cbr:n är väl igentligen en av dom slöaste 4taktarna. runt 11 -13hk på dom om jag inte minns helt fel. din aprilia har 15hk när den är strypt. möjligt att din cbr har någon km/h högre toppfart men tar du bort strypningen på din aprilia borde du ha runt 25 - 35 hk..
så att det är så lite skillnad som du upplever det mellan dom tror ja inte riktigt på om det inte är så att din aprilia fortfarande är strypt.
är det en skillnad på 2hk känner man knappt ej av det.. är det en skillnad på nästan 20hk så känner du av det direkt.
sen är det ju skillnad på mc och mc. endel har tur med sina hojjar å dom håller i evigheter. kompisen hade en cbr som bara krångla och krångla. jag hade för övrigt en yamaha tzr 125 ifrån 1987. hade den i ca 2 år och sålde den för en månad sen ungefär.
jag hade kört 1000 helt problemfria mil. starta alltid på första eller andra kick vare sig det var 30+ eller -10 ute. enda service den krävde var oljebyte en gång per säsong bytte stifft innan jag sålde den. skulle tro en ägare innan mig hade bytt lite lager osv runt 2500 milen och jag har aldrig haft problem utan den bara gått och gått. den hade gått 4682mil när ja sålde den