powerglide
Glad amatör
Steg-retoriken har inte varit speciellt störande även om den varit ngt OT.
Ja, uppenbarligen var Du ju en intresserad, begåvad och läraktig deltagare?Första gången jag körde med SMC blev jag tillsagd att jag aldrig skulle överleva fortsatta mc-färder och bankörningar om jag körde som jag gjorde. Och se som det gick..
Hela historien är ju så korkad att man bara kan hoppas det beror på ett kapat FB kontoJag hoppas att jag har blandat ihop något nu.. men...
1: Är inte Calle blåholtz samma person som Polarvargen
2: säg att jag har blandat ihop något nu.. snälla..
http://www.sporthoj.com/forum/showt...rs%E4kringar&p=5590663&viewfull=1#post5590663
Hade det varit så enkelt då hade vi inte haft den här diskussionen.
Om t.ex jannexx åkeri levererar sand till sandfållorna och backar på grävmaskinisten som dirigerar tippningen då gäller faktiskt trafikförsäkringen eftersom dom inte var där för att tävla, träna m.m. Trots att dom befann sig på inhängnat område som är godkänt för motortävlingar. Syftet med verksamheten har betydelse.
Jag har inget med fb inlägget att göraÄr det nu en ren slump att du heter CB_tobbe? Hallå? CB= Calle Blåhåltz. Tobbe är ju bara en täckmantel!
Im on to you!
Snarare CB som i "CB 750" eller nåt sånt...skulle jag tro...Är det nu en ren slump att du heter CB_tobbe? Hallå? CB= Calle Blåhåltz. Tobbe är ju bara en täckmantel!
Im on to you!
Du har väl inte åkt riktigt färdigt än...eller hur? Det var väl ingen som konkret förutspådde när det skulle inträffa? Även om jag misstänker att ev. gissningar låg åt snart-hållet. Skit händer, man vet bara inte när.Första gången jag körde med SMC blev jag tillsagd att jag aldrig skulle överleva fortsatta mc-färder och bankörningar om jag körde som jag gjorde. Och se som det gick..
Du har väl inte åkt riktigt färdigt än...eller hur? Det var väl ingen som konkret förutspådde när det skulle inträffa? Även om jag misstänker att ev. gissningar låg åt snart-hållet. Skit händer, man vet bara inte när.
Hoppas att du fortsatt har turen på din sida...
Jag Ä R inte sån... Uppenbarligen så gör gör väl GT något mer än det mest elementära rätt, oavsett vilka spådomar någon gjorde/gjort, han är ju vad det verkar fortfarande vara bland de skrivandes och åkandes skara. Eftersom jag inte har nöjet att veta varken vem han är eller kanske mer intressant den/de som lekte spåtant när det begav sig så har jag inga synpunkter på saken som sådan. Precis som jag skrev man kan ha ett oklanderligt förflutet på alla sätt och vis...det är tyvärr ingen garanti för att inget skall hända. Det har liksom bara inte hänt än...för somliga.Ni ska du inte vara sån,
GT är en fantastisk chaufför som dessutom hänger här precis som Mozz och bg.
Jag Ä R inte sån... Uppenbarligen så gör gör väl GT något mer än det mest elementära rätt, oavsett vilka spådomar någon gjorde/gjort, han är ju vad det verkar fortfarande vara bland de skrivandes och åkandes skara. Eftersom jag inte har nöjet att veta varken vem han är eller kanske mer intressant den/de som lekte spåtant när det begav sig så har jag inga synpunkter på saken som sådan. Precis som jag skrev man kan ha ett oklanderligt förflutet på alla sätt och vis...det är tyvärr ingen garanti för att inget skall hända. Det har liksom bara inte hänt än...för somliga.
Det krävs viss finess vid umgänge med andra, helst om man befinner sig i en auktoritetsposition något som nog de flesta uppfattar att SMC:s instruktörer[och i andra utbildningssituationer instruktörer/lärare/sensei/nåt annat] faktiskt är. En del borde nog bli lite ödmjukare, kanske? Fast du verkar om inte kommit över det så iaf lämnat det bakom dig. I en och annan tråd dyker det tyvärr upp folk som träffat fel person vid fel tillfälle och inte riktigt kunnat släppa taget.Haha! Självklart är det inte färdigspått ännu, vilket jag är väl medveten om. Alla som kör MC hoppas jag är medvetna om att det när som helst kan sluta hur som helst.
Det som störde mig just då var sättet det presenterades på, det kändes som fel sorts maktutövning - men jag är inte långsint, skakade av mig det och körde ännu snabbare istället.
Det krävs viss finess vid umgänge med andra, helst om man befinner sig i en auktoritetsposition något som nog de flesta uppfattar att SMC:s instruktörer[och i andra utbildningssituationer instruktörer/lärare/sensei/nåt annat] faktiskt är. En del borde nog bli lite ödmjukare, kanske? Fast du verkar om inte kommit över det så iaf lämnat det bakom dig. I en och annan tråd dyker det tyvärr upp folk som träffat fel person vid fel tillfälle och inte riktigt kunnat släppa taget.
Jag stötte på en sån på en KNIX nån gång...och det han sa lämpade sig inte för att upprepas här, i skrift.
Problemet för instruktören är att han har order att hålla en trafiksäkerhetskurs där deltagarna skall köra på max 75 -80 % av sin förmåga. Om man då kör någon form rr träning så blir det fel med dagens utbildningsmodell.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|