Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Det är ungefär lika stor risk som att snöret är över 3m...
Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Beror väl på, håller du 120 på motorvägen för länge så skär den säkerligen, men bara du släpper gasen lite då och då, och pumpgasar så den får i sig bensin så går det väl. Men den är trots allt inte gjord för att köra på landsväg. Men det är ett jävla drag i min iafHur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Ne jag kommer nog inte köra så mycket motorväg, men jag har typ 3 mil till mina hockey täningar på somman men de e 90 väg. Är det skadligt för motorcyklen om man ligger i 90 km/h i 3 mil??
Inte en chans, jag har kört 22mil 2ggr i sträck och legat i snitt mellan 90-110 så det ska nog fan gå bra den lilla biten, fast nu har ju jag min snabbdrevad så han varvar inte särskilt mycket i 90 börjar, yla efter hundra.
Men du måste komma ihåg att varm köra ordentligt innan du börjar varva för mycket, jag brukar starta den och låta stå en liten stund, sen känner jag på cyllen om den är någorlunda varm. för saken är den att kolven sväller fortare än cyllindern och du kan ju räkna ut vad som kan hända då...
Men du måste komma ihåg att varm köra ordentligt innan du börjar varva för mycket, jag brukar starta den och låta stå en liten stund, sen känner jag på cyllen om den är någorlunda varm. för saken är den att kolven sväller fortare än cyllindern och du kan ju räkna ut vad som kan hända då...
Fast iofs, varmköra på tomgång vet jag inte om det är bra. En tvåtaktare klarar ju egentligen inte av tomgångskörning eftersom den sotar igen (sägs det), och av vad jag märkt så varvar inte mcn upp direkt efter att den stått på tomgång nån minut. Är som att det är en stor fet bensinklick som måste explodera först, sen är den rapp och pigg...
Men jag kan ju ha fel...
jaja ni gör ju som ni vill men jag har alltid lärt mig att man ska varmköra speciellt "2taktare" extra noga. man gasar ju till ibland medans man varmkör, så han står ju inte direkt och självdör.
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Vart fick du tag på dom svarta nummer dekalerna asså som man ska sätta nummer på om man ska ha?
Ska slänga upp nån bild på min sen också när jag tagit mig tiden att ta någon
Dom satt på när jag köpte hojen, men gissar att dom ingår i jägermeister dekal kittet?
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Fin hoj! Är det ett hål i kröken?
Ja tyvärr, men kletat på ett tjockt lager avgaspasta nu så det läcker inte fortfarande iaf
Men hur är servicen på ktm 125, hur ofta måste man byta kolv osv. undrar även hur många andra "små delar" man får byta?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |