Kuggad Oplanerad Ledning Av Mc!

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Hur många ggr brukar man kliva ur bilen för att putta den i rätt rikning..? Detta ÄR nog det dummaste jag hört.

Kan inte VV kolla sånt man kan dö av istället för en kanske repad hoj?

@dsoders2: ser dom inte heller!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mr.Clean skrev:
va fan så sur blir jag.. väntat hela hösten å sommaren för att kunna köra hojen.. men så idag uppkörning.. sket det sig tydligen.. pga att jag inte planerade min ledning av mcn fan... jag visade ju att jag kunde leda en hoj.. handledaren hade inget å klaga på så... men vv va inte så sugna idag då.. surt är det :3freak

Det bedriver bedrägeri på hög nivå!!!!!!!! Förmodligen hade han bråttom hem el nåt så någon/några var tvugna att kugga, det ÄR så det går till!! Spelar ingen roll om du kan köra el inte, det är upp till besiktingsmannen, de kan släppa igenom vilket skräp som helst, el någon som verkligen kan köra kan kugga bara för den är privatist, vilka de verkligen vill hålla kugg-%:en högt för att folk skall välja körskolor och bli skinnade på pengar istället.

MAKTMISSBRUK!!!!!!!!!!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
burner skrev:
Hur gör dom om det kommer en Bodybuilder på 130kg muskler, då blir det för lätt för honom, ska ha få leda 2 st Guldvingar i så fall ?, en i varje hand ?

Det vore även som att införa en regel för alla basketspelare, alla spelare som är över 200cm MÅSTE springa på sina knän för att det inte ska vara orättvisst.

Hehehe, det måste vara det konstigaste jag har läst på hela dagen.
:D :yoparty

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
det var såhär att jag började leda mcn i den specialkonstruerade banan.. och visst tidigt på morgonen var det.. men jag valde fel sida av själva raksteckan man ska leda hojen på och kom därför lite fel men som jag fixade bra enligt mig själv... tydligen inte enligt ´kontrollanten.. sen visst fick låsning på bakhjulet på 90 bromsning men fick ett försök till å det gick perfa... dom andra 3 som körde upp gjorde med saker som inte jag gjorde fel satt ner fötter å bromsade fel mm.. men dom fick ändå fortsätta ut i trafik.. så jag blev kuggad på Brister i plandering ( oplanerad ledning av mc) står det.. och sen då att jag låste bakjulet en gång men fick göra om det fixade det galant på andra gången .. blir bara så sur att dom andra klarade sig.. deras fel gjorde inte jag t.ex.. menmen så äre.. så tråkigt bara att man har lagt såpass mycket pengar på hojen å allt nu suget försvann direkt när man fick reda på att man inte ens fick ut i trafiken å visa vad man kan där... nu känns det som att intresset för hoj kommer försvinna =/ tråkigt men sant...
någon mer som blivit kuggad i år?

tycker det är så jälva löjligt att bara för jag inte rullade hojen vid den markeringen som han ville så blir jag kuggad.. menar själva ledningen gick ju bra! fan jag visade ju att jag kunde leda en hoj i trånga utrymmen.. eller har jag fel =/ ahhhh finns inga uppkörningstider förens i vår ! :huvet

bamsefar skrev:
upp med hakan,grabben.du klara det nästa ggn.ta nya tag.vet att du klarar det.det går fler tåg.deppa inte ihop nu. :).vill du titta på ett körkort med hela alfabetet så titta på pappas,äpplet faller inte långt....... :tungan

haha ja jag vet, men lite sur blir man ju :)
hoppas på att det finns tid till mig den 27de.. jo men hälften fick han ju gratis :hihi nej nu ska jag gå och tröstäta!

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
eccentric skrev:
Man får inte sitta på hojen då det i så fall blir födel för de som är långa.

Ja det är ju verkligen fel att inse fakta att långa ben per definition ger en fördel när man leder sin hoj. Hellre då kollra till en övning så att den blir totalt onaturlig.

