju inte annat än att säga att det fick man. Ingen annan återförsäljare ville gå ner i pris. Marginalen är väldigt dålig på 690n. Brukar vara ganska dålig marginal på KTM i övrigt har jag hört från diverse källor.

Och dom ringde upp mig nån vecka senare med ett prisförslag som jag modifierade lite då jag valde till en akra osv. Men grundpriset är ju 79 900 med original. Så 82 500 kr är ett bra pris tycker jag!

Puss

Snowman89

Guest
Gör det stor skillnad på 690n med akra? Vågar man köpa från nått ställe som importerar och säljer nya hojar? Det skiljer ju en del i pengar mot en "vanlig" ny..

Snowman89

Guest
Då var min beställd från Karlströms :) :rock:banana:banana

Bara hoppas de får hem den snart, idag har vi haft 10grader och sol här i Linköping så..:3freak

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Någon som satt på EVO2-kittet på sin 690 (helsystem, KN-filter o ny kam, ny map)? Ragnar sa att den påminde om 660:n efter det, kunde gasa upp den på 3:an. Känns som en kraftig förbättring i så fall. Köpte 690 SMC när den kom (2009?) och den var ju kiss. Drevade ner, ersatte luftburken med KN-filter och bänkade in den med Tuneboy, då blev den ok...

Tror att mkt hängde ju på kammen, eftersom den (orginal) vaknade först efter 5500, då var det inte mkt att spela på till 8000, inte direkt det jag vill ha av en enstånka. Blev lite bättre efter trimmet eftersom den fick mer mos, men inte i närheten av en 660. Därför låter EVO2-kittet intressant, funderar på 2012 690 SMC-R, men om den går som min gamla 690 letar jag vidare.

Migesson

Guest
Jag har leo vince, och ska montera kam och K&N filter i sommar, kommer med uppgifter då. Ska göra detta på min Duke 690-R :D

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
evo 2 kitet gjorde hojen till en helt ny hoj bara mer överalt fett värt de tycker jag i alla fall

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vad får man pröjsa för evo2-kitet?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ofan, alltså helsystem, kam, filter och mapp så pass billigt? Låter prisvärt.

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Ska inte ta gift på det men har för mig att listpris på EVO2-kitet är 17K, du kanske tänker på EVO-kitet utan helsys, ev med slipon? Osäker eftersom jag fokade på kiket inkl helsystem.

Mer av allt, var det jag fick på min gamla 690, men inget riktigt tryck i botten, det var det jag hoppades på att kammen skulle ge. Har du kört ngr andra hojar som du kan jämföra med? Köpte min 690 oprövad efter jag sålde min Husa 650 med RAAS dubbelsystem, förväntade mig inte samma tryck i 690 (hade 640 innan Husan), men skillnaden var löjligt stor. O senast hade jag en 990 SMR med Akra helsystem, den var helt ok :) Men är sugen på lite mer bus igen.

Snowman89

Guest
Ifall man har någon borta i staterna som kan beställa EVO kittet åt dig så kan man komma undan mycket billigare. Kör man dessutom FMF helsystem så blir det rent av riktigt billigt. Helsystem från FMF kostar ca 600dollar och EVO utan avgas går på 369dollar där borta och 5500kr här i sverige..

cubic

Gick med
23 Jan 2004
Hoj
Galen skillnad! Har dock för mig att garantin går åt helvete om man kör med ngt annat än Akra :huvet

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ska bli spännande och testa en sommar på den. Hade iof inte tänkt slå till på en 690smcr. Ville ha en Nuda 900R, men dom lyckades inte få igång med ÅF runt stockholm...

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Galen skillnad! Har dock för mig att garantin går åt helvete om man kör med ngt annat än Akra :huvet

Frågade "min" säljare på Bike i Trollhättan idag, eftersom jag har tänkt köra med SC:s slipon, och han sa att det inte är några problem att använda andra än Acra. Att dom t.o.m. har andra i sina egna Powerparts-listor.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...