Kvinnor kör bättre än höns

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
läste nånstans en gång i tiden om att män har mycket lättare för maskiner och logiskt tänkande, medans kvinns har lättare för sociala saker, färg och form osv.

stämmer nog ganska bra med tanke på styrningen med hjärnhalvor osv.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Man skull nog kunna hitta flertalet filmer med män som kör som sopor också om man bara vill.
Tror det handlar om intresse, vill man köra bra lär man sig det. :fakta

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Man skull nog kunna hitta flertalet filmer med män som kör som sopor också om man bara vill.
Tror det handlar om intresse, vill man köra bra lär man sig det. :fakta

Men har INGEN intresse??

Tjejer har dålig reaktionsförmåga och kass motorik, det spelar nog med i bilden lite

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu behöver vi inte dra alla flickor över en och samma kam.
Jag undrar många gånger hur folk får sitt körkort. Detta gäller både killar, tjejer, damer och gubbar.

Om nu alla tjejer har dålig reaktionsförmåga och kass motorik så skulle ingen av oss kunna köra bil eller hoj.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
:klappar

Det är så rätt så Kvinnor kör bil bättre än höns. MEN det gör även männen även om det är svårt att tro ibland.

Det är nämligen rätt omöjligt för en höna att köra bil. Måste ha med vingarna och dom korta benen att göra :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag kan hålla med om att det finns väldigt många av det kvinnliga könet som kör som krattor, jag har själv flera tjejkompisar som jag vägrar åka bil med, för de är livsfarliga.
Men jag vet också en hel del killar som kör precis lika dåligt. Så överlag kör tjejer sämre, men det är fel att dra alla över en kam. Alla killar kör definitivt inte bra, även om de gärna vill tro det....!

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Var det inte i Schweiz man kom fram till att fulla män körde bättre än nyktra kvinnor?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kvinnor orsakar mer småskador och parkeringsbucklor än män (det kan ju bero på att dom flesta män tror att den är längre än vad den verkligen är..)

Män totalskrotar fler bilar.

Allt enligt en försäkringsutredare jag pratade med.

Tyvärr så kostar småskadorna enorma pengar nuförtiden, förr i världen när bilarna hade kromade stötfångare så blev det ofta inte några skador, nuförtiden när man måste byta stötfångarhölje och lacka om halva bilen så är dom skadorna enormt dyra.

En annan grej kvinnor är kassa på är att öppna bildörrar, fick jag en tia för varje dörruppslag i bilen brevid som jag bevittnade skulle jag säga upp mitt heltidsjobb och ställa mig på ICA Maxi parkeringen....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nog finns det könsrelaterade skillnader i både hjärnan/intellektets funktion som i den fysiska konstitutionen.
Men: Jag tror inte skillnaden är större än att överlappet är tar ut skillnaden i praktiken.
Skulle tro att man får testa sisådär tusen förare av respektive kön, sortera bort de bästa och sämsta (undantaget) för att få fram relevant fakta.
Då tror jag att körskickligheten i genomsnitt skulle ligga något högre i den manliga gruppen.
Om man ser till kontroll, manöverbarhet, och beteende i paniksituationer.
Går man i stället efter hänsyn, respekt för lagar och regler och liknande så tar nog cheyorna hem spelet!
Resultat?
Inte sämre - annorlunda.

Det var väl ett skojigt svar på ett förmenat humoristiskt/provokativt inlägg...

Kia

Guest
Jag har iaf inte blivit attackerad av en brevlåda som en man jag känner har blivit. :D :yoparty

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det finns många olika typer som kör lite annorlunda.
Tjejer överlag är väl lite försiktigare än killar. Så många kör lite för långsamt kan jag uppleva.

Sen finns det folk som pratar i mobiltelefon som kör i 80km/h på påfarten till motorvägen. Beklagligt, de blir ju en fara för övriga trafikanter.

Roligt med folk som ligger i 80km/h på 90 väg. Sen när det övergår till 70km/h så är foten fastklistrad på gasen och de bibehåller hastigheten.

Värst av allt är alla som kör med dimljus i dagsljus. Gud bevare mig väl, varför?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Nog finns det könsrelaterade skillnader i både hjärnan/intellektets funktion som i den fysiska konstitutionen.
Men: Jag tror inte skillnaden är större än att överlappet är tar ut skillnaden i praktiken.
Skulle tro att man får testa sisådär tusen förare av respektive kön, sortera bort de bästa och sämsta (undantaget) för att få fram relevant fakta.
Då tror jag att körskickligheten i genomsnitt skulle ligga något högre i den manliga gruppen.
Om man ser till kontroll, manöverbarhet, och beteende i paniksituationer.
Går man i stället efter hänsyn, respekt för lagar och regler och liknande så tar nog cheyorna hem spelet!
Resultat?
Inte sämre - annorlunda.

Det var väl ett skojigt svar på ett förmenat humoristiskt/provokativt inlägg...

Eller så konstaterar man att cheyor är allmänt sämmre, tar en kopp kaffe och gör kväller. :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Indeed att det finns män som kör taskigt men gångerna jag tvingat nödbromsa har det varit en kvinna vid ratten i andra bilen

Blev påkörd av en kjerring förra veckan när jag körde hem från olycksplatsen fick jag panikbromsa för en annan kjerring som vände utan att titta :tummenupp Fan att man har den där bromsreflexen då

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Tror som en annan skribent att det inte egentligen går att säga med säkerhet att något kön kör sämre. Döremot kan man (ovetenskapligt) nog fastslå att körstilarna skiljer sig åt avsevärt, naturligtvis med undantag. En traditionellt dålig manlig förare kör ofta högt över sin förmåga, gör dumdristiga beslut, och har en marschfart ungefär så snabbt som bilen klarar av.
En traditionellt dålig kvinnlig förare anser i alla fall jag är osäkra, rädda, och tar därför irrationella beslut i trafiken. Jag håller med en annan skribent om att det ofta är cheyer bakom ratten när det händer något galet och man får panikbromsa, men å andra sidan, kanske tycker kvinnor detsamma, då vi kanske inte riktigt matchar körstilsmässigt. Senast i förrgår körde en skata (läs kvinna i 40-årsåldern) ut rakt framför mig på Sveavägen. När jag tutar, stannar till framför henne och psykglor, låtsas hon om som att hon inte ser mig.
Fördelen med kvinnors misstag är att dessa händer allt som oftast framför mig, medan nog min största skräck är när en adrenalinstinn Andreas, 18 år och två dagar, i sin nyinköpta BMW 325 blåser ikapp mig i 210, vinglar till och träffar mig bakifrån.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Två frågor:

Ytterst få tjejer kan fickparkera. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?

Ytterst få tjejer kan häva en sladd. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati