Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nicko@K.A.P skrev:
Men snälla... Vi har hört detta om & om & om & om & om & om & om & om igen...

Det finns även en annan kategori trådar som kommer upp om och om igen. De är ofta följden av

1. Litet könsorgan
2. Hög fart
3. Inslag av kwistfiq

Personligen tycker jag den sortens trådar är jobbigare än folk som påpekar rena självklarheter.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
No1 skrev:
Det finns faktiskt en enkel lösning på detta problem om det nu är ett problem och det är att helt enkelt avstå i från att läsa dem... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Nu menade jag då den kategorin när nån stackars jävel har kört ut i spenaten för att man kört över sin förmåga när man skall gasa som kompisarna. Om jag läser de trådarna eller inte hindrar inte att det är någon som är skadad. Eller död.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
PeP skrev:
Jag håller med, är ni sura för att en bil drog en sporthoj?? Här i Halmstad går det förövrigt rykten om en Nissan Skyline som drog en Retta, han låg tydligen bakom o tutade att han skulle flytta sig i 270km/h hade man blivit förvånad som Rettaförare i det läget?
Haha lite förvånad hade man nog blivit :)

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Den e blå
ozto skrev:
klockren story mer sånt! är så förbannat trött på all moral på detta forum!

Både jag och nej. Lite moral är bra i lagom dos. Men detta är ju bara grymt!
Klart man måste få leka lite, men i landet lagom anses det fult. Inget att bry sig om.

//jag

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
PeP skrev:
Jag håller med, är ni sura för att en bil drog en sporthoj?? Här i Halmstad går det förövrigt rykten om en Nissan Skyline som drog en Retta, han låg tydligen bakom o tutade att han skulle flytta sig i 270km/h hade man blivit förvånad som Rettaförare i det läget?
I det läget är det ju en ära att bli omkörd.
Kika på denna filmen.. hehe.
http://sporthoj.years2.com/youthinkyourfast.wmv

No1 skrev:
Ni som gillar tester mellan yber snabba bilar & mc kommer INTE att bli missnöjda om ni ser kommande "TWILIGHTZONE, beyond reality" då Jocke som har Europas vassaste Supra (1000hk+, och det UTAN lustgasen :3freak ) mfl skall göra ALLT för att förnedra sporthojar på alla sätt!!! :va

..snälla, kan inte jag få ett förhandsexemplar..? :) :Bugar

Last edited:

IronMike

Guest
No1 skrev:
Det finns faktiskt en enkel lösning på detta problem om det nu är ett problem och det är att helt enkelt avstå i från att läsa dem... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
Word :tummenupp

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
En av dom vackraste bilarna som har gjorts.
Låter som ett inte alls otrevligt race. :tummenupp

IronMike

Guest
Swedie skrev:
IronMike, stå på dig. Det är så att vissa bilar helt enkelt kan dra hojar. :tummenupp
Hehe :hihi .. anade lite debbat ang hoj vs bil, men att de skulle bli ett jäkla liv i tråden va inte med mening, ville ju bara dela med mig av en kul händelse, som sällan händer mit inatten påväg hem från stan =)

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
No1 skrev:
Ni som gillar tester mellan yber snabba bilar & mc kommer INTE att bli missnöjda om ni ser kommande "TWILIGHTZONE, beyond reality" då Jocke som har Europas vassaste Supra (1000hk+, och det UTAN lustgasen :3freak ) mfl skall göra ALLT för att förnedra sporthojar på alla sätt!!! :va

Det kommer att filmas ur många sköna vinklar mm för att tillfredställa allas behov, inkl alla överdrivna moral tanter... :hihi

Patrik,
SWT Racing...

Jag har hört rykten om att du kommer förnedra den supran med en hayabusa med 550bhp + :hihi e det sant? :tungan

P-Zero

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Street Triple R -14
No1 skrev:

Patrik,
SWT Racing...

Jocke menghis supra? :O

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
No1 skrev:

Det kommer att filmas ur många sköna vinklar mm för att tillfredställa allas behov, inkl alla överdrivna moral tanter... :hihi

Patrik,
SWT Racing...

:drool :drool

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Trodde Merca var elektrostoppade vid 250km .. Eller snarare vet att dom är det... Sen är det ju inte så konstgit att du drar en hoj med en sån bil heller isf .. man är ju lite mindre skyddad å det blåser å skakar rätt mkt mer på hoj... sen gör den inte 330km ( om det nu stämmer då?)

mvh Mar

IronMike skrev:
Den är inte så vråltrimmad, org strax över 500 hk. Det ger ju mer på en hoj procentuellt att bara byta till helsystem =) .. japp, va natt, å bara vi på vägen, kändes ganska riskfritt men jag tror ändå han gav allt han kunde. Återstår att se om han hänger här å kan ge en kommentar :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Har inget att invända, jag har skrivit hur många ggr som helst att över 200 räcker inte effekten till och luftmotståndet blir för högt på en sådan hoj.

