Kvinnor kör bättre än höns

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...

Värst av allt är alla som kör med dimljus i dagsljus. Gud bevare mig väl, varför?

Nu är jag inte förståndshandikappad så jag vet att du inte menar det. För det finns faktiskt saker som är värre om man tänker till lite.
Det är lagligt och det bländar absolut inte, vad är problemet mera än att det är nördigt? Har man ett trasigt halvljus är det såklart man kör på dimljusen så slipper snuten bråka med en.
Idioter som inte kan parkera höjer mitt blodtyck till farliga nivåer dock.

Två frågor:
Ytterst få tjejer kan fickparkera. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?
Ytterst få tjejer kan häva en sladd. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?
Ingår det verkligen i uppkörningsmomenten? Jag vet att man ska ha intyget från halkörningen för att få köra upp men det kuggar ingen på.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag kan hålla med om att det finns väldigt många av det kvinnliga könet som kör som krattor, jag har själv flera tjejkompisar som jag vägrar åka bil med, för de är livsfarliga.
Men jag vet också en hel del killar som kör precis lika dåligt. Så överlag kör tjejer sämre, men det är fel att dra alla över en kam. Alla killar kör definitivt inte bra, även om de gärna vill tro det....!

:klappar

(min sambo instämmer dessutom i detta)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Ingår det verkligen i uppkörningsmomenten? Jag vet att man ska ha intyget från halkörningen för att få köra upp men det kuggar ingen på.
Nej, men alla som har genomfört halkbaneutbildning vet hur det går till; "det var ju synd att inte Lisa lyckades häva sladden och istället gjorde en strike i konbanan (en strike med barnen vid busshållplatsen), men hon försökte iallafall. Godkänt."

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3215353 Nej, men alla som har genomfört halkbaneutbildning vet hur det går till; "det var ju synd att inte Lisa lyckades häva sladden och istället gjorde en strike i konbanan (en strike med barnen vid busshållplatsen), men hon försökte iallafall. Godkänt."
Precis. Tycker att halkkörningen som den är idag är helt värdelös. Vilken planta som hellst klarar av det.

Det är fan inga radiobilar på tivoli :mad:

3215355 På vitamininstitutet dårå? :rolleyes:
(bra försök iaf!! :tummenupp )
Jag fattar inte vad du menar, är jag korkad? :hihi

Men jag har för mig att jag lästa det någonstans, men det var kanske ploj bara? :confused:

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Det är lagligt och det bländar absolut inte, vad är problemet mera än att det är nördigt? Har man ett trasigt halvljus är det såklart man kör på dimljusen så slipper snuten bråka med en.

Såvitt jag minns ÄR DET inte LAGLIGT med dimljus på dagen.
SÄRSKILT inte ihop med halvljus - eftersom dimkljus är extraljus (i lagens mening) - och därmed ENDAST får lysa tillsammans med helljuset!
(jag vet - det är korkat, för man använder inte helljus i dima, men så är iaf lagen!)

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
NT, försök inte - berätta om du torkade dig eller inte efter din dump i skogen senast!

Vi är många som vill veta.

Dr.Bike

Guest
Jag fattar inte vad du menar, är jag korkad? :hihi

Men jag har för mig att jag lästa det någonstans, men det var kanske ploj bara? :confused:

Haha! :D Självklart är det sant... bara du har läst det nånstans så... :hihi

Vitamininstitutet i schweiz? Du har bommat det?
I alla garnier schamporeklamer osv?
Tillslut undrade Robban Aschberg om det verkligen existerade skickade dit folk för att leta, men INGEN hade ens hört talas om det! :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3215387 Haha! :D Självklart är det sant... bara du har läst det nånstans så... :hihi

Vitamininstitutet i schweiz? Du har bommat det?
I alla garnier schamporeklamer osv?
Tillslut undrade Robban Aschberg om det verkligen existerade skickade dit folk för att leta, men INGEN hade ens hört talas om det! :D
Hahah :hihi

Men jag tror på allt som står i Ab, ska jag inte göra det menar du!? :va

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den stora frågan i sammanhanget är fortfarande obesvarad:

Kan höns köra?

Var det inte i Schweiz man kom fram till att fulla män körde bättre än nyktra kvinnor?

Man sänkte promillegränsen till 0.5 och olyckorna ökade då drog man slutsatsen att den minskade friheten i form av striktare lagstiftning inte var motiverad och höjde åter gränsen till 0.8 promille....

Då var där någon som elakt sa att anledningen till den ökande mängden olyckor var att kvinnorna körde hem istället för de fulla männen....

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3215412 Den stora frågan i sammanhanget är fortfarande obesvarad:

Kan höns köra?

Man sänkte promillegränsen till 0.5 och olyckorna ökade då drog man slutsatsen att den minskade friheten i form av striktare lagstiftning inte var motiverad och höjde åter gränsen till 0.8 promille....

Då var där någon som elakt sa att anledningen till den ökande mängden olyckor var att kvinnorna körde hem istället för de fulla männen....
Ah, det var så det var ja.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu är jag inte förståndshandikappad så jag vet att du inte menar det. För det finns faktiskt saker som är värre om man tänker till lite.
Idioter som inte kan parkera höjer mitt blodtyck till farliga nivåer dock.

Nej jag överdrev lite. Finns många andra saker som är mycket värre.
Idioter som kör alkoholpåverkade, drogpåverkade etc etc

Minns inte hur många ljuskällor man får ha fram. Men att ha dimljus + halvljus är olaglisch. Jag tycker att det bländar bra, inte så mycket på dagen, men på kvällen är det väldigt irriterande.

Jag tycker det är spännande när folk inte kan parkera. De står snett och vint och ibland 1 mm från rutans linje på ena sidan :)

Jag har röd lack på min annars blåa bil, tack vare någon som smällt upp en bildörr.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3215337 Två frågor:

Ytterst få tjejer kan fickparkera. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?

Ytterst få tjejer kan häva en sladd. Hur kan Vägverkets inspektör godkänna då?
när jag gjorde halkan va det en som körde 500 meter med handbromen i och undra varför bilen va så seg, när hon skulle häva en sladd panikbromsa och slöptte ratten hon blev godkänd.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati