Ktm "snömoped" Byggtråd

Racern

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Fbg
Hoj
Honda Nsr
Riktigt fina byggen, synd att vi inte har tillräckligt med snö på västkusten för något liknande. Lite avundsjuk blir man ju :D

Du nämnde i början av tråden om ett verktyg du använde för dina proffsiga stag, det var ett tag sen nu men du har möjligtvis ingen bild på det?

God jul alla snösprättare! :tomten
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Har själv kört ca 30 tim på markberedda kalhyggen djupbjöt myr du inte kommer i närheten av med en vanlig hoj, stenrösen mm Har även monterat elfläkt recluse koppling på hojarna ....hojens hjulbas är lika som orginal så hanterbarheten i toppklass:yoparty:yoparty

FILM! :yoparty
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Har inte skrivit så mycke på senaste, men byggt desto mer. o det där med breda däck har varit i fokus bygger på löpande band till "lapparna":yoparty

Va fan haha...vilken tur man fick se det där annars kanske man hade trott att det är någon traktor som kör på sidan som har åkte runt över myrarna...stort hjul spår men va fan bara ett dike?! :näsblod
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
snömoppe gen 3 testad.....

Jahapp då har testrundan runt kvarterets alla plogkarmar utförts med gen 3 kittet....
o en sak skulle jag behöva, ca 1 meter snö till :yoparty de snö som vi har nu ca 3o cm puder e ju inget o testa i . hittade 60-70 cm i ett dike o det blev bara roligare o åka:yoparty:yoparty sticker till tornedalen på snöjakt i helgen så bilder kommer efter det ,o kanske nå film:D:D:D
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
bilder...

Tog två mobilbilder efter körningen idag...
 

Bifogat

  • gen3.jpg
    gen3.jpg
    237.1 KB · Visningar: 1,561
  • gen31.jpg
    gen31.jpg
    233 KB · Visningar: 1,594

SuperEnduro

Skojare
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Trödje
Hoj
2006 KTM SUPERENDURO
Jag har försökt få tag på "snömopeds kit" till min Superenduro men det verkar omöjligt...
Vet någon där det kan finnas, Ad-boivin verkar göra till många men till SE'n finns det inte.
Jag har en 450 EXC-R också men det vore skojjigare att ha ett kit till SE'n som har lite mer kubik/effekt.

PS
Var kan man få tag på kiten med de feta bakhjulen till KTM endurohojarna.
 
Last edited:

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Feta baksvål

Jag har försökt få tag på "snömopeds kit" till min Superenduro men det verkar omöjligt...
Vet någon där det kan finnas, Ad-boivin verkar göra till många men till SE'n finns det inte.
Jag har en 450 EXC-R också men det vore skojjigare att ha ett kit till SE'n som har lite mer kubik/effekt.

PS
Var kan man få tag på kiten med de feta bakhjulen till KTM endurohojarna.

Det e jag som bygger svingarna till ktm fat ass hojarna i mitt garage..:D:D:D
 

_ShazaM_

newbi
Gick med
21 Apr 2007
Ort
#040
Hoj
husaberg 650 -04
Riktigt ballt bygge, creds!

Du råkar inte ha några ritningar liggandes du vill dela med dig med? Eller du kanske säljer kompletta lösningar? Är en Husaberg jag har tankarna kring detta bygge.

Vore ett jävligt kul projekt att bygga ihop det själv, men tror nog det blir för mycket för mig själv om jag ska börja rita/fundera ut hur allt ska fungera :D. Har tillgång till stor verkstad, så detta bör inte vara omöjligt!

Du kan väl Pma mig om du har lust ang. ritningar!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...plus en massa körning i min trädgård:gnissla

Det var en massa konstiga spår när jag kom hem idag...:)

Jag hämnades åt dig här om dagen och gjorde spår i tedes egen trädgård. Råkade rent av bli lite gräsmatta uppblandad i den fina snön... :banana Både hunden och farstubron klarade sig med en hårsmån från att bli påkörda.

Jag ska beställa ett kit av tede om jag kommer på att jag ska flytta upp till lapphelvetet nån gång.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag hämnades åt dig här om dagen och gjorde spår i tedes egen trädgård. Råkade rent av bli lite gräsmatta uppblandad i den fina snön... :banana Både hunden och farstubron klarade sig med en hårsmån från att bli påkörda.

Jag ska beställa ett kit av tede om jag kommer på att jag ska flytta upp till lapphelvetet nån gång.

Kommer just från Tede och han berättade om sin gräsmatta och att du gjorde ett bra jobb på den...:tungan Hämden är bäst serverad kall...:)

Generation 3 såg riktigt bra ut. Några små justeringar bara så är den kanon!
Men generation 4 finns redan på skisstadiet...:tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
Tjabba. Nu när jag har köpt din hoj så måste ja få köpa ett snökitt i rätt kurs efter sommarn när de börjar vara dags... :D
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Tjabba. Nu när jag har köpt din hoj så måste ja få köpa ett snökitt i rätt kurs efter sommarn när de börjar vara dags... :D

Jag får väl ta några nattpass i garaget... din 525 e ju praktiskt taget inkörd med bandkitt så den vet ju va re e :D:D:D:D

har nyss inhandlat en cr 500 o snart en crf 250 som ska "blandas" ihop o blingas utav h-vete , kanske ska den o ha ett bandkitt osså vem vet...
 

axelsson_vpg

Guest
Jag får väl ta några nattpass i garaget... din 525 e ju praktiskt taget inkörd med bandkitt så den vet ju va re e :D:D:D:D

har nyss inhandlat en cr 500 o snart en crf 250 som ska "blandas" ihop o blingas utav h-vete , kanske ska den o ha ett bandkitt osså vem vet...

hehe finfint! Hmm , cr500 galet!
 

axelsson_vpg

Guest
Vill ha kittet nu... så man vet att hojen är redo till vintern i garaget!!.. Hur går dom på vatten? (hoppas de inte var något du testade då kittet var på min hoj) ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top