Kvinnliga-motorcykelåkande-programledare sökes till en dokumentär roadmovie för SVT

Roadrunner AB

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Ducati
Är du kvinna i åldern 25-45 år och älskar hoj-livet? Är du framåt och har skinn på näsan, gillar att ta för dig och att uppleva nya saker? Är ni möjligen ett gäng tjejer som brukar åka hoj tillsammans? Men framförallt, känner du att just du/ni skulle klara av och tycka om att programleda ett TV-program?

Tycker du att just du eller ditt kompisgäng känns intressant eller känner du någon du gärna vill se på TV, tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer.

Kan möjligen du eller ditt kompisgäng vara de vi söker för denna TV-produktion av en dokumentär roadmovie som ska spelas in runt om i Sverige för SVT sommaren 2014?

Skicka då en kortfattad beskrivning om dig själv eller ditt kvinnliga kompisgäng:

- Namn och kontaktuppgifter
- Vart du bor, ålder och vad du arbetar med
- En bild, eller gärna fler, är bra
- Varför just du/ni vill programleda och genomföra denna roadmovie/dokumentär om MC-livet

Skicka din/er ansökan till mattias.melin@roadrunner.se

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Borde ju finnas någon i Pink Ladies som passar in om inte annat?

Kneedrag

Guest
Min röst går till http://www.tjejligan.eu/

Finns tjejligan i Göteborg. Tror det var en kort klipp om dem på tv för ett bra tag sen.
Verkar vara ett gött gäng som verkligen kan förmedla känslan med att åka hoj och gemenskap på ett fint trevligt vis.
Olika åldrar och hojar och så där goa och skojiga som bara göteborgare kan vara.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
app app app!! hur gick det nu med genustänket och jämlikheten! :gnissla Vi män duger vi med som programledare!

// krEnkt

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600RR
Låter som en kul programidé (oavsett om det är kvinnor eller män). Jag tar med mig detta till FB.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vem vill kolla på göteborgare? :rofl

Vem vill kolla på ett mc-program om sminkpauser och skvaller?

Skämt åsido ALLA roadmovies fångar mitt intresse speciellt i mitt eget land med hojar. Förväntar mig mängder med tips på fina ställen att besöka och fina vägar att köra :tummenupp

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Om jag tar på mig en peruk o kör hälfte så bra som jag brukar så borde jag ju kunna få det ;)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Även om ett intresse är dominerat av antingen män eller kvinnor är inte det samma sak som att det inte skulle var kul att få ett program eller liknande vinklat från minoritetens sida.

Oftast finns det ju många program ur majoritetens synvinkel.

Det ena utesluter helt enkelt inte det andra.

Har aldrig förstått varför något skulle vara sämre om det var mans- eller kvinnodominerat. Män och kvinnor har generellt olika intressen, det är inget konstigt med det.

Naccache

Medlem
Gick med
24 Oct 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Oftast finns det ju många program ur majoritetens synvinkel.

Hade så varit fallet - då hade jag hållit med dig. Men nu finns det inte så värst många motorcykelprogram på SVT, än färre som är riktade mot män.

Hade du inte hellre sett att SVT med våra pengar (och i sitt Public Service-syfte) gör ett program riktat åt alla motorcykelförare? Hade inte det varit mer rättvist?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Visst hade jag det, men det är jag och jag är inte för könskvotering heller. Jag har också lärt mig genom åren att jag sällan har samma åsikt som den stora massan.

Hade så varit fallet - då hade jag hållit med dig. Men nu finns det inte så värst många motorcykelprogram på SVT, än färre som är riktade mot män.

Hade du inte hellre sett att SVT med våra pengar (och i sitt Public Service-syfte) gör ett program riktat åt alla motorcykelförare? Hade inte det varit mer rättvist?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha