KTM-tråden!

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Någon mer som har en Ktm's 125 power? :yoparty
Vore nice och se era hojjar isåfall! :D Jag har en Ktm 125 Exc

//Kalle

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Har du hunnit köra något ännu? Går äcklet bra?

Sneglat på en snorbillig -07a, men är fortfarande lite kluven angående 2t vs 4t.
Fattig som man är så tilltalar ju 4t min plånbok, men fan så kul det är med 2t...
Återkommer förhoppningsvis i tråden med en inhandlad KTM i april

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hur är prestandan egentligen på dessa hojarna? Ser man till siffror så verkar de ju vara helt brutalt bra och får vilken moppepojke som helst att darra av underkastelse och göra honnör eller buga.

Hur är de jämfört med en DT och liknande i acceleration? Vet att det finns åtminstone en KTM125 här i stan, men har tyvärr bara träffat på den en gång när jag var ute och körde. Hamnade bakom den i en kö med en bil emellan, men bilen var så ooootroligt seg när det blev grönt så KTMen hann sticka iväg :huvet

Har förståelse för om ni inte vet hur de går på (torr och snöfri) asfalt, men någon annan som tittar in på forumet vet kanske!

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Min polare har en sån och HELVETE vad de går!!! :skrämd

[YOUTUBE-ID]A_Ng7dM1if4[/YOUTUBE-ID]

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja
hej jag har en aprilia mx 125a som jag tycker är jätte slö och den går presis som den där på filmen men enligt er så går den jätte bra?
och jackan tror jag att man köper på biltema eller jula kolla där

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
hej jag har en aprilia mx 125a som jag tycker är jätte slö och den går presis som den där på filmen men enligt er så går den jätte bra?

Kort sagt, och väldigt fördomsfullt, så skulle man kunna säga såhär;
Ifall du inte kört någon 'riktig' MC så borde du inte tycka att din Aprilia är seg. Om den upplevs som seg så är den strypt :mattias

Ett enkelt sätt att kolla de på är ju att testa på vilka växlar hjulet lyfter. Det borde gå på både tvåan och treans växel utan koppling. Går det för dig?

Men kan hålla med om att det inte ser särskilt snabbt ut i det klippet, tycker att det ser ut som när jag är ute och åker. Men hastigheterna är säkert 20-30 km/h mer än vad jag kör, är svårt att "se" vilken hastighet han håller på de där stora vägarna...

Kan du vara snäll att å ta reda på vad han har för jacka? För han svarar inte på tuben ju.
Det skulle kunna vara nån jacka från Richa:
http://www.richa.eu/products/textile-jackets/spirit_2/
http://www.richa.eu/products/textile-jackets/rix-2/

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt

inte konstigt att du tycker den är slö! kolla din visningsbild :banana

Sneglat på en snorbillig -07a, men är fortfarande lite kluven angående 2t vs 4t.
Fattig som man är så tilltalar ju 4t min plånbok, men fan så kul det är med 2t...

Ja har inte kört något, bara spunnit på 2an utanför garaget och gjort Donuts :yoparty men den är fan inte slö på neutral iaf, drar upp i toppvarv direkt och de ba skrålar haha, TT är fan kung ju. Om en 4T skulle få haveri är det ju typ omöjligt att laga, gå på en TT! :tummenupp

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Om den upplevs som seg så är den strypt :mattias

Eller så har man kört hojen tillräckligt för att bli van med effekten.

Det är ju ingen monsterskillnad vad det gäller toppeffekt på hojarna men karaktären skiljer en hel del (även om jag personligen bara kan jämföra gasgas mot cagiva mito)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Det är ju ingen monsterskillnad vad det gäller toppeffekt på hojarna men karaktären skiljer en hel del (även om jag personligen bara kan jämföra gasgas mot cagiva mito)

Men det säger alla. Alla vill ha mera efter man vant sig med hojen.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Fast i så fall borde ju razze sagt att 'den har blivit slöare och slöare'/ bättre förr ;)
Jag tolkar hans inlägg som att den alltid varit slö...

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja
alltså alla hissar upp 2t om att dom är så sjukt mycket bättre än 4t och visst har jag väjnt mig vid den men så lite skilnad som det är mellan min aprilia mx och cbr:en så ska jag behålla cbr:en för den är så pålitlig och min bild har jag hittat på internet

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
alltså alla hissar upp 2t om att dom är så sjukt mycket bättre än 4t och visst har jag väjnt mig vid den men så lite skilnad som det är mellan min aprilia mx och cbr:en så ska jag behålla cbr:en för den är så pålitlig och min bild har jag hittat på internet

:va
Skillnaden borde vara ganska påtaglig, skulle tro att du når vilken hastighet som helst på halva tiden jämfört med CBRen.

Men har iofs aldrig kört varken en så stark 4-taktare eller en så stark 2-taktare. Men siffrorna man hittar på internet säger det ovan :brinnerup

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt

haha okej razze :D

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt

Ja har inte kört nåt än, en kompis pappa ska hjälpa mig med dubben, sen blir det nog lite åka i stugan v9. aa hör av dig när du skaffat hoj!! :yoparty

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

om din hoj går lika bra som den i klippet så lär du märkt skillnad, o rejält

för det första går din aprillia inte lika bra som den på klippet, långt ifrån

och för de andra så har du nog antingen glömt strypa av din motorcykel eller så är den felinställd eller "sliten"

oft:
e de bara jag som känner att hojen drar rätt okej/bättre än man minns nu efter cyklat i vinter?

stenis94

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Hoj
ktm 125 exc 2002.
Hur är prestandan egentligen på dessa hojarna? Ser man till siffror så verkar de ju vara helt brutalt bra och får vilken moppepojke som helst att darra av underkastelse och göra honnör eller buga.

Hur är de jämfört med en DT och liknande i acceleration? Vet att det finns åtminstone en KTM125 här i stan, men har tyvärr bara träffat på den en gång när jag var ute och körde. Hamnade bakom den i en kö med en bil emellan, men bilen var så ooootroligt seg när det blev grönt så KTMen hann sticka iväg :huvet

Har förståelse för om ni inte vet hur de går på (torr och snöfri) asfalt, men någon annan som tittar in på forumet vet kanske!

Dt.n går inte at jämföra med ktmen. jag hade en dt som första hoj innan jag skaffade ktmen som jag har nu, och skillnaden i acc är enorm dem emellan. Vill du köra lagligt så duger dock dt:n, men känslan är bra mycket sämre än känslan med en Ktm
Köp den du vill, men ska du köra strypt så är det en dt som gäller, ostrypt KTM. Visst du kan även trimma en dt, men den går ändå inte nära en KTMs effekt:yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0