Biltmore
Blood Group: Red
Inte för att vara sån...men om man är motorcyklist bör man ha lite koll på detta faktiskt.....![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Inte för att vara sån...men om man är motorcyklist bör man ha lite koll på detta faktiskt.....![]()
Du har helt rätt, men har man inte koll på allt så är ju en fråga här en bra början till att börja förstå och lära sig det grundläggande.
Jo, men en oljig vätska på ett gaffelben är väl inget en normalt funtad person skulle klassa "som lugnt" för att köra vidare till lokala fiket....
Om jag säger såhär då; Jag bytte nyss bromsskivan på verkstan.
Kan det ingreppet ha orsakat detta månne?
Det blir till en himla klantig meck för att lyckas sabba ett gaffelben när man byter skivan isåfall.
Hade du alltså råkat köra iväg med låset kvar i skivan innan? Tror du att det kan ha slagit emot innerbenet på gaffelbenet? Det kan nog orsaka en repa på benet som gör att det läcker olja när det är belastning på benet.
Jag ringde Ava MC för någon månad sedan och då tror jag att dom sa 2000 för att byta packboxar och olja, kan vara lite dyrare när det är Ducati och Öhlins.
En billig investering till framtiden:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Laspaminnare-82327/
![]()
Precis, jag körde iväg med låset i skivan.
Okej, grejen är att jag tog det på försäkringen som täckte allt, så om det stämmer det du säger att det slagit sönder gaffelbenet så skulle försäkringen täckt det med.
Kan han ha missat att se det?
Låspåminnare inskaffades DIREKT efter olyckan kan jag säga.
Det är inte bara att du kan få olja på bromsarna som är farligt. Värre är att när oljan rinner ut så kan du få väldigt olika dämpning i gaffelbenen. I värsta fall viker sig gaffeln åt sidan när du bromsar riktigt hårt.
Om det har orsakat en repa som gör att det läcker så har dom nog missat det antar jag.
Det är väl det att det kanske inte märks förrän det är belastning av att bara sitta på hojen eller att man måste köra en stund för att oljan ska bli varm och komma upp i temperatur, då läcker det lättare igenom än om det oljan bara är kall och står still.
Okej,
Det kan ju vara det då.
Det som är jobbigt här är ju att jag måste bevisa detta på nåt vis.
Bromsskive-incidenten skedde i höstas.
Jag var tvungen att köra hojen en sväng för att få hem den från jobbet efter detta hade hänt.
Ingen vätska hade nu läckt, jag vet detta för att jag tvättade hojen i garaget en tid senare.
Den stod över vinterns varmgarage.
Jag lämnade in hojen för ca två veckor sedan.
Fick tillbaka den idag, körde hem den från stan, motorväg.
Kommer hem, ser den läckta vätskan.
Vad är mest troligt har hänt?
Spricka i gaffelbenet?
Torkade packningar över vintern?
Okej,
Det kan ju vara det då.
Det som är jobbigt här är ju att jag måste bevisa detta på nåt vis.
Bromsskive-incidenten skedde i höstas.
Jag var tvungen att köra hojen en sväng för att få hem den från jobbet efter detta hade hänt.
Ingen vätska hade nu läckt, jag vet detta för att jag tvättade hojen i garaget en tid senare.
Den stod över vinterns varmgarage.
Jag lämnade in hojen för ca två veckor sedan.
Fick tillbaka den idag, körde hem den från stan, motorväg.
Kommer hem, ser den läckta vätskan.
Vad är mest troligt har hänt?
Spricka i gaffelbenet?
Torkade packningar över vintern?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar