WOW. tror det är första gången någonsin jag sett en kvinna göra nått sånt där! I alla de 33 532 andra liknande filmer jag sett är det karlar som stått för en sån där bravad.
WOW. tror det är första gången någonsin jag sett en kvinna göra nått sånt där! I alla de 33 532 andra liknande filmer jag sett är det karlar som stått för en sån där bravad.
Jag har alltid sagt det!För jämställheten och husfridens skull så kontrar jag med kombinationen Ducati och begåvningsreserven....
http://www.youtube.com/watch?v=wgwVGs7RsWg
För jämställheten och husfridens skull så kontrar jag med kombinationen Ducati och begåvningsreserven....
http://www.youtube.com/watch?v=wgwVGs7RsWg
Tyvärr får jag erkänna att jag sett två personer göra ganska precis den grejen och, (här kommer det), båda var av honkön. Jag vet att det finns en tråd om det där med att det låser sig i hjärnan på ffa kvinnor(?) och de släpper helt enkelt inte gasen.
Dottern (9-10 år nånting då kanske) bara tokgasade när hon fått rull på fiddyn, hennes första försök. Hon har åkt men inte kört 2-hjuligt själv tidigare. Kommer dock till sina sinnen och frikopplar. Lättad släpper hon handtaget men frikopplar snabbt igen. Allt utan att släppa gasen och sen var jag framme och tryckte dödaren med tvåhandsgrepp beredd att dra kull henne om jag skulle missa och hon släpper igen. Hon hade då bara ett par meter till en träddunge med en bra vall framför som avstamp.
Den andra incidenten innefattar samma fordon fast med en vuxen människa vid rodret. Ungefär samma scenario men med tristare utgång. Ingen tendens till att frikoppla och gasen helt i botten. Inga skydd trots tjat från min sida; "Skulle ju bara prova lite". Där blev det wheelie, en obehaglig luftfärd och en hel del obehagliga sår.
Det här är två sansade personer utan något nämnvärt riskbeteende i övrigt.
Jag fattar men fattar ändå inte.
Att klassa det beteendet som kvinnligt är inget annat än korkat.
Jag har sett både killar och tjejer göra det och det är inget märkligt om man inte är van vid motorcyklar. Om hojen drar iväg ifrån dig så greppar du instinktivt hårdare om det du håller i, vilket råkar vara gasrullen på en hoj. Detta kallar jag "reptilhjärnebeteende" och är absolut inte relaterat till vilket kön personen har...
Att klassa det beteendet som kvinligt är inget annat än korkat.
Jag har sett både killar och tjejer göra det, och det är inget märkligt med om man inte är van vid motorcyklar. Om hojen drar iväg från dig så greppar du instinktivt hårdare om det du håller, vilket råkar vara gasrullen på en hoj, reptilhjärnebeteende och absolut inget rellaterat till någons kön...
Förlåt, fröken.
(...och för att inte du ska behöva uppleva nesan att bli utpekad som korkad har jag korrigerat citatet. Allt kunde jag inte med att rätta till då ändringarna möjligen skulle kunna inverka menligt på innehållet.)
Med skillnaden att de killar jag sett göra det faktiskt tar till sig tillsägelsen "Släpp gasen när det går för fort/blir otrevligt" och inte gör om resan en andra gång.
Å andra sidan tenderar killar att göra fler/mer spektakulärt dumma saker...
Du får en stjärna i kanten för dina sprkåliga kunskaper. Men du är fortsatt korkad om du seriöst tror på det du själv skrev, och låter bli att bemöta det med en så taskig skenmanöver som att rätta min svenska när jag är hög på smärtstllande...
Den där fördröjningen pungspark/smärta är fan inte rolig.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|