Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Street skrev:
HUMM.. Detta är det fränaste jag har hört om sedan jag såg Supramannen dra en Retta både från stillstående och med rullstart..

Hmm rättning Supran kom ju efter ända upp till ca 260 då R1:an började tappa lite, men det säger sig självt att bilen klipper hojen i högre farter.

Har filmen om nån vill lägga upp :tummenupp

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Robban_C skrev:
Nej. Det är EFFEKT som behövs. Vridmoment (dvs det du kallar för "vrid") är en statisk enhet. Statiskt = stillastående. Dvs i begreppet "vridmoment" finns ingen hastighet involverad och därmed ingen effekt.
Effekt = vridmoment multiplicerat med varvtal (dvs hastighet). Det behövs alltså effekt för att åka fort.

Har du rätt i! formulerade mig fel där!

Simp skrev:
Mäktig volvo.. Finns det mer info om denna någonstans?

Inte på nätet, ägaren är inte mycket för internet.. Den är med i tidningen bilsport nr 25 2003.

då var den gatreggad o besiktad. nu är den på gång igen fast mer radikal för racing.

jag kan svara på det mesta om den om du undrar något?

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
Tja, jag tror att det var en polare till mig ska fråga honom vid tillfälle, & hör vad han säger om racet... :hihi

Last edited by a moderator:

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
SL55:an är en dröm! För övrigt dom som vill förverkliga sin dröm. Så har dom en SL55 -02a med drygt 1000 mil på mätaren på Mercedes i Uppsala. Kostade drygt 800t. =) Tyckte jag var bra pris för en sån bil. Bara och slå till med dom låga räntorna!

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Har haft förmånen att testa SL600 med V12:a trimmad av Brabus :D

650hk och vrid över 1000nm. Gick nästan som en motorcykel mellan 0-200 och betydligt bättre däröver. Skall tydligen köra ifrån det mesta rakt fram iaf. Accen från 100 till 200 var fan helt sjuk! Riktigt bra väghållnign hade den också. Kändes som bilen bara gick bättre ju hårdare man pressade den. Helt sjukt :banana

V12:an lät väldigt mjukt och fint på låga varv, men vrålade fram sin kraft vid kraftiga accelerationer. Man satt bara och rös av det trevliga ljudet :Bugar

Kul att läsa om racet, men ta det försiktigt, både du och alla andra där ute på vägarna. Tycker man läser om olyckor var och varannan dag numera :(

/Erik

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
smacker skrev:
Ta ett kneg på en bilfirma så har man alltid illgång till balla bilar! :)
Körde ifrån 2 st hojjar med en Golf för 2 veckor sen... Bla en Hornet 600. Ingen värstinghoj men ändå förnedrande för polarna! Sträckan innefattade allt från motorväg till mindre kurvig landsväg.

Dags att säga till polaren att lära sig köra hoj?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
klockren story mer sånt! är så förbannat trött på all moral på detta forum!

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Fan vilket kul race det måste varit!
Tror nog killen blev rätt förvånad där.
Vassa bilar kan dra hojar rakt fram, särskilt i högre farter. Jag har en måttligt trimmad Cosworth med en bit över 300kusar, drog mot en zx6.a från 120, då stack han som ett skott, men redan vid 150 gick det jämnt, vid 170 var jag nästan ikapp.

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag måste bara tillägga att jag körde ifrån en yamaha r1 03 med min nissan primera förra veckan, 3 andra satt med i bilen så min bil gjorde knappt 200.Vi åkte på en väg mot hedemora där jag brukar ligga runt 270, det svänger ytterst lite så det är inga konstigheter att ligga på lite där.Men han på rettan var både feg och inte så duktig,,,han låg strax bakom och var på väg att köra om nån gång men vågade inte.Det är alltid mycket lättare att gasa ur en bil som är snabb än en motorcykel pga flera anledningar.Jag vill inte försvara kawwan för att jag har en sån, men det är en jävla skillnad på den o mercan i alla fall, så tyvärr så var det ingen vidare duktig förare på kawwan så det är kul att du fick köra mot en sån.Om vi utgår från original så är kawwan 1,5 sekunder snabbare upp till 100 vilket är ganska mycket, hela 6 sekunder snabbare upp till 200!! vilket är grymt mycket och 9 sekunder snabbare upp till 270 vilket märks rejält, så tyvärr så hade det knappast gått lika bra om det satt en förare som verkligen kunde gasa.Som sagt så körde jag ifrån en r1 med en bil som gör lite drygt 210.Allt handlar bara om föraren på motorcykel,även om det bara går rakt på.med bil är det bara att sitta o gasa o se glad ut, inte så svårt, alla kan det.

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
:tummenupp [ :banana :D :tummenupp :lol :rock :yoparty :Rockbanan :klappar :pannkyss Tycker dom här smiliesarna passar mycke bättre faktiskt, detta är ett sporthojs forum och sporthojar byggdes för att rejsa med, härlig tråd!!

KjellF[/QUOTE]

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
John skrev:
Ska bilen köras på Tullinge någonting i år?

Kan bli så om allt lirar.. den är under ihopsättning nu, mycket nytt o mycket oprövat... men killen har en magisk förmåga att få saker att lira..

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
ozto skrev:
klockren story mer sånt! är så förbannat trött på all moral på detta forum!

Jag håller med, är ni sura för att en bil drog en sporthoj?? Här i Halmstad går det förövrigt rykten om en Nissan Skyline som drog en Retta, han låg tydligen bakom o tutade att han skulle flytta sig i 270km/h hade man blivit förvånad som Rettaförare i det läget?

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
R-1000 skrev:
Som sagt så körde jag ifrån en r1 med en bil som gör lite drygt 210.Allt handlar bara om föraren på motorcykel,även om det bara går rakt på.med bil är det bara att sitta o gasa o se glad ut, inte så svårt, alla kan det.

man borde väl snarare sitta rätt spänd i en nissan primera i den farten :rolleyes:

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
kjellf skrev:
Jag vill definitivt inte räkna mig som en moralpredikant. Jag har ett läderställ och har kört sporthoj i många år. Jag har nu en R1200GS och med den kör jag ifrån många sporthojar. Men när jag läser artikeln förundras jag över att vi inte har fler dödade mc-förare per år än vi faktiskt har. Du skriver själv att ni körde om en taxi, ni hade INTE en motorväg för er själva.

Fortsätter du och andra i den stil du har slagit in på och vi får vi snart ett förbud för sporthojar och sportbilar.

Det finns många smilies som passar för tråden och racet:
:kocko :huvet :fatta! :crash :tummenner :finger :kulspruta :machinegu

KjellF

Men snälla... Vi har hört detta om & om & om & om & om & om & om & om igen...
Killen bad specifikt om att "vissa" typer av personer skulle låta bli o kommentera tråden. Låt bli då! Vi har hört allt det här gnället förut!

Sälj BMW'n o köp en riktig hoj :hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...