Kvinnliga-motorcykelåkande-programledare sökes till en dokumentär roadmovie för SVT

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vore det inte mer intressant att starta serien "Ensam motorcyklist söker..." eller "Knutte söker partner"? Låt ett gäng singlar med hoj köra landet runt och se om det leder till kärlek och en gemensam resa genom livet.

(Kom ihåg var ni hörde det först!)

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vore det inte mer intressant att starta serien "Ensam motorcyklist söker..." eller "Knutte söker partner"? Låt ett gäng singlar med hoj köra landet runt och se om det leder till kärlek och en gemensam resa genom livet.

(Kom ihåg var ni hörde det först!)

Desperat? ;-)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Skoj på hoj.
Kul på hjul.
Spätta med REtta.
Sugen på slangen.
Bikers with needs.
Hojåkare lär sig ligga och skrapa knäna - i kurvorna.

Och nej, jag är inte desperat. Jag ser hellre på mixade program än program som genusvinklas.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Varför är det så provocerande att dom söker en kvinnlig programledare? Jag är övertygad om att det har gjorts, och kommer att göras ett eller annat program av,om och för män som handlar om motorcyklar ändå.

Vet inte vad dom har för programidé, men jag tycker att det hade varit ballt med lite historia, typ: http://www.cycleconnections.com/articledetail.asp?TypeID=8&ID=1866 &
http://www.firenationfkmcworld.com/BESSIE-STRINGFIELD.html

Finns många fler intressanta, men Google hatar mig :gnissla

bitter&twisted

Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jaså? Kan du nämna något?

Nä du har nog rätt, män är kraftigt underrepresenterade när det handlar om motorsport. Det är ju förjävligt! Ni borde gå ut och demonstrera mot detta förtryck!

Nåt program om män och motorcyklar har det nog visats på tv sen SVT/Radiotjänst började sända på 50-talet, troligtvis ytterligare något från 80-talet och framåt på någon av de reklamfinansierade kanalerna. Ring runt till SVT och de andra kanalerna om du är nyfiken vetja.

Naccache

Medlem
Gick med
24 Oct 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Nä du har nog rätt, män är kraftigt underrepresenterade när det handlar om motorsport. Det är ju förjävligt! Ni borde gå ut och demonstrera mot detta förtryck!

Nåt program om män och motorcyklar har det nog visats på tv sen SVT/Radiotjänst började sända på 50-talet, troligtvis ytterligare något från 80-talet och framåt på någon av de reklamfinansierade kanalerna. Ring runt till SVT och de andra kanalerna om du är nyfiken vetja.

Moget, min poäng ligger snarare i att det är alldeles för få sändningar om MC på SVT. Om man nu äntligen ska få tummen ur och göra det - varför genusvinkla? Varför inte bara sända ett jävligt bra program om motorcyklar?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Moget, min poäng ligger snarare i att det är alldeles för få sändningar om MC på SVT. Om man nu äntligen ska få tummen ur och göra det - varför genusvinkla? Varför inte bara sända ett jävligt bra program om motorcyklar?

Du hade alltså sett att de hellre sökte neutralt? Jag förstår inte om du är emot deras sökande efter kvinnliga programledare eller att de vill skapa ett MC-program med kvinnliga programledare.
Det är nog bra med ett MC-program med kvinnliga programledare för att locka fler kvinnor till att köra MC. Tror inte programmet sen lider på något sätt av att det sitter ett hål istället för pinne mellan benen.

bitter&twisted

Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Det kanske blir ett jävligt bra program om motorcyklar.
Hade du blivit lika upprörd om de sökte en manlig programledare? Hade någon blivit upprörd? Isåfall, vad för människor?
Det står ALLA fritt att söka, män som kvinnor. Men som man får du nog jobba extra hårt på att övertyga producenterna att du skulle passa minst lika bra, eller bättre än en kvinna för det här jobbet. Konstigare saker har hänt.

Det går ju även att kontakta SVT med sina synpunkter, om det är fler som tycker som du och som kontaktar SVT så finns det ju faktiskt en chans att få gehör.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad är tanken med det här programmet? Vad är det man ska göra? =)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Man kanske inte blir upprörd, men undrande.

Har de någon speciell tanke bakom det? Ska programmet rikta sig till kvinnor främst?
Det hade jag undrat om man specifikt sökt män också. Det behöver ju inte innebära att jag jagat upp mig med någon ordning.

Det kanske blir ett jävligt bra program om motorcyklar.
Hade du blivit lika upprörd om de sökte en manlig programledare? Hade någon blivit upprörd? Isåfall, vad för människor?
Det står ALLA fritt att söka, män som kvinnor. Men som man får du nog jobba extra hårt på att övertyga producenterna att du skulle passa minst lika bra, eller bättre än en kvinna för det här jobbet. Konstigare saker har hänt.

Det går ju även att kontakta SVT med sina synpunkter, om det är fler som tycker som du och som kontaktar SVT så finns det ju faktiskt en chans att få gehör.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kvinnor som kör motorcykel är män fångade i kvinnokroppar. Alltså är jämlikhetsdiskussionen helt överflödig.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha