"skinn på näsan" då måste det vara Dieseldoris här på SH...
Hon har dessvärre inte varit inloggad sen yngre juratiden.
"skinn på näsan" då måste det vara Dieseldoris här på SH...
Vore det inte mer intressant att starta serien "Ensam motorcyklist söker..." eller "Knutte söker partner"? Låt ett gäng singlar med hoj köra landet runt och se om det leder till kärlek och en gemensam resa genom livet.
(Kom ihåg var ni hörde det först!)
Jag är övertygad om att det har gjorts(...)ett eller annat program av,om och för män som handlar om motorcyklar ändå.
Och nej, jag är inte desperat. Jag ser hellre på mixade program än program som genusvinklas.
Jaså? Kan du nämna något?
Nä du har nog rätt, män är kraftigt underrepresenterade när det handlar om motorsport. Det är ju förjävligt! Ni borde gå ut och demonstrera mot detta förtryck!
Nåt program om män och motorcyklar har det nog visats på tv sen SVT/Radiotjänst började sända på 50-talet, troligtvis ytterligare något från 80-talet och framåt på någon av de reklamfinansierade kanalerna. Ring runt till SVT och de andra kanalerna om du är nyfiken vetja.
Jag ser hellre ett program med kvinnlig programledare.
Moget, min poäng ligger snarare i att det är alldeles för få sändningar om MC på SVT. Om man nu äntligen ska få tummen ur och göra det - varför genusvinkla? Varför inte bara sända ett jävligt bra program om motorcyklar?
Moget, min poäng ligger snarare i att det är alldeles för få sändningar om MC på SVT. Om man nu äntligen ska få tummen ur och göra det - varför genusvinkla? Varför inte bara sända ett jävligt bra program om motorcyklar?
Det kanske blir ett jävligt bra program om motorcyklar.
Hade du blivit lika upprörd om de sökte en manlig programledare? Hade någon blivit upprörd? Isåfall, vad för människor?
Det står ALLA fritt att söka, män som kvinnor. Men som man får du nog jobba extra hårt på att övertyga producenterna att du skulle passa minst lika bra, eller bättre än en kvinna för det här jobbet. Konstigare saker har hänt.
Det går ju även att kontakta SVT med sina synpunkter, om det är fler som tycker som du och som kontaktar SVT så finns det ju faktiskt en chans att få gehör.
Kvinnor som kör motorcykel är män fångade i kvinnokroppar. Alltså är jämlikhetsdiskussionen helt överflödig.
Kvinnor som kör motorcykel är män fångade i kvinnokroppar. Alltså är jämlikhetsdiskussionen helt överflödig.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|