Kvällens stora händelse - SH Poker eller "Vuxna män gör saker tillsammans"

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Spännande... Är det vinnaren som tar allt eller?

Nej, det är enligt den vedertagna spelplanen på Svenska Spel. Beroende på hur många vi blir fördelas prispengarna till typ 4-5 personer..

Fördelningen ser ut som nedan...(det är alltså % av totalpotten)

- Antal spelare
Plats 15-20 | 21-45
-----------------
1. 48,00 | 40,00
2. 24,00 | 24,00
3. 16,00 | 16,00
4. 12,00 | 12,00
5. --,-- | 8,00

Last edited:

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Fakk! Kom på att jag inte litar på mig själv så jag har en såndär spelspärr på 50 kr/dag. Antar att det är kört då. Ska höra med en vän om jag kan låna hans konto isf...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fakk! Kom på att jag inte litar på mig själv så jag har en såndär spelspärr på 50 kr/dag. Antar att det är kört då. Ska höra med en vän om jag kan låna hans konto isf...

Kan man inte ändra sin nivå så länge du inte kommit upp i gränsen för dagen ännu? Man måste väl kunna uppa sitt spelande om man spelar på högre levels eller om man börjar tjäna mer flis?

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Det är ingen dum idé! Nog för att vår turre är lite för liten men man kan ju alltid fråga. Även om vi inte är så många åt gången så kanske de kan lägga till något med tanke på att vi kör relativt regelbundet....

Anledningen till att vi valt Svenska Spel är för att det är "neutral mark" och slippa diskussioner om "reklam" eller att någon tjänar på turrarna.. det är som vi säger, av SH:are för SH:ure och helt utan baktankar...

Däremot kan vi ju för den del maila dem och se om de kan sponsa med något litet. :)

Do it! Dock har ju SS pga att de är statliga, tuffare restriktioner med att kunna sponsra turneringar så hoppas inte på något där.

Men en turnering med 20 pers är definitivt av intresse för en pokersajt. Att få in 20 nya spelare till det lilla priset att lägga till en SH tröja skulle varenda pokersajt tacka ja till. Trust me on that one!

Reklam för nån sajt eller inte är whatever säger jag. Lovar att fler skulle vilja vara med om en SH tröja ligger i potten :tummenupp

Nu har jag dock gjort min tid som arrangör av pokerevents men kan ju alltid komma med idéer :)

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
För tillfället ser det ut som att jag inte kan närvara, skicka ut pass ändå ifall att.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag försöker skicka ut till anmälda men ibland glömms det bort så har man inte fått lösenordet är det bra att påminna via ett PM eller i ett inlägg i tråden.... men nhu har du iaf fått lösenordet. :)

Skit oxå, glömde att det var werzion vi skulle mobba idag... sorry, my bad! :mad:

Jag fick så många så jag vet inte vilket jag ska välja :gnissla

БОБАН;3926511 skrev:
Hur fungerar det där är det flera bord man sitter runt?

10 pers vid varje bord.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
БОБАН;3926511 skrev:
Hur fungerar det där är det flera bord man sitter runt?

Borden rymmer 10 men sajten balanserar borden hela tiden så om man t.ex är 21 så hamnar det 7 vid varje bord... sedan flyttas spelare mellan bord för att hålla borden balanserade men allt sånt sköts automagiskt så man behöver inte tänka...

Tips för kvällen som jag vet att många frågat om är att man kan öppna och vara åskådare vid alla bord i turneringen.

Ute i turnerings-lobbyn finns borden att klicka på så ser man vilka spelare som sitter var.. ser man bästa polaren eller hatobjektet vid något annat bord kan man klicka på knappen "gå till bord" så kan man följa spelet vid det bordet som åskådare och man kan även delta i chatten.

Jag fick så många så jag vet inte vilket jag ska välja :gnissla.

Ta det åttonde! :mattias

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Borden rymmer 10 men sajten balanserar borden hela tiden så om man t.ex är 21 så hamnar det 7 vid varje bord... sedan flyttas spelare mellan bord för att hålla borden balanserade men allt sånt sköts automagiskt så man behöver inte tänka...

Tips för kvällen som jag vet att många frågat om är att man kan öppna och vara åskådare vid alla bord i turneringen.

Ute i turnerings-lobbyn finns borden att klicka på så ser man vilka spelare som sitter var.. ser man bästa polaren eller hatobjektet vid något annat bord kan man klicka på knappen "gå till bord" så kan man följa spelet vid det bordet som åskådare och man kan även delta i chatten.

Ta det åttonde! :mattias

Gäller det om man inte är reggad på SS?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jamen skicka hit ett pass då så ska jag försöka att komma längre denna gång....=)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag måste natta lillkorven så jag är eventuellt inte tillbaka föränn det hela dragit igång.

PM:a någon av spelarna på listan för lösenord om Dark_messenger är frånvarande...

Pm:a förslagsvis Werzion, Newstead eller Liquid_Shadow eftersom de är rätt bra på att vara närvarande!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...