Det behövs nåt mer strömlinjeformat och med lite mer kubik för att det ska bli nåt åka av i de farterna.

I övrigt till ovan fråga, en AMG merca är en förädlad bil helt enkelt, den saknar förstås fartspärren och går uppåt 320 iaf.

Last edited:

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
haha! Hur smart e du då??? .. vad var en sporthoj på 80talet om man jämför med dagen vidunder som går i över 300km å över 1hk/kg .. Det säger väl sig själv att det i dagsläget finns fler incitament för att ta sporthojarna från våra vägar än vad det fanns på 80talet ... Eller?

:fatta!

//Mar

No1 skrev:
Inte ofta jag säger detta men snälla ta en valium eller ngt då det körts liknande sk "race" på gatan sedan jag första gången satt på en motorcykel i slutet av -70 talet & jag själv började köra -84 och inte fasiken har det än så länge förbjudits några sporthojar el liknande... :va

Näe, till er all hypokondriker & totala moral tanter mm, lugna ner er ett par snäpp då jorden inte kommer att gå under fortsättningsvis vid varje nyår till trotts att många skriker ut att så skall ske likt ni själva gör vad beträffar sporthojar...

Mina 5 cent i en totalt meningslös diskustion som tyvärr alltid uppstår när någon skriver något om fart & spänning...

Patrik,
SWT Racing...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Slappa skrev:
Hmm rättning Supran kom ju efter ända upp till ca 260 då R1:an började tappa lite, men det säger sig självt att bilen klipper hojen i högre farter.

Har filmen om nån vill lägga upp :tummenupp
Tja jag såg det jag med, visst var hojen lite före upåt 220 eller vad de sa efteråt, men det var en gammal R1a och vad jag förstår fins det ännu värre supror idag än vad den var då.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mar skrev:
... sen gör den inte 330km ( om det nu stämmer då?)
En ZX-10R gör ungefär 285-290 ärligt så om taxikillen körde 330 på mätaren så är ju hojen chanslös. Svängde det lite så är det ännu mer till bilens fördel.

Mar skrev:
haha! Hur smart e du då??? .. vad var en sporthoj på 80talet om man jämför med dagen vidunder som går i över 300km å över 1hk/kg .. Det säger väl sig själv att det i dagsläget finns fler incitament för att ta sporthojarna från våra vägar än vad det fanns på 80talet ... Eller?
Skillnaden var lika stor mellan bilar och hojar då som nu. Har du glömt att bilarna hade fyra växlar och gjorde typ 160?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ninjaboy skrev:
En ZX-10R gör ungefär 285-290 ärligt så om taxikillen körde 330 på mätaren så är ju hojen chanslös. Svängde det lite så är det ännu mer till bilens fördel.
Vet inte om jag håller med om att hojen är chanslös om det skulle svängt en del, en sån där merca väger runt 2 ton.

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
IronMike skrev:
Men vafan va alla ska köra ironi,. De va en kul grej, hade ni låtit bli att gasa? Hur många gånger i sitt liv får man chansen att ha motorvägen för sig själv med en värdig combatant och fri lejd i farter över 300..

När t ex kay postat trådar om hur han förnedrat ferraris ere helt lugnt. Varför kan de inte va lika intressant fast tvärtom ? Ok, visserligen sporthoj-forum, men wtf, höga farter är alltid kul =)
Kul grej, visst. Men se till att inga fler hamnar i statistiken. Kör fort och förnedrande gör man på bana. Det racet jag refererade till skedde på Lunda flygfält utanför Gimo. det är på sådana platser som sånt här skall ske.
Moral eller inte, men så är det. Visst OK nått rödljusrace har man väl gjort, men efter vurpa så har jag fått det förståndet att låta bli och gasa på mindre lämpliga ställen, som allmän väg.

Glad midsommar på er ALLA! :fyllisar Och låt hojen stå i morgon. :squid

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Silwer skrev:
Vet inte om jag håller med om att hojen är chanslös om det skulle svängt en del, en sån där merca väger runt 2 ton.
I de farterna (250+) är hojen en projektil som man hänger fast vid, att ändra riktning är inte direkt lätt p g a gyrokrafterna.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
TRON skrev:
Hmm gör just det och det skulle ändå inte räcka till en AMG och en Mille...
sen är det väl inge billigt boende ute åt det hållet heller...

Önskar att jag oxå kunde snyta pengar ur näsan.
Man skulle valt byggsvängen istället...
Är du Avis eller? tycker ja känner hur det luktar avundsjuka lång väg.....

Ryck upp dig grabben och lev livet istället för att gnälla på folk som har pengar

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept