IMB
Ny medlem
Körde upp för första gången igår..
Säkerhetskontrollen - klockren
Lågfart - klockren, satte inte ner foten en enda gång och allt flöt på bra.
Högfarten - River en kona på tillbakavägen och tänker "FAN!!", men han säger bara "se det som ett uppvärmningsvarv. Testa igen". Vilket jag gör och sätter den klockrent! Inga rivna konor och en jämn hastighet i hela banan.
Då undrar han vilken växel jag hade och sa att jag först hade i trean och sen vid vändningen växlade jag ner till tvåan och sen fortsatte på tvåan in i "mål".
Han säger sedan att vi ska gå vidare till 70-bromsning (inga problem) och 90-bromsning (inte heller några problem).
Sen vill ha GÅ TILLBAKA till högfartsbanan för han sa att man måste upp i treans växel på tillbakavägen...
Testar igen, blir väl kanske inte den smidigaste växlingen men jag tar mig runt banan utan att välta koner.
Då säger han att jag inte får göra vidare för att jag har ett "oflyt i växlingarna" och att jag måste upp i treans växel på tillbakavägen. Därför kuggade han mig!
Alltså?! Är det verkligen så viktigt att köra i treans växel på tillbakavägen av högfartsbanan eller hade snubben en dålig dag?
Jag klarade ju trots allt banan, är inte det det viktigaste?
Och i och med att allt annat gick klockrent känns det ju extra surt.. Man hör ju om folk som gör bra mycket större missar och ändå tar sitt körkort.
(Kan vara jag som är extra bitter också, men men, bara att bryta ihop och komma igen.. Ny uppkörning bokad om några veckor...)
Säkerhetskontrollen - klockren
Lågfart - klockren, satte inte ner foten en enda gång och allt flöt på bra.
Högfarten - River en kona på tillbakavägen och tänker "FAN!!", men han säger bara "se det som ett uppvärmningsvarv. Testa igen". Vilket jag gör och sätter den klockrent! Inga rivna konor och en jämn hastighet i hela banan.
Då undrar han vilken växel jag hade och sa att jag först hade i trean och sen vid vändningen växlade jag ner till tvåan och sen fortsatte på tvåan in i "mål".
Han säger sedan att vi ska gå vidare till 70-bromsning (inga problem) och 90-bromsning (inte heller några problem).
Sen vill ha GÅ TILLBAKA till högfartsbanan för han sa att man måste upp i treans växel på tillbakavägen...
Testar igen, blir väl kanske inte den smidigaste växlingen men jag tar mig runt banan utan att välta koner.
Då säger han att jag inte får göra vidare för att jag har ett "oflyt i växlingarna" och att jag måste upp i treans växel på tillbakavägen. Därför kuggade han mig!
Alltså?! Är det verkligen så viktigt att köra i treans växel på tillbakavägen av högfartsbanan eller hade snubben en dålig dag?
Jag klarade ju trots allt banan, är inte det det viktigaste?
Och i och med att allt annat gick klockrent känns det ju extra surt.. Man hör ju om folk som gör bra mycket större missar och ändå tar sitt körkort.
(Kan vara jag som är extra bitter också, men men, bara att bryta ihop och komma igen.. Ny uppkörning bokad om några veckor...)