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
HA HA HA

otroligt att dom kan kugga folk för sånt

ser det ju inte som någon stor problem om man kommer fell med hojen när man leder den

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
bamsefar skrev:
:fatta! ähhh,kom igen nu.du fixar det den 27e(lyssna på farbror bamse,)...

ja då ska jag allt visa gobben hur man ska leda en mc :tummenupp
ska se om far min klarar av att köra en runda med mig ikväll... för han jobbar väl nu inne pa varvet eller myser han bara?! :tungan

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de mest sjukliga jag hört i hela mitt liv :3freak
nästa gång så drar du upp den på stödet o snurar runt den 180 grader i ren protest :) :rolleyes: :yoparty

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Av rent personligt intresse, vilken av de helt underbara uppkörningsförrättarna råkade du ut för? När vi körde upp i maj tog våran oxå vissa beslut som var "lite konstiga". Själv hade man tur och var den ende han godkände på HELA dagen..... :3freak

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Seriöst, borde man inte anmäla/överklaga sånt här? Det är ju fan så det spritter i hela kroppen när man läser sånt här.

Tycker det borde vara så jäkla mycket bättre om SMC kunde ha hand om uppkörningarna, man tycker ju att dom borde veta vad dom håller på med...

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
Da Fris skrev:
Av rent personligt intresse, vilken av de helt underbara uppkörningsförrättarna råkade du ut för? När vi körde upp i maj tog våran oxå vissa beslut som var "lite konstiga". Själv hade man tur och var den ende han godkände på HELA dagen..... :3freak

mats hette denna.. men vadå finns det mer än en ?

C.Persson

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
ktm 625smc 04
eccentric skrev:
man får heller inte sitta på hojen något som man ju gör i verkliga livet i alla fall om man är lite längre. Dom vill att man ska påvisa att man även när man leder hojen kan ta aktiva beslut om vart hojen ska hamna när man leder den.. samt att man också hamnar där. Dom vill inte att man ska få lappen och kunna köra asbra men sen klota när man leder in hojen på en parkeringsplats typ.

Jag tycker oxå det är löjligt men det är bara att komma igen...
Enligt min körlärare är det försäkringsbolagen som tryckt på för att få den här ``ledning av mc``...Enligt försäkringsbolagen var det tydligen många som tappa hojen på parkeringsplatser och liknande.

crille

oakbeach

användartitel
Gick med
3 May 2004
Hoj
Thunderace
Mr.Clean skrev:

Löjlig grej, verkar vara så sjukt stor skillnad på var man kör upp. Gjorde själv inte en helt perfekt uppkörning med fick kortet ändå och var privatist...

Ge inte upp, kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Låter som sagt helt otroligt att kuggning kan ske på grund av något moment man inte behöver körkort för att få utföra.

Eller, kan det vara så att det krävs körkort för att leda en hoj? :va

En ny sport kanske? Motorcykelledning! Skulle vara kul att syssna på referat från det;

"Och dääär går starten för de tävlande i motorcykelledning. Nummer 8 får en riktigt bra start och leder före de andra som leder. Nummer 24 halkar i starten och ligger på en sistaplats men leder ändå. Fortsätter han att leda så kommer han att leda förbi hela fältet ända till han leder.
Oj, nu verkar det som att nummer 3 slutar leda. han fick en dålig start och ledde bland de sista. Troligtvis leder han dåligt på grund av dåliga leder. Han genomgick tydligen en fotledsoperation nyligen."

Tänk på det. Sådant skulle man få höra till leda...

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
Mr.Clean skrev:
ja då ska jag allt visa gobben hur man ska leda en mc :tummenupp
ska se om far min klarar av att köra en runda med mig ikväll... för han jobbar väl nu inne pa varvet eller myser han bara?! :tungan
ähh,han klara knappt att leda sig själv :tungan visa farsan var skåpet ska stå..

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
blacktriple skrev:
Låter som sagt helt otroligt att kuggning kan ske på grund av något moment man inte behöver körkort för att få utföra.

Eller, kan det vara så att det krävs körkort för att leda en hoj? :va

En ny sport kanske? Motorcykelledning! Skulle vara kul att syssna på referat från det;

"Och dääär går starten för de tävlande i motorcykelledning. Nummer 8 får en riktigt bra start och leder före de andra som leder. Nummer 24 halkar i starten och ligger på en sistaplats men leder ändå. Fortsätter han att leda så kommer han att leda förbi hela fältet ända till han leder.
Oj, nu verkar det som att nummer 3 slutar leda. han fick en dålig start och ledde bland de sista. Troligtvis leder han dåligt på grund av dåliga leder. Han genomgick tydligen en fotledsoperation nyligen."

Tänk på det. Sådant skulle man få höra till leda...

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...