Kvinnor kan!

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att din avkomma inte blivit så smart är inget att skämmas för.
Skyll inte det på hela det kvinnliga släktet är du snäll.

Tyvärr får jag erkänna att jag sett två personer göra ganska precis den grejen och, (här kommer det), båda var av honkön. Jag vet att det finns en tråd om det där med att det låser sig i hjärnan på ffa kvinnor(?) och de släpper helt enkelt inte gasen.

Dottern (9-10 år nånting då kanske) bara tokgasade när hon fått rull på fiddyn, hennes första försök. Hon har åkt men inte kört 2-hjuligt själv tidigare. Kommer dock till sina sinnen och frikopplar. Lättad släpper hon handtaget men frikopplar snabbt igen. Allt utan att släppa gasen och sen var jag framme och tryckte dödaren med tvåhandsgrepp beredd att dra kull henne om jag skulle missa och hon släpper igen. Hon hade då bara ett par meter till en träddunge med en bra vall framför som avstamp.

Den andra incidenten innefattar samma fordon fast med en vuxen människa vid rodret. Ungefär samma scenario men med tristare utgång. Ingen tendens till att frikoppla och gasen helt i botten. Inga skydd trots tjat från min sida; "Skulle ju bara prova lite". Där blev det wheelie, en obehaglig luftfärd och en hel del obehagliga sår.

Det här är två sansade personer utan något nämnvärt riskbeteende i övrigt.

Jag fattar men fattar ändå inte.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Att din avkomma inte blivit så smart är inget att skämmas för.
Skyll inte det på hela det kvinnliga släktet är du snäll.

Vad har det med smarthet att göra? Det är just det som är så förvånande. Hon är the effin queen of multitasking så det är inte det. Motoriken är suverän, kroppskontroll, balans samma.

Jag påstår inte att män är bättre eller att kvinnor inte skulle kunna så det är bara att lägga ner. Det handlar om ett (1) sätt att reagera i en ny situation som gör mig konfunderad.

Du får kila iväg och känna dig kränkt eller påhoppad nån annanstans.

Nämnde jag att hon är en bra bit över genomsnittligt begåvad?

Inte så smart.:D Det går så fint.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag vet om en kvinna i medelåldern som gjorde något liknande på en cross för inte så länge sedan.

Hon har nog haft hojkortet och kört aktivt i 20år, kan ju vara en slump, vem vet.:glömdet

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Men satan vilket klipp det var i moppen! Skumma bromsar med!?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Inte lägga ord i min mun. Kränkt undviker jag.
Du generaliserar. Jag generaliserar.

Ska diskussionen vara seriös så tror jag att det i de flesta fall helt enkelt handlar om ovana.
De har inte fått använda motordrivna fordon och aldrig blivit instruerade i hur de ska användas korrekt.

Det är samma sak när folk är förundrade över att 13-åriga tjejer kan sortera tvätt och använda tvättmaskinen. Vad kan det bero på?

Din avkomma är säkert den smartaste av allt smart.

Vad har det med smarthet att göra? Det är just det som är så förvånande. Hon är the effin queen of multitasking så det är inte det. Motoriken är suverän, kroppskontroll, balans samma.

Jag påstår inte att män är bättre eller att kvinnor inte skulle kunna så det är bara att lägga ner. Det handlar om ett (1) sätt att reagera i en ny situation som gör mig konfunderad.

Du får kila iväg och känna dig kränkt eller påhoppad nån annanstans.

Nämnde jag att hon är en bra bit över genomsnittligt begåvad?

Inte så smart.:D Det går så fint.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inte lägga ord i min mun. Kränkt undviker jag.
Du generaliserar. Jag generaliserar.

Ska diskussionen vara seriös så tror jag att det i de flesta fall helt enkelt handlar om ovana.
De har inte fått använda motordrivna fordon och aldrig blivit instruerade i hur de ska användas korrekt.

Det är samma sak när folk är förundrade över att 13-åriga tjejer kan sortera tvätt och använda tvättmaskinen. Vad kan det bero på?

Din avkomma är säkert den smartaste av allt smart.

Schhhhh. Tyst nu lilla stumpan, några karlar håller på diskutera.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Själv gjorde man ju dom där tabbarna i 7 årsåldern på riktigt slöa skitmoppar när bara farsan såg på.. i efterhand tror jag att han kastade upp mig i sadeln för sitt eget nöjes skull, för han skrattade så gott när man vurpade..
Å andra sidan har jag dragit iväg med styrlåset i så sent som förra året, la mig platt på sidan!
När en skitsnygg tjej gick förbi.. Stoltheten tog värsta smällen, var fan helt pionröd i ansiktet när hon frågade hur det gick :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Själv gjorde man ju dom där tabbarna i 7 årsåldern på riktigt slöa skitmoppar när bara farsan såg på.. i efterhand tror jag att han kastade upp mig i sadeln för sitt eget nöjes skull, för han skrattade så gott när man vurpade..
Å andra sidan har jag dragit iväg med styrlåset i så sent som förra året, la mig platt på sidan!
När en skitsnygg tjej gick förbi.. Stoltheten tog värsta smällen, var fan helt pionröd i ansiktet när hon frågade hur det gick :D
"Ojdå, jag föll visst för dig"?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Att skämmas är värsta slöseriet med energi man kan ha till så mycket roligare saker :)

2 brutna revben sen veckan innan.. och det var så jävla pinsamt att jag knappt fick fram ett ljud :) nån don juan blir jag aldrig..

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att skämmas är värsta slöseriet med energi man kan ha till så mycket roligare saker :)

Trodde du gillade killar som rodnar som små violer..? ;) Fick åtminstone upp hojen på nån sekund, kör man iväg med styrlåset i SKA man skämmas lite. Det är klädsamt..

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag har inte vett att skämmas :näsblod

Trodde du gillade killar som rodnar som små violer..? ;) Fick åtminstone upp hojen på nån sekund, kör man iväg med styrlåset i SKA man skämmas lite. Det är klädsamt..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO