Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Det är ungefär lika stor risk som att snöret är över 3m...
Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Hur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Beror väl på, håller du 120 på motorvägen för länge så skär den säkerligen, men bara du släpper gasen lite då och då, och pumpgasar så den får i sig bensin så går det väl. Men den är trots allt inte gjord för att köra på landsväg. Men det är ett jävla drag i min iafHur stor e risken att ktm 125 sm skär i motorn?
Ne jag kommer nog inte köra så mycket motorväg, men jag har typ 3 mil till mina hockey täningar på somman men de e 90 väg. Är det skadligt för motorcyklen om man ligger i 90 km/h i 3 mil??
Inte en chans, jag har kört 22mil 2ggr i sträck och legat i snitt mellan 90-110 så det ska nog fan gå bra den lilla biten, fast nu har ju jag min snabbdrevad så han varvar inte särskilt mycket i 90 börjar, yla efter hundra.
Men du måste komma ihåg att varm köra ordentligt innan du börjar varva för mycket, jag brukar starta den och låta stå en liten stund, sen känner jag på cyllen om den är någorlunda varm. för saken är den att kolven sväller fortare än cyllindern och du kan ju räkna ut vad som kan hända då...
Men du måste komma ihåg att varm köra ordentligt innan du börjar varva för mycket, jag brukar starta den och låta stå en liten stund, sen känner jag på cyllen om den är någorlunda varm. för saken är den att kolven sväller fortare än cyllindern och du kan ju räkna ut vad som kan hända då...
Fast iofs, varmköra på tomgång vet jag inte om det är bra. En tvåtaktare klarar ju egentligen inte av tomgångskörning eftersom den sotar igen (sägs det), och av vad jag märkt så varvar inte mcn upp direkt efter att den stått på tomgång nån minut. Är som att det är en stor fet bensinklick som måste explodera först, sen är den rapp och pigg...
Men jag kan ju ha fel...
jaja ni gör ju som ni vill men jag har alltid lärt mig att man ska varmköra speciellt "2taktare" extra noga. man gasar ju till ibland medans man varmkör, så han står ju inte direkt och självdör.
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Vart fick du tag på dom svarta nummer dekalerna asså som man ska sätta nummer på om man ska ha?
Ska slänga upp nån bild på min sen också när jag tagit mig tiden att ta någon
Dom satt på när jag köpte hojen, men gissar att dom ingår i jägermeister dekal kittet?
Inte lika putsad som de flesta här... men moppepojkarna är avundsjuka
Fin hoj! Är det ett hål i kröken?
Ja tyvärr, men kletat på ett tjockt lager avgaspasta nu så det läcker inte fortfarande iaf
Men hur är servicen på ktm 125, hur ofta måste man byta kolv osv. undrar även hur många andra "små delar" man får byta?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |