KTM SMC-R 690 MC mässan 2012

Snowman89

Guest
Nån som fått sin smc-r ännu?
Det är ju några företag som faktiskt haft hojen i butik. Så någonstans så lär det ju stå någon SMC-R i ett nåns garage :)

Beslutsångesten har börjat komma tillbaka för mig.. Jag beställde ju en SMC-R för 2veckor sedan. De kan dock inte säga när de bör få in hojen, mer än att de BORDE få in den någon gång före maj.. Men det vore ju kul att kunna åka något innan det blir sådär snuskigt varmt ute :)

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Det är ju några företag som faktiskt haft hojen i butik. Så någonstans så lär det ju stå någon SMC-R i ett nåns garage :)

Beslutsångesten har börjat komma tillbaka för mig.. Jag beställde ju en SMC-R för 2veckor sedan. De kan dock inte säga när de bör få in hojen, mer än att de BORDE få in den någon gång före maj.. Men det vore ju kul att kunna åka något innan det blir sådär snuskigt varmt ute :)

Precis har sett dom dyka upp i butikernas blocketannonser. Så borde finnas en del lyckliga ägare som kanske tagit sig en första tur å kan komma med en recension.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Den finns i fysisk form på Bike i T-hättan, men det är deras demo, så den kan man inte köpa (än).

Min kommer också nån gång i april. Seg väntan som f-n.
Har börjat beställa lite prylar till den iaf, som borde börja dyka upp i nästa vecka. :banana

Snowman89

Guest
Den finns i fysisk form på Bike i T-hättan, men det är deras demo, så den kan man inte köpa (än).

Min kommer också nån gång i april. Seg väntan som f-n.
Har börjat beställa lite prylar till den iaf, som borde börja dyka upp i nästa vecka. :banana
Det var det värsta, så det finns en sån demo hoj :O
Är det någon som varit där och provat den?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Vad är fördelarna med en 690 jämfört med en riktig race-motard, om man har såpass pengar att man kan köpa en ny 690?* Något högre topphastighet och komfort kan jag tänka mig, men enligt mig ser en 690 väldigt klumpig ut om man jämför med en race-motard. Båda har väll effekt så det räcker? :va

* Går ju att köpa en något begagnad race-motard och reparera på finverkstad flera gånger om för samma pris som en 690
Vilken race-motard är då att föredra och vad är serviceintervallen på den?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag hämtade min igår. Jag har bytt pipa, luftfilter och mapp, och öppnat upp luftburkslocket på den, och den sticker till väders lätt på trean. Då har jag alltså inte drevat om den än. Ser lovande ut detta :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping