A_NN_A
Saknar min Fireblade )`:
- Gick med
- 5 Sep 2003
- Hoj
- Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att din avkomma inte blivit så smart är inget att skämmas för.
Skyll inte det på hela det kvinnliga släktet är du snäll.
Skyll inte det på hela det kvinnliga släktet är du snäll.
Tyvärr får jag erkänna att jag sett två personer göra ganska precis den grejen och, (här kommer det), båda var av honkön. Jag vet att det finns en tråd om det där med att det låser sig i hjärnan på ffa kvinnor(?) och de släpper helt enkelt inte gasen.
Dottern (9-10 år nånting då kanske) bara tokgasade när hon fått rull på fiddyn, hennes första försök. Hon har åkt men inte kört 2-hjuligt själv tidigare. Kommer dock till sina sinnen och frikopplar. Lättad släpper hon handtaget men frikopplar snabbt igen. Allt utan att släppa gasen och sen var jag framme och tryckte dödaren med tvåhandsgrepp beredd att dra kull henne om jag skulle missa och hon släpper igen. Hon hade då bara ett par meter till en träddunge med en bra vall framför som avstamp.
Den andra incidenten innefattar samma fordon fast med en vuxen människa vid rodret. Ungefär samma scenario men med tristare utgång. Ingen tendens till att frikoppla och gasen helt i botten. Inga skydd trots tjat från min sida; "Skulle ju bara prova lite". Där blev det wheelie, en obehaglig luftfärd och en hel del obehagliga sår.
Det här är två sansade personer utan något nämnvärt riskbeteende i övrigt.
Jag fattar men fattar ändå inte.